• Sport és egészség cikkek

      • Panaszok
        WEBBeteg - Dr. Molnár Anna
        2020-05-19 16:05
        A térdfájás, térdfájdalom gyakran jelentkező ízületi panasz, mely bármely életkorban előfordulhat. Fiatalok esetében legtöbbször túlerőltetés, sportolás következtében kialakuló nyáktömlőgyulladás, illetve sérülés, idősebb életkorban pedig porckopás következményeként jelentkezhet a térdízület fájdalma.
        Panaszok
        WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Magyar Sporttudományi Társaság
        2020-07-05 17:03
        Az úszás a legmegfelelőbb sportok egyike azok számára, akik hátfájástól szenvednek. Egyrészt erősíti a törzsizmokat, másrészt nem terheli meg nagyon a gerincoszlopot, így a hátfájás problémájától érintett páciensek fájdalom nélkül edzhetnek, azonban nem minden úszásnem megfelelő a számukra!
        Panaszok
        WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos
        2020-07-02 09:36
        Ha a szervezet folyadéktartalma sokkal nagyobb mértékben csökken, mint amilyen mértékben az elveszített folyadék pótlásra kerül, akkor kiszáradásról, más néven dehidrációról vagy exsiccosisról (ejtsd: exszikkózis) beszélünk. A kiszáradás a folyadékháztartás felborulása, amely az esetek többségében a sóháztartás (elektrolit-háztartás) felborulásával is együtt jár. A dehidráció vagy túl kevés folyadékfogyasztás, vagy fokozott folyadékvesztés következménye.
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos
        2020-06-27 13:33
        Amikor hőségben sportolunk, kulcsfontosságú a folyadékpótlás. Milyen folyadékot célszerű ilyenkor fogyasztani? Mikor és mennyit igyunk? Érdemes speciális sportitalokat inni?
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - Sándor Judit, hatha jógaoktató és gerincterápiás tréner, erőnléti és korrektív tréner
        2020-06-23 11:03
        Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a jóga, hiszen nemcsak testileg, hanem mentálisan is feltölti az embert. A rendszeres gyakorlásnak számos jótékony hatása van, azonban vannak olyan mozzanatok, amikre különösen figyelnünk kell, hogy helyesen végezzük. Melyek ezek?
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - Dr. Dinya Zoltán, pszichiáter főorvos
        2020-06-23 05:06
        Testi és lelki egészségre törekedve kikerülhetetlen kérdés a mozgás és az aktív életmód szerepe. Egyre fontosabb mindannyiunknak tudatosan figyelni arra, hogy életünkben megfelelő helye maradjon a testmozgásnak és sportnak.
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - Dr. Petke Zsolt
        2020-06-18 14:35
        Mozgásszegény életmódot folytatok, ülőmunkát végzek. Sajnos egyre túlsúlyosabb vagyok. Tudna tanácsolni valamit, ami elősegítené a fogyásomat? - Válogatás a WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.
        Panaszok
        WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Magyar Sporttudományi Társaság
        2020-06-14 19:03
        Mi lehet az oka annak, ha edzés után indokolatlanul fáradtnak érzi magát? Esetleg betegség is állhat a háttérben!
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos
        2020-06-12 03:05
        A testmozgás az immunitás szempontjából vegyes üzenetet hordoz. A rendszeres, mérsékelt intenzitású fizikai aktivitásról kimutatták, hogy véd egyes betegségek ellen, különösen a felső légutakat érintő (pl. megfázás) megbetegedésektől, ugyanakkor a túl sok testmozgás ellenkező hatást válthat ki, és csökkenti az immunitást.
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - Kálmánczhey Emőke, fitneszedző
        2020-06-11 05:06
        A fogyáshoz az alapokkal mindenki tisztában van, hogy hetente négyszer mozogjon legalább egy órát, figyeljen oda a táplálkozásra és legyen türelmes, mert a fogyás beindulásához és a látványos eredményekhez legalább 2 hónap kell. De ez kevés támpont ahhoz, hogy tudjuk, mit sportoljunk. Ebben segít az alábbi néhány ötlet, amely útmutató a zsírégető edzés elkezdéséhez.
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos
        2020-06-08 05:06
        A fogyókúrának és az életmódváltásnak fontos része a fizikai aktivitás. Nem mindegy azonban, hogy hogyan mozgunk! A rosszul megválasztott sportolással sokan kifejezetten ártanak szervezetüknek.
        A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!