• Így maradhat fitt és egészséges ősszel is

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        A hűvös és borongós őszi napok könnyen elronthatják a hangulatunkat, ebben az időszakban gyakoriak a köhögéssel és náthával járó fertőzések. Adunk pár hasznos tippet, hogy Ön ősszel és télen is egészséges és fitt, immunrendszere pedig erős maradjon.

        Sokan abba a hibába esnek, hogy az őszi időjárás beköszöntével lemondanak minden szabadidős sporttevékenységről. Pedig mind a testnek, mind a léleknek nagy szüksége van ilyenkor a friss levegőre és a mozgásra.

        A séta, a biciklizés, és a túrázás lendületben tartja az immunrendszert, és gondoskodik róla, hogy a légzőszervek hozzászokjanak a hidegebb levegőhöz.

        Előfordulhat, hogy a szervezet az edzést követő 24 órában érzékenyebb a fertőzésekkel szemben. Ezért ne fusson vagy kocogjon minden nap, hagyjon időt szervezetének a pihenésre, és figyeljen oda arra, hogy bármit is sportol, ne izzadjon, mert a nedvesség és a hideg hatására nagyon könnyen megfázhat vagy akár tüdőgyulladást is kaphat, semmi estre se erőltesse túl magát!

        Hirdetés

        Váltófürdő/zuhany

        A hideg és meleg váltakozása serkenti a vérkeringést, ami ellenállóbbá tesz a kórokozókkal szemben, és fokozza az anyagcserét.

        Kezdje mindig a meleg vízzel! Majd a lábaitól felfelé haladva váltson hideg vizes zuhanyra. Háromszor ismételje meg a meleg-hideg váltást. Mindig hideg vízzel fejezze be. Utána törülközzön meg, és öltözzön fel kellemes melegen.

        Szauna

        A szauna nem csak a bőrnek tesz jót, de edzi az ereket és az immunrendszert is.

        Egyen levest!

        Egy kis meleg húsleves vagy zöldségleves nagyszerű hatással van az egészségre, ha úgy érzi, meghűlt, vagy sokáig fázott odakint, semmiképp se hagyja ki!

        Vitaminok és ásványi anyagok

        Különösen ősszel fontos odafigyelni a kiegyensúlyozott vitamin- és ásványi anyag bevitelre. Amilyen gyakran csak lehet, kerüljön az asztalra tipikus őszi zöldség, például tök és káposzta. A tök tele van fontos vitaminokkal, és egyes kutatások eredménye szerint még a dohányzásról és az alkoholról való leszokásban is segíthet. A káposzta pedig gazdag C-vitaminban.

        Igyon elegendő folyadékot!

        Annak ellenére, hogy hidegebbre fordult az idő, nem szabad elfelejtkezni az elegendő folyadékfogyasztásról! A fűtés miatt a levegő szárazabb lesz, ezért is fontos, hogy a száj- és garatüreg nyálkahártyáját nedvesen tartsuk, és a kórokozók ne tudjanak megtelepedni rajta.

        Pihenés

        A betegségek elkerülése érdekében időt kell adni szervezetünknek a pihenésre. Elegendő alvás nélkül az immunrendszer könnyen legyengülhet. Ha úgy érzi, alváshiánya van, egyszer feküdjön le korábban este!

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Fürdő

        A kellemesen meleg fürdő nem csak a testnek tesz jót, hanem a lelket is megnyugtatja. Fürdősót vagy pár csepp illóolajat is tehet a vízbe, lazító hatású a levendula és a citromfű, a nátha és a meghűlés megelőzését szolgálja az eukaliptusz és a fenyő.

        Kézmosás

        Ebben az időszakban hemzsegnek a vírusok az ajtókilincseken, a közlekedési eszközök kapaszkodóin, a lépcsőkorlátokon, és egy kézfogással is könnyen terjedhetnek. Ezért, ha haza érkezik, mindig mosson kezet!

        Védőoltások

        Számos fertőző betegség ellen létezik védőoltás, ezzel kapcsolatban kérdezze kezelőorvosát!

        Olvasson tovább! Az egészséges életmód pozitív hatásai

        Forrás: WEBBeteg
        B. M., szakfordító; Krone.at
        Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Módosítva: 2018.10.10 14:50, Megjelenés: 2010.09.22 09:41
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Bőrfelszíni sérülések

        Bőrfelszíni sérülések

        WEBBeteg - Szponzorált tartalom

        A legkisebb sérülésből is lehet baj, ha nem látja el megfelelően. (x)

        A férfi inkontinencia

        A férfi inkontinencia

        Cs. K., fordító

        Tévhit, hogy a vizelettartási probléma csupán a nőket érinti.

        Időjárás-változás, fronthatások, nyári meleg

        A testnek és a léleknek is a tavaszi, majd a nyári napsütés, a napfény, a kellemes hőmérsékleten, szerencsés esetben, a tiszta, szabad levegőn való tartózkodás, a fürdőzés, a kirándulás a legideálisabb feltöltődések egyike. Csakhogy a légköri hatások ingadozásával, a hirtelen változó hőmérséklettel, az időjárási fronthatások állandósulásával, a globális felmelegedés következményeivel nagy tehernek van kitéve minden korosztály szervezete már magzati kortól.

        Szapora légzés - Hiperventilláció, tachypnoe

        Légzésünk anélkül működik, hogy gondolni kellene a lélegzetvételre, nem tudatosan irányítjuk. Egy felnőtt ember 12-15-ször vesz levegőt egy perc alatt, ha ennél többször, akkor azt orvosi szakkifejezéssel élve tachypnoénak nevezzük. A tachypnoét el kell különítenünk a hiperventillációtól, ami szintén egyfajta szapora légvétel.

        Természetes és szintetikus vitamin - Nem mindegy!

        Néhány alapvető fontosságú dologról sosem hallunk a szintetikus vitaminok reklámhirdetéseiben, pedig sok embert érdekelne bizonyára az a tény, hogy miközben egészségét óvni akarja, mennyire árthat szervezetének.

        Hiánybetegségek és tüneteik

        Hiánybetegségek akkor alakulhatnak ki, ha a szervezet kevesebb vitaminhoz, nyomelemhez jut, mint amennyire szüksége van. Egészséges életmód mellett ennek veszélye csekély, ám mai rohanó és stresszes világunkban bárkivel előfordulhat, hogy túlhajszolja magát, kimerül, és szervezete tartalékai nem elegendőek a vitaminigény fedezésére. Milyen tünetekkel járnak a hiánybetegségek, és mikor van szükség vitaminpótlásra?

        A vitaminok szerepe - Melyik miért szükséges?

        Ha táplálkozásunk változatos, adalékanyag-mentes, sok friss gyümölcsöt és zöldséget, ezenkívül tejtermékeket, olajos magvakat, aszalt gyümölcsöket, gabonaféléket és tojást is tartalmaz, általában külsőnkön is meglátszik.

        Vitaminok és ásványi anyagok - Miért fontosak?

        Minden életkorban fontos egészségesen étkezni, és a szervezet vitamin- és ásványianyagigényét kielégíteni.

        Vitaminbevitel a tavasz közeledtével: mennyi az annyi?

        Nem lehet általánosítani, amikor azt szeretnénk kideríteni, mekkora vitaminpótlásra van szükségünk télen és tavasszal, mert más vitaminigénye van egy egészséges és egy beteg gyermeknek, illetve felnőttnek, várandós nőnek, idős embernek, vagy éppen sportolónak. Egy biztos, indok nélkül felesleges a megadózis rendszeres bevitele.

        Tények és tévhitek a vitaminokról

        A hűvös, változékony időben szervezetünket nem árt felkészíteni arra, hogy ellenállóbb legyen az ilyenkor szokásos megbetegedésekkel szemben. Immunrendszerünk erősítésére, ásványianyag-készletünk feltöltésére és egészségünk megőrzésére számos multivitamin-készítmény áll rendelkezésre, azonban néhány tévhitet érdemes eloszlatni szedésükkel kapcsolatban.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA