• 10 őszi sporttipp

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító

        Megérkezett az ősz, és vele együtt az esős, ködös idő, ami lehangolóan hathat kedélyállapotunkra. Ha rendszeresen sportolunk, könnyebben legyőzhetjük a rosszkedvet. Mindegy, hogy a kocogást, a gyaloglást vagy a görkorcsolyázást választjuk, a lényeg, hogy örömünket leljük benne! Adunk 10 tippet, hogy ősszel is fitt maradjon.

        Sport és egészség a WEBBetegen

        Bemelegítés: ha hideg időben csupán néhány percet szán a bemelegítésre, az izmai nem fognak engedelmeskedni. Ősszel különösen fontos jól átgondolt bemelegítő gyakorlatsort végezni minden edzés előtt. A bemelegítés minimum 15 percig tartson!

        Öltözet: Sok hobbisportoló követi el azt a hibát, hogy túl melegen öltözik fel edzéshez. A sportolók számára készített funkcióruházat megakadályozza a fokozott izzadást, illetve a verejték felhalmozódását. A légáteresztő anyagokból készült ruhadarabok ideálisak a sporthoz.

        Hirdetés

        Fényvisszaverő öltözet, látásviszonyok biztosítása: különösen ősszel és télen fontos a rossz fényviszonyok miatt, hogy a járműforgalom számára mindig biztosított legyen a sportoló láthatósága. A fényvisszaverő öltözet viselése lehetővé teszi, hogy időben észleljék a sportolót, és elkerülhetők legyenek a balesetek. Az is fontos, hogy a sportoló időben észlelje a veszélyt, ezért viselhet kifejezetten sportolóknak készített fejre rögzíthető kislámpát is. Lehetőség szerint sötétedés előtt fejezze be az edzést, csak nappali fényviszonyok mellett sportoljon!

        Így maradhat fitt és egészséges ősszel is

        A hűvös és borongós őszi napok könnyen elronthatják a hangulatunkat, ebben az időszakban gyakoriak a köhögéssel és náthával járó fertőzések. Adunk pár hasznos tippet, hogy Ön ősszel és télen is egészséges és fitt, immunrendszere pedig erős maradjon. Így maradhat fitt és egészséges ősszel is

        Légzés: Ha a hőmérséklet 5 oC alá csökken, a hobbisportolóknak nem szabad szájon át lélegezni. Az orrunkon át vegyük a levegőt, így elkerülhető a légúti betegségek kialakulásának kockázata.

        Folyadékpótlás: Hideg időben is fontos odafigyelni a megfelelő folyadékpótlásra. Szomjoltásra a szénsavmentes ásványvíz és az izotóniás oldatok a legmegfelelőbbek.

        Edzés csapatban: ha odakint esik az eső és fúj a szél, könnyen alábbhagyhat a lelkesedés, ezért egyszerűbb megőrizni motivációnkat, ha csapattal edzünk.

        Betegség: aki nátha, köhögés, orrvérzés vagy láz mellett sportol, egészségét teszi kockára. Betegen egyáltalán ne sportoljon, pihenjen és gyógyuljon meg teljesen! Akár szívizomgyulladás is lehet a következménye annak, ha betegen sportol!

        Futás csak biztonságosan!: A nedves talajú erdei utak, az avarral, vizes levelekkel borított felületek csúszósak és veszélyesek, ezért az őszi és téli hónapokban kerülendők. Csúszós, jeges úton a balesetek elkerülése érdekében semmilyen körülmények között ne fusson még a legjobb futócipőben sem! Ez vonatkozik aszfaltutakra, járdára, földutakra és minden egyéb útra egyaránt. Úttesten sose fusson, mivel ez a forgalom miatt minden évszakban veszélyes!

        Szünetek: sokszor előfordulhat, hogy az edzést meg kell szakítani néhány percre, ilyen helyzetben ne álljon mozdulatlanul, mert felhevült teste gyorsan kihűlhet. A megoldást a moderált tempójú helyben futás jelentheti.

        Levezetés: a levezető (pl. lassú kocogás) és nyújtó gyakorlatok jelentik az edzések ideális befejezését, lehetővé téve a szervezet számára a regenerálódást. Fontos, hogy a nyújtó gyakorlatok elvégzése előtt öltözzön át, a nyújtó gyakorlatokra elég, ha hazaérve kerít sort. Az elveszített folyadék pótlására edzés után jó választás lehet egy csésze meleg (ne forró!) tea.

