• Miért jó banánt fogyasztani? - Orvosi szempontok

        Szerző: Medipress

        A banánt leginkább ízéért, állagáért fogyasztjuk, valamint azért, mert telítettségérzést ad, legtöbben azonban egyértelműen alacsony ára miatt kedvelik ezt a gyümölcsöt.

        Azt azonban kevesen tudják, hogy a többi gyümölcshöz hasonlóan a banán is rendkívül tápláló és egészséges, és óriási előnye, hogy egész évben hozzájuthatunk. 

        Az alábbiakban a banán egészségügyi előnyeit soroljuk fel:

        • 1.    Mivel igen kalóriadús, a nap bármely szakában fogyasztva energiával tölt el minket.
        • 2.    A banán a legmegfelelőbb gyümölcs, ha egyszerű, de tápláló élelemre van szükség bizonyos helyzetekben, például extrém súlyvesztés vagy magas láz esetén.
        • 3.    A banán káliumban és magnéziumban gazdag, ami jótékony hatással van a vérnyomásunkra és a szívünkre.
        • 4.    Káliumtartalma a csontjainkat is védi.
        Hirdetés
        • 5.    A banán segít ellensúlyozni a vizeletürítéssel járó kálciumveszteséget, ami akkor fordul elő, ha a vizelet kálium-ion szintje megnő.
        • 6.    A banánnak antacid-hatása van, ezáltal megvéd a gyomorfekélytől.
        • 7.    A banán stimulálja a sejtburjánzást, ezáltal megvastagítja a gyomor nyálkahártyáját és megvéd a gyomorsavtól.  
        • Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

          8.     Hasmenés következtében a szervezet könnyen dehidratálódik. A banán segít visszaállítani az így elvesztett káliumot.
        • 9.    A banán gazdag a pektin nevű, vízben oldódó rostban is, ezáltal jótékony hatással van az emésztésünkre és könnyít a székrekedésen.
        • 10.  A gyümölcs fruktooligoszacharidot is tartalmaz, amely probiotikumként a jótékony baktériumokat szaporítja, a káros baktériumoktól pedig megvéd.
        • 11.  A fruktooligoszacharidok egy emésztőenzim termelését is segítik, így javítják a tápanyagfelszívódást.
        • 12.  A banánban rövid láncú zsíros savak is vannak, amik tovább javítják a tápanyagfelszívódást.
        • 13.  A banán kiváló karotionid-forrás, ami egy antioxidáns, mely védelmet nyújt a krónikus fertőzésekkel szemben.
        • 14.  A banánnak nyugtató hatása is van. Triptofán nevű összetevőjének köszönhetően javítja a kedélyünket.
        • 15.  Végül a banán a legideálisabb harapnivaló egy fárasztó nap után. Cukortartalma hamar normalizálja a vércukorszintünket és energiával tölt el. A banánt fogyaszthatjuk magában, salátaként, egészséges italként vagy főzelék összetevőjeként, minden korosztály számára ideális táplálék.

        Medipress

        Legutóbb frissült: 2014.07.20 14:21
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Depressziós a párom

        Depressziós a párom

        Dr. Veress Dóra, pszichiáter

        Hogyan lehet rábírni valakit, hogy akarata ellenére elfogadja a segítséget?

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Őszi gyümölcsszezon - Mit érdemes fogyasztani?

        Az őszre beérő gyümölcsök nem csak frissen vagy befőttként fogyaszthatók, számtalan formában felhasználhatjuk őket megannyi ínycsiklandó étel alapanyagaként. A télre készülve nemcsak vitamin- és rostforrásként van jelentőségük, de a borongós szürke napokon a színes gyümölcsök látványa a hangulatunknak is jót tesz.

        Vége a tanévnek - Mit egyen a gyerek nyáron?

        Kubányi Jolán, az MDOSZ elnöke ad néhány hasznos tippet a szülőknek.

        Hizlaló gyümölcslevek, alattomos grapefruit - Meglepő tények

        Mindannyian szeretnénk egészségesen étkezni, ám ennek érdekében rengeteg dologra kell odafigyelnünk: milyen tartósítószerekkel, színezékekkel készült az élelmiszer, na és persze mekkora kalóriatartalommal bír. Azonban ha mindezeket szem előtt tartjuk, akkor is akadhat olyan információ, amivel olykor még a leginkább egészségtudatos vásárlók sincsenek tisztában.

        Elérhetővé válhat a vitamindúsabb zöldségek és gyümölcsök termelése

        Dr. Tóth Szilvia Zita, szegedi növénybiológus és csoportja a C-vitamin termelődését, szerepeit és a növényeken belüli szállítási folyamatait vizsgálja. A minőségi változásra lenne igény a termelők felől, kérdés, a vásárlók mennyire fogékonyak a külcsín mellett a beltartalomra.

        A banán hatása a szervezetre - Mit rejt a praktikus csomagolás?

        Azon túlmenően, hogy a banán a természet által legpraktikusabban csomagolt gyümölcs, és élvezeti értéke is magas, kétségtelenül számos egészségügyi előnnyel is jár a fogyasztása. Vegyük sorra!

        Hogyan hatnak az antioxidánsok?

        Az antioxidánsok többféle vegyületcsoportot foglalnak magukban: többek között vitaminok, ásványi anyagok, karotinoidok, polifenolok, enzimek szerepelnek köztük. Számos antioxidáns a zöldségek, gyümölcsök jellegzetes színének kialakításáért is felel.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.