• Melyek az ideális sportágak gyerekek számára?

        Szerző: WEBBeteg - B. M. , szakfordító

        A gyerekek is igénylik a rendszeres sportot. Már az egészen kicsik is szeretnek szaladgálni, ugrándozni, örömüket lelik a sportban, ami testi fejlődésük szempontjából is elengedhetetlen része életüknek. A paletta igen széles, ezért nem könnyű választani. Segítünk, hogy Ön is segíthessen gyermekének jól dönteni.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        A gyermekkorban elkezdett sportolás segíti a helyes testtartást, erősíti a törzsizmokat, ezáltal megakadályozza az egyébként gyermekeknél is előforduló hátproblémák kialakulását. Ne feledje, hogy a sport nem csak a gyerekeknek tesz jót, hanem a felnőtteknek is. Szülőként önmaga egészségéért is és a gyerekek elé állított jó példa miatt is sportoljon rendszeresen! Kiváló családi program lehet a biciklizés, a kirándulás vagy a túrázás. Azok a gyerekek, akik kiskorukban hozzászoknak a rendszeres aktivitáshoz, később is jobb állóképességgel, erőnléttel rendelkeznek.

        A csapatsportok kiváló lehetőséget jelentnek arra, hogy a gyerekek játékosan tanulják meg a szociális kapcsolatok kiépítésének alapjait. Vannak azonban, akik szívesebben választanak egyéni sportot. Ne erőltessük a gyermeket egyik irányba sem, hagyjuk választani!

        Hirdetés

        Előzze meg a vészhelyzeteket!

        A gyerekek még nem ismerik fel a veszélyes helyzeteket, ezért a szülők, a tanárok, illetve az edzők feladata és felelőssége biztosítani a biztonságos körülményeket a gyerekek számára. A biztonság alapvető fontosságú, ám kisebb balesetek a körültekintő óvintézkedések mellett is előfordulhatnak.

        A sport jótékonyan hat a fiatalok lelki egészségére

        Aki fiatal korában rendszeresen sportol, nem csak az olyan krónikus betegségek kialakulásának kockázatát csökkenti, amilyen a diabétesz vagy a szív- és érrendszeri betegségek, hanem a lelki egészségre is pozitív hatással van. A rendszeres sportolásba befektetett energia rövid- és hosszútávon is megtérül. A sport jótékonyan hat a fiatalok lelki egészségére

        Nagyon fontos, hogy a gyerekek mindig a sportágnak megfelelő öltözetet viseljenek, ezzel is csökkenthető a balesetveszély, illetve a sérülések súlyossága és a maradandó sérülések veszélye is minimalizálható. Néhány sportág, pl. a kerékpározás (háromkerekű gyermekbiciklivel is), a síelés vagy a görkorcsolyázás óhatatlanul is magában hordozza az elesés kockázatát, veszélyét.

        A sportolás elengedhetetlen feltétele a megfelelő cipő kiválasztása. Ha a cipő szorít vagy éppenséggel túl nagy, kényelmetlen és hátráltatja a gyermeket, ami nem csak az adott helyzetben okoz kellemetlenséget, hanem a láb fejlődésére is maradandó negatív hatással van. Ezzel kapcsolatban kérjen tanácsot sportszakértőtől vagy ortopéd szakorvostól!

        Melyik korosztálynak milyen sport való?

        A döntésnél a legfontosabb szempont, hogy mihez van kedve a gyermeknek! Az egészen piciket erről még nem lehet megkérdezni, de szülőkkel együtt számukra is vannak lehetőségek, ilyen például a babaúszás, amelyről megoszlanak a szakértői vélemények, illetve a baba-mama torna, amibe a nagyobbak is bekapcsolódhatnak. Két éves kor fölött a kis játékmotorok, illetve a háromkerekű gyermekbiciklik segíthetik fejleszteni a gyermekek koordinációs készségét és elsajátítani az alapokat a későbbi valódi kerékpárhasználathoz.

        Öt éves kortól nagyon sok sportág kipróbálható, ám a szülőknek mindig figyelembe kel venniük gyermekük igényeit, kívánságait és hajlandóságát, természetesen ésszerű keretek közt, mert bármennyire is szeretne egy kisfiú a fitneszterembe járni édesapjával, a pubertáskor elérésééig a súlyok emelgetése szigorúan tilos, ugyanis a terhelés visszafordíthatatlanul károsítja a gyermek fejlődési folyamatait. Egyébként valamennyi sport fejleszti az izmokat, célzott izomépítés gyermekeknél teljesen fölösleges és felelőtlen próbálkozás lenne.

