Médiatár

Séta segítővel
Hogyan, milyen módon segíthetünk a rászorultnak a sétálásban? Kiderül, milyen testtartásban érdemes végrehajtani a különböző mozdulatokat, annak érdekében, hogy minél hatékonyabb legyen a segítségnyújtás. Fontos a szakszerű támasztás, fogás, melyet a videónkban részletesen bemutatunk.
Öltöztetés
Az öltöztetés alapszabálya, hogy levetkőztetésnél az ép végtagokról vesszük le a ruhát először, míg felöltöztetésnél mindig a sérült, nehezen mozgó végtagra húzzuk fel előbb a ruhaneműt. Amikor pulóvert, trikót adunk fel vagy veszünk le valakiről, ügyeljünk a fülekre. A videónkban bemutatjuk, hogyan öltöztethetünk szakszerűen egy segítségre szorulót.
Séta járókerettel
Egy járókeret használata stabilitást és támasztást biztosít azok számára, akiknek nehezükre esik az állás, járás, sétálás. Egy-, illetve kétoldali bántalmak, sérülések, egyensúlyzavarok esetén, amputációt követően, hosszabb betegágyban töltött idő után nélkülözhetetlen lehet az igénybevétele. Videónkban megmutatjuk a járókeret használatát.
Térd belső szakításos törésének rögzítése
A csonttörések speciális formája a szakításos törés, amikor hirtelen erős húzásos vagy csavarásos terhelés miatt egy ízületi szalag, vagy egy csonton tapadó ín leszakít egy darabot a csont ízületi felszínéből. Akkor fordulhat elő, amikor az adott ponton a csont gyengébb, mint az ín, illetve szalag. Hatásában egyenértékű az ín/szalag szakadásával. Az ilyen típusú töréseket is rögzíteni kell, sok esetben műtéti megoldás szükséges.
A COVID-19 hosszú távú hatásai
A COVID-19-fertőzés után jelentkező összetett tünetegyüttes, vagyis a poszt-COVID szindróma alatt összefoglalóan a tünetek kezdete utáni négy héten túl elhúzódó, késői maradványtüneteket, károsodásokat nevezzük.
Porckopás: okok és kezelés - Videó
A Tévhitgyilkos percek 3. epizódja az alábbi támákat tárgyalja:
Melyik a legegészségesebb sport?
A mindennapos testmozgás életünk fontos részét kell, hogy képezze. Napi 30 perc mozgás már jótékony hatással bír az izmokra, a porcokra és a szív- és érrendszerre. Hogyan lehet ezt megvalósítani a mindennapokban? (Videó: Feövenyessy Gerinc- és Sportrehabilitációs Központ)
A derékfájdalom és a séta
A séta egyszerűnek tűnik, ám ha helytelenül végzik, fokozhatja is a panaszokat. Amikor a sportterapeuta sétét javasol, lendületes, dinamikus, ritmikus és folyamatos mozgásra gondol, ami megmozgatja a deréktáji izmokat, kötőszöveteket.