• Nem csak tüdőrákot okozhat a dohányzás!

        Szerző:
        WEBBeteg

        Sok dohányos vélekedik úgy, hogy ha akarná, bármikor abba tudná hagyni a cigarettázást. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy ez nem így van, a többség időről-időre visszaesik, okot ugyanis mindig lehet találni arra, hogy valakinek miért muszáj rágyújtania. Pedig van ok elég a füstölés abbahagyására.

        Klasszikusan a tüdőrákot tulajdonítják a dohányzásnak, ami természetesen igaz is, a légzőrendszerüket folyamatosan károsítók között mintegy negyvenszerese a kockázata a tüdődaganatnak. (A rák a környezeti ártalmak vagy más tényezők miatt előfordul nemdohányzókban is, ám a tüdőrákosok többsége dohányos.)

        A tüdőrák mellett a szervezetbe adagolt méreganyagok a fej-nyaki régió rákjait (szájüregi daganat, garatrák, gégerák) épp úgy növelik, mint a gyomorrákot vagy húgyhólyagrákot, hiszen a vérárammal a káros anyagok az egész szervezetbe eljutnak – s akkor még csak a daganatos betegségekről beszéltünk.

        Hirdetések

        A leszokás nem könnyű, tapasztalhatta ezt már minden dohányos vagy cigarettázó ember hozzátartozója. Ha valaki el is szánja magát a káros szenvedéllyel való szakításra, gyakran csak ideig-óráig sikerül távol tartania magát a cigarettától. Idegeskedés, magányosság vagy társaság, bánat vagy öröm, bármi lehet indok az újrakezdésre, ami klasszikusan a "csak egyetlen szálat" kijelentéssel kezdődik.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A legtöbben újrakezdik

        A legtöbb dohányos elbukik, és újra füstölni kezd. Jelentősen fokozódó agyi aktivitás volt látható a leszokóban lévőkben, amikor a kísérlet részeként dohányzókról készített fotókat mutattak nekik. A kutató szerint ez annak a jele, hogy a dohányzás abbahagyása érzékenyíti az agyat a dohányzó magatartásra.

        A dorsalis striatumnak nevezett agyi terület aktivitása különösen megemelkedett: ez a terület felelős a szokások bevésődéséért, s az olyan automatikus cselekvésekért, mint a fogmosás vagy a biciklizés. Joseph McClernon szerint, ha az ex-dohányosok a dohányzó magatartással találkoznak, akkor az agy ezen részének aktivitása fokozódik, s ez automatikus válaszreakciókat indít.

        A helyzet azért nem reménytelen. Magyarországon is számos lehetőség adódik az önsegítő csoportoktól a gyógyszeres támogatásig arra, hogy valakit megerősítsen elhatározásában, illetve annak véghezvitelében.

        (A rakgyogyitas.hu cikke. A témáról részletesebben itt olvashat.>>)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Demencia

        Dr. Veress Dóra

        Nyelési nehézség, félrenyelés. Megoldások táplálkozási nehézségek esetére.

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        Dohányzás - A leszokás módszerei

        A dohányosok - akár hiszik, akár nem - nikotinfüggőségben szenvednek. A cigarettázás során felszabaduló káros anyagok számos betegség okozójaként károsítják az egészséget és megrövidítik az illető életét.

        10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

        Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás. Cikkünkben olvashat néhány tanácsot, melyek megkönnyítik búcsúját a cigarettától.

        Egyenes út a szívbetegség felé: dohányzás és cukorbetegség

        A dohányzás ártalmairól rengeteg szó esik, ám az kevésbé köztudott, hogy a cukorbetegek számára a dohányzás sokkal károsabb lehet, ugyanis számos szövődmény kialakulásának esélyét növeli meg.

        A rekedtség súlyos problémákat jelezhet

        A rekedtség légúti fertőzés következménye is lehet és egy koncert utáni reggelen is normális jelenség. Az elhúzódó rekedtség hátterében azonban komolyabb elváltozások állhatnak, melyek megfelelő kezelés nélkül csak rosszabbodnak.

        A káros szenvedélyeket egészséges szenvedélyekre cserélhetjük!

        Év elején sokan elhatározzák, hogy leszoknak a dohányzásról vagy más rossz szokásukról, de az újévi fogadalmaknak a java része meghiúsul. Abban, hogy egy rossz szokást kiiktassunk a napi rutinból, sokat segíthet egy új jó szokás, esetleg testmozgás beiktatása.

        A káros szenvedélyeket egészséges szenvedélyekre cserélhetjük!

        Év elején sokan elhatározzák, hogy leszoknak a dohányzásról vagy más rossz szokásukról, de az újévi fogadalmaknak a java része meghiúsul. Ahhoz, hogy egy rossz szokást kiiktassunk a napi rutinból, sokat segíthet egy új jó szokás, esetleg testmozgás beiktatása.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.