Sport téma

Sport: Így érdemes elkezdeni!

WEBBeteg - Dr. Kónya Judit

Sport

A jó idő sokunkban kelti fel a sportolás iránti vágyat - olyanokban is, akik eddig nem mozogtak rendszeresen vagy már régen abbahagyták azt. A sportolás elkezdése, illetve az újrakezdése a legnehezebb, és ne gondoljuk, hogy a fogadalom megtartása, miszerint holnaptól rendszeresen sportolunk, egyszerű lesz.

Hogyan lélegezzünk helyesen sportolás közben?

WEBBeteg - Sándor Judit, erőnléti és korrektív tréner

A helyes légzés nemcsak testi, hanem szellemi egészségünkre is hat, ezért kiemelten fontos, hogy ne csak a mindennapokban, hanem sportolás közben is helyesen vegyünk levegőt. De vajon hogyan?

Mi a baj a fogyókúrával?

WEBBeteg - Dr. Dinya Zoltán

A fogyókúrák többsége hamis illúziókat kelt, a diéta befejezése után aztán jön a meglepetés: a fogyókúrára vállalkozók rövid idő alatt eredeti súlyuknál is több kilóval bírnak.

A hatékonyabb sportolásért: pulzuskontroll

WEBBeteg - Sándor Judit, hatha jógaoktató és gerincterápiás tréner, erőnléti és korrektív tréner

Egészségmegőrzés, fogyás, állóképesség javítása - ezek a leggyakoribb okok arra, hogy valaki sportolásra adja a fejét. A nem megfelelő intenzitáson végzett sport azonban megakadályozhatja céljaink megvalósulását.

Mire figyeljen a cukorbeteg sportolás közben? Mik a veszélyei?

WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos

A sportra biztatjuk a cukorbetegeket, hiszen a testmozgás jó hatású a cukoranyagcsere egyensúlyának beállításában és fenntartásában, a normál testsúly elérésében és megtartásában, és nem utolsósorban a lelki egyensúly kialakításában is szerepet játszik.

Problémás testtájak edzése nőknél

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Magyar Sporttudományi Társaság

A problémás testrészeket valóban lehet edzeni? Sok nő testének csak bizonyos izomcsoportjait edzi, hogy az olyan problémás területeket, mint a has, a lábak vagy a fenék feszesítse. Ez azonban nem hozza meg a kívánt eredményt. Sokkal hatékonyabb az energiafelhasználás fokozása, ami ez egész izomtömegre és testzsírszázalékra, ezeken keresztül pedig az alakra is hatással van.

Kiknek ajánlott a cross training?

WEBBeteg - Sándor Judit, erőnléti és korrektív tréner

Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a cross training edzés változatossága, hatékonysága és variálhatósága miatt, de vajon valóban ajánlható-e mindenkinek ez a mozgásforma? Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat a cross trainingről.

Mit sportolhatnak a sztómával élők?

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

Mindenkinek súlyos testi és lelki megterhelést jelent szembesülni a betegséggel, majd a sztómaviselés tényével.

Nem minden sport megengedett trombózis után

Trombózisközpont - Prof. dr. Blaskó György, véralvadási szakértő

A trombózis igen nagy trauma annak, aki versenysportolóként kénytelen volt szembenézni vele. Nemcsak a fájdalom és a gyógyszerek miatt, hanem azért is, mert az addigi életmódjában komoly változások állnak be.

Így készülj az első 10 kilométeredre

Sportorvosi Központ

A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.