        Klasszikus sportok lányoknak, fiúknak

        A fiúk általában szeretik a focit, a lányok pedig szívesen táncolnak, lovagolnak. Természetesen nem kell ragaszkodnunk a nemek szerinti felosztáshoz, bárki kipróbálhat és űzhet bármilyen sportágat, amiben örömét leli. A gyerekek sokszor olyan sportágat választanak, amit a legjobb barátjuk vagy barátnőjük űz.

        Az sem baj, ha a gyermek nem ragaszkodik egyetlen sportághoz, hanem szeretne minél többet kipróbálni. Valamennyi sport különböző hatással van a szervezetre. Mindegy, hogy a dzsúdó, a tenisz, a jégkorong, az atlétika, a kézilabda, a balett vagy valamilyen más sportág mellett dönt a gyermek, valamennyi fejleszti a motorikus képességeit és segít leépíteni az iskolai stresszt és frusztrációt.

        Sose feledje, nem az a cél, hogy gyermekéből élsportoló legyen, hanem az, hogy örömét lelje a sportban!

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: gesundheit.de)

        Módosítva: 2020.08.29 17:36, Megjelenés: 2016.05.21 20:17
        Címkék: Gyerek, Sport,
      • Cikkajánló

        Gyorsul a járvány

        Gyorsul a járvány

        MTI

        Világszerte, de főleg Európában gyorsul a COVID-19-járvány terjedése.

        Stressz

        Stressz

        B. M., szakfordító

        A leggyakoribb betegségek, amelyek a krónikus stressz következtében kialakulhatnak.

        Gyerekek és a megfázás

        A gyermekek minden korosztályát egyaránt érintő, leggyakoribb betegség a megfázás vagy nátha. Habár ezek, a vírus okozta légúti fertőzések csak 1-2 hétig tartanak, mégis a legtöbb gyermek számára komoly gyötrelmeket okoznak. Szeretne többet megtudni megfázás és gyerek témában? Itt sok hasznos információhoz juthat.

        Hogyan jógázzunk otthon biztonságosan?

        Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a jóga, hiszen nemcsak testileg, hanem mentálisan is feltölti az embert. A rendszeres gyakorlásnak számos jótékony hatása van, azonban vannak olyan mozzanatok, amikre különösen figyelnünk kell, hogy helyesen végezzük. Melyek ezek?

        Kismotor, háromkerekű, roller: Miért jó a gyerekeknek?

        Előbb vagy utóbb szinte minden gyerek megtanul biciklizni. Mindegy, hogy négy-, három-vagy kétkerekű, nagyszerűen megfelelnek a gyerekek mozgásigényének levezetésére és koordinációs készségük fejlesztésére.

        Tanácsok aktív szabadidős sportolóknak a kijárási korlátozás idejére

        Most még olyanok is elkezdtek mozogni, akik eddig teljesen inaktív életet éltek, de mi a helyzet azokkal, akiknek korábban is szerves részét képezte az életüknek a sportolás? Mit tehet egy aktív szabadidős sportoló, akinek megszűntek a korábbi sportolási lehetőségei?

        Cukorbeteg gyermekek gondozása

        A gyermekkori cukorbetegség nagyobb részben inzulinhiányon alapuló, ún. 1-es típusú diabetes. Ilyenkor az elpusztult inzulintermelő sejtek nem képesek feladatuk ellátására. Ez súlyos anyagcsere-összeomláshoz vezet, ha nem vesszük időben észre a tüneteket, és nem kezdjük meg a gyermek kezelését. Ennek három alappillére van, a diéta, az inzulinkezelés és a helyes életmód.

        Hanyagtartás és a gyermekkori gerincferdülés megelőzése

        A hanyagtartás a hibás testtartás és a mozgáshiány következtében alakulhat ki. Magában a gerincoszlopban eleinte nem mutatható ki elváltozás, de hosszú távon a nem egyenletes terhelés hatására károsodnak a csigolyák. A tartási rendellenességek és a gyenge hátizomzat gerincferdülés (scoliosis) kialakulásához vezethet.

        Hasfájás gyerekeknél

        A hasfájásnak számos különböző oka lehet, és sokféle formában nyilvánulhat meg. Mivel néhány hasfájással járó betegség sebészi kezelést igényel, az akut hasfájást mindig meg kell vizsgáltatni orvossal.

        Utazás kisbabákkal, gyerekekkel

        Kisgyerekekkel utazni nem ritkán megerőltetőbb és fárasztóbb, nagyobb odafigyelést igényel, mint nagyobb gyerekekkel. Sok dolgot kell még magunkkal vinnünk a babakocsin, cumisüvegen és pelenkán kívül.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA