• Táplálkozás terhesség idején

        Szerző: WEBBeteg

        Várandósság idején még inkább oda kell figyelnünk arra, mit eszünk. A legfontosabbak: kerüljük az alkoholt, a magas koffeintartalmú italokat és a nyers húsokat és fogyasszunk sok-sok zöldséget, gyümölcsöt.

        Várandóssága idején ne diétázzon, különben fennáll a veszélye, hogy a gyermeke nem kap meg minden szükséges tápanyagot!

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Minden étkezés során fogyasszon gyümölcsöt és zöldséget, lehetőleg napjában ötször. Egy pohár tiszta (frissen csavart, vagy 100 százalékos) gyümölcslé pótol egy adagot.

        Napi kalóriaigényének, körülbelül felét pótolja szénhidráttal: teljes kiőrlésű gabonatermékekkel és kenyerekkel, rizzsel, burgonyával, tésztákkal, melyek rostanyagaival megelőzhető a székrekedés.

        Egy héten lehetőleg kétszer fogyasszon kövér tengeri halat: lazacot, makrélát vagy heringet! Ezek a halak olyan zsírsavakat tartalmaznak, melyek fontosak a baba fejlődése szempontjából. A tengeri lazac és a tőkehal különösen egészséges, ugyanis jódban gazdag mindkét faj.

        Napi két-három fehérjében gazdag étkezéssel könnyen fedezheti fehérjeigényét. A fehérjegazdag menüből nem hiányozhat a hús, hal, szárnyasok, tejtermékek és a tojás sem. Itt egy ideális adag: gabonapehely, 85 g vörös hús vagy szárnyas, 150 g hal vagy 125 g hüvelyes.

        Bánjon óvatosan a zsírokkal és az olajokkal, állati eredetű zsír helyett használjon növényi olajat (pl. repce- vagy olívaolajat)! 80-100 gramm zsiradék bőségesen elegendő naponta, hisz ne feledje, a tejtermékekben, húsokban, édességekben, rágcsálnivalókban is van zsír.

        Egy héten egyszer egyen hüvelyeseket: a lencse, a borsó vagy a bab amilyen sok ásványi anyagot tartalmaz, legalább olyan sok rostot is. Jó kiegészítői a húsoknak, gabonaféléknek.

        Hirdetés

        Miben található folsav?

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A folsav nélkülözhetetlen a sejtosztódás folyamatához, így a gyermek növekedéséhez is. Megtalálható a sötétzöld zöldségekben: a brokkoliban, a spenótban, a zöldbabban, jégsalátában, de a hüvelyesekben is, például a zöldborsóban vagy a csicseriborsóban is.

        Az egészséges csontok kialakulásáért, fejlődéséért elengedhetetlen fontosságú, hogy a baba megfelelő mennyiségű kalciumot kapjon anyjától: naponta kétszer-háromszor egyen zsírszegény tejből készült termékeket: sovány túrót, sajtot, joghurtot.

        Ne igyon alkoholt, mert ezzel kockáztatja, hogy a gyermek valamilyen fogyatékossággal jön a világra, sőt a terhességet is veszélyezteti! Ha nem tudja letenni a poharat, kérjen tanácsot szakértőtől, forduljon orvoshoz!

        Ha ébredés után nem érzi jól magát, még az ágyban fogyasszon el egy szelet kenyeret vagy egy kétszersültet egy csésze teával vagy egy pohár tejjel. Kisebb étkezések segítenek Önnek, hogy jobb legyen a napja.

        Az Anya leszek! mobilalkalmazás ingyenesen letölthető ide kattintva!>>

        Kerülje a nyers vagy nem kellően főtt húsokat, mert ezek miatt fennáll a fertőzésveszély, például a toxoplazmózis: olyan parazitafertőzés, mely a méhlepényen át fertőzi az újszülöttet, megtámadhatja az agyat, a szemet, az izmokat, sőt halvaszületéshez is vezethet.

          További hasznos tippek


        Ne igyon kezeletlen tejet, s kerülje az abból készült termékeket is, mert ezek lisztéria baktériumot tartalmazhatnak, mely át tud haladni a méhlepényen és korai terhességnél még vetélést is okozhat. Keménysajtok, pasztőrözött, kezelt tejből készített termékek nyugodtan fogyaszthatók.

        Tartózkodjon az erős, magas koffeintartalmú italok (feketetea, zöld tea, kávé, kóla) fogyasztásától! Két-három csésze kávé, öt-hat csésze tea naponta még belefér.

        Kerülje a kinintartalmú italokat (pl.: tonik, keserűcitrom), nagyobb mennyiségű kinin ugyanis egészségügyi problémát okozhat a magzatnál.

        Ha naponta ötször-hatszor étkezik, ossza el egyenletesen a tápanyagbevitelt, fontos a napi többszöri melegétel.

        (WEBBeteg, lektorálta: Dr. Jóna Angelika, gyermekorvos)

        Módosítva: 2013.10.29 21:41, Megjelenés: 2013.10.29 21:41
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Lábzsibbadás

        Lábzsibbadás

        Dr. Kerekes Éva

        Mi okozhat lábzsibbadást? Milyen vizsgálatok szükségesek ilyen panasz esetén?

        Száj nem marad szárazon

        Száj nem marad szárazon

        WEBBeteg - Szponzorált tartalom

        Hogyan enyhíthetőek a szájszárazsággal járó kellemetlen tünetek? (x)

        Terhesség során jelentkező aranyér

        Várandósság során a nők közel negyedénél okoz problémát az aranyér. Leggyakrabban a terhesség alatt alakul ki vagy okoz panaszt, akinek viszont korábban is volt aranyere, annak állapota sokat romolhat a terhesség során élettanilag bekövetkező változások miatt. Ritkán a vajúdást és hüvelyi szülést követően alakul ki átmenetileg.

        Terhesség hétről-hétre

        Mit kell tudni a baba fejlődéséről a terhesség adott hetében? Milyen vizsgálatokkal és miért kell számolni a kismamának? Válassza ki a várandósság megfelelő hetét a legfontosabb tudnivalókért!

        A vérszegénység (anaemia) tünetei

        A vérszegénység általában lassan, lappangva alakul ki, és nem okoz nagyon súlyos tüneteket, okai és következményei viszont lehetnek súlyosak. Vannak megbízható jelek, melyek alapján felmerülhet a vérszegénység gyanúja.

        Hüvelyi fertőzések terhesség esetén

        A terhességi hormonhatásoknak - emelkedő hormonszinteknek - köszönhetően a kismamák sokkal fogékonyabbak a hüvelyi fertőzésekre. Melyek a leggyakoribb tünetek? Megelőzhető-e a kialakulásuk? Hogyan kezelhetőek? Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat a terhesség alatt kialakuló hüvelyfertőzésekről.

        Kevés nő tartja be a terhesség előtti időszakra vonatkozó utasításokat

        Nagyon kevés nő tartja be a szakemberek által ajánlott, a terhességet megelőző időszakra szóló táplálkozási és életmódbeli tanácsokat Nagy-Britanniában – derült ki egy angol kutatásból.

        A "leg" ételek terhesség idején

        Várandósság idején különösen fontos, hogy a baba számára fontos tápanyagokat bejuttassuk szervezetünkbe. A második trimeszter kezdetétől a kismamának körülbelül napi 300 pluszkalóriára van szüksége ahhoz, hogy a baba megfelelően fejlődjön.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA