• Táplálkozás és életmód gyermekvárás idején

        Szerző: Vital Balance Életmódközpont

        A terhesség alatt szabadon ehetünk bármit, amit a szervezet megkíván - tartja a mondás. Sokan vallják ezt, de sajnos nem így van. A terhesség alatti kalóriák nem szállnak el nyomtalanul. Azzal, ha a szükségesnél sokkal több táplálékot fogyasztunk, nem segítjük gyermekünk növekedését.

        A terhesség alatti táplálkozásnál is a minőség a fontos, nem a mennyiség. A kezdeti hetektől érdemes odafigyelni arra, hogy az étel gazdag legyen vitaminokban, ásványi sókban, rostokban.

        Hirdetés
         Ételek, melyeket jobb kerülni terhesség idején
        Gyermekvárás idején gyakran hallhatjuk a régi mondást, miszerint kettő helyett kell ennünk. Mindez többek között azt is jelenti, hogy kerülnünk kell mindazokat az ételeket, melyek veszélyeztethetik akár az anya, akár a baba egészségét.

        Ami szintén nagyon fontos, az a megfelelő folyadékfogyasztás. Az elfogyasztott folyadék lehetőleg szénsavmentes víz legyen. A terhességben gyakrabban előforduló húgyúti fertőzések kivédésében is segít a bő folyadékfogyasztás. Érdemes kerülni a cukrozott gyümölcsleveket, mert csak fölösleges kalóriát viszünk be velük, a szénsavas üdítők pedig kellemetlen puffadást vagy refluxot okozhatnak, mely tünetekre a terhességben egyébként is gyakrabban kell számítani.

        A rostdús táplálkozás szerepe főleg az utolsó harmadban értékelődik fel. Ilyenkor egyre gyakrabban jelentkeznek a székrekedéssel és aranyérrel kapcsolatos panaszok. A rostdús táplálkozás segít abban, hogy elkerüljük a székrekedést és az ebből eredő tüneteket. A rostok mellett a székrekedés kivédésében a megfelelő mértékű folyadékfogyasztás is szükséges.

        A terhességi csíkok ellen

        Tesztelje, minden rendben van-e a gyomrával!


        Töltse ki étkezési szokásaira és életmódjára vonatkozó tesztünket, hogy megtudja, mennyire fenyegeti Önt a gyomorbetegségek kockázata. Az emésztőrendszer állapotára vonatkozó teszt kitöltése>>

        A lényeg nem a márka, hanem a hidratálás. A has növekedésével a bőr tágul, cél az, hogy rugalmasan táguljon és ne repedjen meg. A rendszeres olajozás, hidratálás segít megelőzni a striák kialakulását, de az is szükséges hozzá, hogy a súlygyarapodás ne legyen túl nagy mértékű és ne hirtelen történjen.

        A hangsúly a rendszeres olajozáson vagy krémezésen van. Persze csodák nincsenek, azért a genetika is beleszól abba, hogy ki mennyire hajlamos stria képződésre, de a fenti módszer segít a megelőzésben vagy a tüneteket mérsékli.

        A has masszírozását javasolni szokták a striák megelőzésére, de óvatosan a masszírozással! Különösen a terhesség vége felé a has vagy akár a deréktáj erőteljesebb stimulálása fokozhatja a méhkontrakciókat.

        A sportolással kapcsolatban is javasolt az óvatosság. Megerőltető, hasprést igénylő, a pulzusszámot nagy mértékben emelő gyakorlatokat nem szabad végezni. Mielőtt sportolni kezd, feltétlenül kérje ki nőgyógyásza tanácsát.

        Az öngyógyítás veszélyes

        Ha terhesség alatt bármilyen betegség lép fel, felejtsük el az öngyógyítást. A gyógyszerszedéssel kapcsolatban kérdezzük meg orvosunkat. A gyógynövények esetében is érdemes vigyázni, lehetnek méhösszehúzó, vérzést, esetleg alvadást provokáló vagy a magzatra ártalmas hatásaik.

        Létezik azonban néhány „biztonsággal” alkalmazható gyógynövény is, melyek használata segít megelőzni azt, hogy a kialakult betegségre gyógyszereket kelljen használni. Például a húgyúti fertőzésre hatásos a kamillatea, az áfonya, de a terhesség alatt zsályát fogyasztani ellenjavallt. Sokan javasolnak terheseknek citromfűből készült teát a nyugtató hatása miatt, de terhesség alatt a citromfű is tilos. Gyógynövény-fogyasztás esetében is kérjük ki a nőgyógyász tanácsát.

        (Dr. Csuth Ágnes, Vital Balance Életmód Központ)

        Módosítva: 2012.10.04 05:21, Megjelenés: 2012.10.04 05:21
      • Cikkajánló

        COVID-19 - Új szigorítások

        COVID-19 - Új szigorítások

        portfolio.hu

        Hétfőtől még több helyen terjesztik ki a maszkhasználat kötelezettségét.

        Receptek a sorstársaknak

        Receptek a sorstársaknak

        Moharos Melinda, dietetikus

        Megjelent Arató Györgyi dietetikus Konyhanyelven a mellrákról c. könyve.

        A magzat fejlődése az ötödik hónapban

        A huszadik héten a baba fejének az átmérője már 47 mm, a testtömege körülbelül 30 dkg, közben a magzat hallása is egyre élesebbé válik.

        A magzat fejlődése a harmadik hónapban

        A tizenkettedik hét után már nem embrióról, hanem magzatról beszélünk. A baba ülőmagassága (a fejétől a fenekéig mért érték, CRL) már több mint 4 centiméter, és az arc egyes részei is felismerhetők.

        A baba fejlődése a második hónapban

        A megtermékenyülést követő 56. napra az embrió szervei nagyjából kialakulnak. Az embrió már képes reflexes mozgásokat is végezni és folyton mozgásban van.

        Szépségápolás és terhesség

        A kismamák jelentős része úgy érzi, hogy nőiessége kiteljesedett a babavárás időszaka alatt, emiatt a szépségápolás ugyanolyan fontos a terhesség és a szoptatás idején, mint az azt megelőző időszakban.

        Terhesség alatt adható migrénellenes gyógyszerek

        A terhesség alatt nagyon sokat változik a szervezet működése, ennek egyik megnyilvánulási formája, a migrénes rohamok gyakoriságának változása.

        A COVID-19 veszélyesebb a terhes nőkre és magzataikra, mint eddig gondolták?

        A járvány kitörését követő első hónapokban úgy vélték, hogy a COVID-19 nem jelent nagyobb veszélyt a terhes nőkre és magzataikra. Időközben összegyűltek adatok több mint 11 000 terhességről a világ több pontjáról, amelyek kissé megváltoztatták a korábbi vélekedést.

        A terhességi toxémia kimutatását segítő új jelzőanyagokat azonosítottak

        A terhességi toxémia diagnosztizálását és a betegségkockázat kimutatását segítő két új biomarkert azonosítottak a kutatók.

        Táplálkozás terhesség idején

        Várandósság idején még inkább oda kell figyelnünk arra, mit eszünk. A legfontosabbak: kerüljük az alkoholt, a magas koffeintartalmú italokat és a nyers húsokat és fogyasszunk sok-sok zöldséget, gyümölcsöt.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.