        Sportolhatok, ha megfáztam vagy náthás vagyok?

        Sportolhatunk akkor is, ha épp meg vagyunk fázva? Milyen mozgásforma árt ilyenkor az egészségnek? A legfontosabb szabály, hogy lázas betegen tilos sportolni! Ha elhatározta, hogy rendszeresen sportolni fog, és igyekszik is ehhez tartani magát, a lehető legrosszabbkor jöhet a megfázás. Mi ilyenkor a teendő? A betegséggel mit sem törődve folytatni az edzést vagy inkább a meleg takaró alatt pihenni? Sportolhatok, ha megfáztam vagy náthás vagyok?

        Forrás: WEBBeteg
        B. M., szakfordító; fitness10.de

         
        Módosítva: 2020.09.27 19:03, Megjelenés: 2015.10.15 11:25
        Címkék: Sport, Ősz,
      • Cikkajánló

        Hurutos köhögés

        Hurutos köhögés

        Dr. Zaránd Rajmund

        Mikor beszélünk hurutos köhögésről? Mit tehetünk a tünetek enyhítéséért?

        Emlőrák kezelése

        Emlőrák kezelése

        Dr. Pukoli Dániel

        Milyen személyre szabott terápiás lehetőségek vannak emlőrák esetén?

        A 10 legjobb sport fogyáshoz

        10 olyan zsírégető sportágat gyűjtöttünk össze, amelyekkel könnyebben megy a fogyás. A fogyás mértéke egyénenként változó, és befolyásolja a nem, az életkor, a testsúly, az edzettségi állapot és az edzés intenzitása is.

        A rendszeres edzés jelentősége huszonéves korban

        A huszonévesek leginkább a kinézetük miatt kezdik el az edzést, és az esztétikát tartják szem előtt, bele sem gondolva abba, hogy a fiatalkori edzéssel megalapozhatják izomzatukat, hiszen nem mindegy, hogy még 50 éves korukban is képesek lesznek-e sétálni egyet fájdalmak nélkül, és erőlködés nélkül haza tudják-e vinni a szatyrokat a bevásárlásból.

        Pollenallergiásan szabad sportolni?

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban sportolni vágyó pollenallergiások dolgát. Gyakran felmerül a kérdés, vajon szabad-e a szabadban sportolni pollenallergiásként?

        Sport és hőség - Mit igyunk?

        Amikor hőségben sportolunk, kulcsfontosságú a folyadékpótlás. Milyen folyadékot célszerű ilyenkor fogyasztani? Mikor és mennyit igyunk? Érdemes speciális sportitalokat inni?

        Hogyan jógázzunk otthon biztonságosan?

        Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a jóga, hiszen nemcsak testileg, hanem mentálisan is feltölti az embert. A rendszeres gyakorlásnak számos jótékony hatása van, azonban vannak olyan mozzanatok, amikre különösen figyelnünk kell, hogy helyesen végezzük. Melyek ezek?

        Tanácsok aktív szabadidős sportolóknak a kijárási korlátozás idejére

        Most még olyanok is elkezdtek mozogni, akik eddig teljesen inaktív életet éltek, de mi a helyzet azokkal, akiknek korábban is szerves részét képezte az életüknek a sportolás? Mit tehet egy aktív szabadidős sportoló, akinek megszűntek a korábbi sportolási lehetőségei?

        Létezik-e ideális edzésprogram?

        A mozgás lételemünk. Elengedhetetlenül szükséges az idegrendszer egyensúlyának fenntartásához, a testkép, a személyiség kialakulásához.

        Problémás testtájak edzése nőknél

        A problémás testrészeket valóban lehet edzeni? Sok nő testének csak bizonyos izomcsoportjait edzi, hogy az olyan problémás területeket, mint a has, a lábak vagy a fenék feszesítse. Ez azonban nem hozza meg a kívánt eredményt. Sokkal hatékonyabb az energiafelhasználás fokozása, ami ez egész izomtömegre és testzsírszázalékra, ezeken keresztül pedig az alakra is hatással van.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA