• Egészséges Táplálkozás téma

        WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
        Az újév beköszöntével sokan megfogadjuk, hogy kisebb-nagyobb mértékű súlyfeleslegünktől igyekezni fogunk megszabadulni. Ennek első állomása, hogy tájékozódunk a diétákról, és igyekszünk olyat választani, amely számunkra a legmegfelelőbb. A tavalyi év egyik legkeresettebb diétája a fehérje diéta, amely a többi között (például űrhajós diéta, almaecet diéta) a legmegalapozottabb elméleti háttérrel rendelkezik.
        WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
        Egészséges táplálkozás
        A hüvelyesek jó forrásai a fehérjéknek, a telítetlen zsírsavaknak, a rostoknak, és magas vitamin- és ásványianyag-tartalommal rendelkeznek. Közéjük sorolhatóak az alábbiak: bab (száraz, zöld, lóbab stb.), lencse (barna, vörös, sárga stb.), borsó (zöld, sárga, csicseri), valamint a szója. Fogyasztásuk rendszeresen, hetente minimum egyszer ajánlott.
        Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége
        Ha a nagy hidegben lehűl a szervezetünk, a kórokozók könnyebben ledöntenek minket a lábunkról. Ilyenkor fokozottan oda kell figyelnünk immunrendszerünk erősítésére, ebben segíthet a helyes étrend. Tévhit azonban, hogy télen nehezebb ételekre van szükségünk.
        WEBBeteg - Faar Ida, újságíró, Lektorálta: Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
        Napjainkban - az egészségtudatosság elterjedésének köszönhetően - a szőlőt egyre többen fogyasztják, nemcsak nyers állapotában, hanem a benne található szőlőmagokból készült kivonatot, őrleményt vagy olajat is beépítik az étrendjükbe pozitív élettani hatásaik miatt.
        Több mint TestŐr
        Az egészségünkért, vagy adott esetben a fogyókúránk alatt már azzal is jelentős eredményeket érhetünk el, ha lecseréljük a megszokott rizs, krumpli köretsort salátára, grillzöldségekre, vagy akár almaszószra. Az almaszósz ráadásul laktózmentes és gluténmentes is, és mivel késztermék, így nem kell sok időt a konyhában tölteni az elkészítésével.
        Több mint TestŐr
        Külső és belső szépségünkért is sokat tehetünk, ha egészséges, vitaminban gazdag ételeket fogyasztunk, amelyek hozzájárulnak bőrünk vitalitásához is. Az pedig csak ráadás, hogy akár egy desszerttel is sokat tehetünk a szépségünkért!
        WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Osikóczki Orsolya, háziorvos
        Hideg időben az egészséges emberek is sokkal fáradékonyabbak lehetnek, a legyengült immunrendszer miatt pedig nőhet a fertőzésveszély, valamint romolhatnak a reflexek, ami balesetveszélyt is okozhat. Extrém hidegben továbbá szem előtt kell tartani, hogy rövid idő alatt kialakulhatnak akár fagyási sérülések is. Összegyűjtöttünk néhány hasznos tanácsot arra az esetre, ha huzamosabb ideig kell szembenéznie a hideg idővel.
        WEBBeteg, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos
        Minden szülőnek, anyának ismerős a helyzet: órákat tölt a konyhában, hogy egészséges, vitaminban gazdag és finom ételt készítsen gyermekei elé, de csak fintorgást kap viszonzásul. Vannak trükkök, melyekkel a kis zöldséggyűlölőket tudatos táplálkozóvá varázsolhatjuk.
        WEBBeteg
        Egészséges táplálkozás
        Az őszi-téli időszakban sokszor hamarabb érezzük magunkat fáradtnak. Cikkünkben a legjobb praktikákat, életmódtanácsokat gyűjtöttük össze a kellemetlen panasz ellen.
        WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos
        Az Európai Unió több száz élelmiszer adalékot tart nyilván. Az összes EU-tagállamra, sőt világszerte érvényesek a jelölések. Elsősorban a készételek tartalmaznak adalékanyagokat.
        A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!