• Erősítse télen is immunrendszerét egészséges táplálkozással!

        Szerző: WEBBeteg - B. M. , szakfordító

        A hideg évszak magával hozza a különböző fertőző légúti betegségek hullámát: meghűlés, nátha, influenza. Immunrendszerünktől függ, hogy mennyire vagyunk ellenállók a kórokozókkal szemben, és milyen gyorsan tudjuk leküzdeni a betegséget. Táplálkozásunkkal támogathatjuk immunrendszerünk működését.

        Védelem a megfázás ellen

        Napi ötszöri zöldség, illetve gyümölcs fogyasztásával kellő vitaminhoz juthat szervezete. Ha elegendő zöldséget és gyümölcsöt fogyaszt, a vitaminkészítményeket nem igényli szervezete - azokra inkább vitaminhiány okozta megbetegedésekkor van szükség. Védelem a megfázás ellen>>

        Immunrendszerünk védi szervezetünket a vírusokkal, baktériumokkal és a különböző kórokozókkal szemben. Azonban megfelelő működését segítik különböző belső és külső tényezők is. Így az immunrendszernek egészséges működéséhez szüksége van esszenciális tápanyagokra, főleg vitaminokra és ásványi anyagokra. Esszenciálisnak nevezzük azokat az anyagokat, amiket szervezetünk saját maga nem tud előállítani, ezért csak különféle élelmiszerek fogyasztásával juthatunk hozzájuk.

        Immunrendszerünk erősítését szolgálják a gyümölcsök, zöldségek, hasznosak a hüvelyesek és a gabonafélék.

        Hirdetés

          Vitamin- és ásványi anyag teszt


        Tesztelje, hogy szervezete kellően el van-e látva vitaminokkal és ásványi anyagokkal! Töltse ki vitamin- és ásványi anyag tesztünket!>>

        Az ásványi anyagok és a rostok épp olyan fontosak, mint a vitaminok. A növényi rostok számos védőfunkciót töltenek be a szervezetünkben. A másodlagos növényi anyagoknak pedig, mint amilyenek a karotinoidok vagy a flavonoidok, antimikrobiális hatásuk is van, vagyis csökkentik a kórokozó mikroorganizmusok aktivitását és mennyiségét.

        Ne várjuk meg a betegséget!

        A fertőző légúti betegségek leküzdéséhez nagy szükség van vitaminokra, főleg a kezdeti fázisban, hogy az erős immunrendszer legyőzze a kórokozókat.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Azonban ilyenkor többnyire még nem jelentkeznek a tünetek, ezért a legjobb a megelőzés. Ezért ajánlott mindig sok gyümölcs, zöldség és gabonaféle fogyasztása, hogy szervezetünk mindig felkészült legyen, és a téli időszakban se betegedhessünk meg.

        Mivel a nagykabátok alatt nem látszanak annyira a felesleges kilók, mint például egy nyári ruhában, hajlamosak vagyunk elengedni magunkat, többet eszünk, és sokszor egészségtelen ételeket. Ilyenkor is próbáljunk odafigyelni magunkra és csokoládé helyett együnk meg inkább egy narancsot, egy almát vagy bármilyen más gyümölcsöt.

        (WEBBeteg - B. M.; Forrás: gesundheit.de  , Lektorálta Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Legutóbb frissült: 2014.12.21 14:21
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Fogzás és fogápolás

        Fogzás és fogápolás

        Dr. Szendrey Gábor

        A fogzás megviseli a csecsemőket. Mit tehet a szülő és mit ne tegyen?

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Kevesebbet és változatosan kell étkezniük az időseknek

        Napi öt adagra elosztott változatos étkezést javasol az idősebbeknek Veresné Dr. Bálint Márta. Az Egészségtudományi Kar Dietetikai és Táplálkozástudományi Tanszékének vezetője felhívta a figyelmet arra, hogy a csontok egészségéhez ebben a korban különösen fontos kalciumot főként tejből vagy tejtermékből lehet megszerezni.

        10 egyszerű tanács a rák megelőzéséhez

        Az alábbiakban közöljük a 10 legfontosabb teendőt, melyet az Amerikai Dietetikusok Szövetsége tett közzé chicagói konferenciáján. Bár a legtöbb tanács közismert, a legtöbben mégsem teszünk meg mindent, hogy csökkentsük a rákos megbetegedés esélyét.

        Táplálkozási trendek 2018-ban

        A táplálkozástudomány egy folyamatosan fejlődő tudományág, ahol Hérakleitoszt szavaival élve „az egyetlen állandó a változás maga”. Napi rendszerességgel látnak napvilágot új tanulmányok, és jelennek meg a legújabb kutatások eredményei. Az egészségtudatosság is egyre nagyobb teret hódít, számos felmérés (ELEF2014, Nielsen 2016, GFK 2016) szerint a magyar emberek többsége úgy véli, hogy a genetikai, biológiai adottságokon túl az egészség megőrzésének a kulcsa, ha mi magunk is teszünk érte, vagyis az egészségtudatos életmód.

        A rostok szerepe az étrendben

        Az élelmi (diétás) rostok a táplálékban lévő emészthetetlen, összetett szénhidrátok, más néven poliszacharidok. Létfontosságú szerepet töltenek be az emésztésben.

        Tejcukorérzékeny betegek táplálkozása

        Tejcukor-érzékenységről (laktózintoleranciáról) akkor beszélünk, ha a tejcukor (laktóz) bontó enzim (laktáz) részlegesen vagy teljesen hiányzik a szervezetből. Ezáltal a tejcukor emésztetlenül halad a vastagbélbe, ahol a baktériumok elbontják rövid szénláncú zsírsavakká és gázokká.

        Legyen egészséges a húsvéti menü

        Húsvétkor a tojásé és a sonkáé a főszerep, ezért fontos, hol vásároljuk, hogyan készítjük el és hogyan tároljuk az ünnepi menüt.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.