Vitamin téma

A vitaminok szerepe - Melyik miért szükséges?

WEBBeteg - Dr. Soltész Annamária, általános orvos

Vitamin

Ha táplálkozásunk változatos, adalékanyag-mentes, sok friss gyümölcsöt és zöldséget, ezenkívül tejtermékeket, olajos magvakat, aszalt gyümölcsöket, gabonaféléket és tojást is tartalmaz, általában külsőnkön is meglátszik.

Kóros és káros - Mihez vezethet az éhezés?

WEBBeteg - Dr. Plósz János, gasztroenterológus

Egy átlagos felnőtt szervezet napi energiaigénye 2000-3000 kcal körül mozog kortól, nemtől, fizikai aktivitástól függően. Ha ezt a bevihető energiamennyiséget csökkentjük, akkor az izomsejtek és vázizmok leépülésétől az immunrendszer meggyengülésén át akár halálhoz is vezethet a megvonás.

Ha már nassol, figyeljen oda arra, hogy mit!

WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos

Sokan a napi három főétkezés között éhségüket nassolással, édességekkel csillapítják, ahelyett, hogy egészséges ételeket tartalmazó tízórait és uzsonnát fogyasztanának. Azonban egyre szélesebb körben válik ismertté, hogy az egészséges táplálkozás milyen fontos szerepet tölt be az egészség megőrzésében.

Hogyan előzhető meg a csontritkulás kialakulása?

WEBBeteg - Dr. Zsuga Judit, klinikai farmakológus

Az egészséges csontozat megtartásához három dologra van szükség: rendszeres testmozgásra, megfelelő mennyiségű kalciumra és megfelelő mennyiségű D-vitaminra, amely a kalcium felszívódásához nélkülözhetetlen.

A vitaminhiány okozta hajhullás

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

Ha valakinek hullik a haja, természetes, hogy tudni akarja az okát. Ezek azonban nagyon különbözőek és sokrétűek lehetnek, éppen ezért sokszor nehéz kideríteni, mi áll a háttérben. A diagnózist bőrgyógyász állítja fel.

Biotin (H-vitamin) - Miért fontos?

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

A biotin (H-vitamin, koenzim R) egy vízoldékony, kéntartalmú vitamin, amely a B-vitamin-komplex család tagja. Kémiai szerkezetét az 1940-es években írták le.

Dió - Az egyik legértékesebb gyümölcsünk

WEBBeteg - T. A., újságíró

A dióbél nemcsak ízletes, hanem bizony egészséges is. A WEBBeteg.hu sorozatában most e sokrétű csonthéjas gyümölcs tulajdonságaira hívja fel a figyelmet.

Immunerősítő élelmiszerek

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

Az egyik legismertebb immunerősítő élelmiszer a fokhagyma. A fokhagyma antimikrobiális hatását már Arisztotelész és Hippokratész is ismerte.

C-vitamin, D-vitamin, cink - Ütős hármas lehet a Covid-19 megelőzésére és kezelésére

Szponzorált tartalom

Gyűlnek a bizonyítékok, amik szerint a C-vitamin, a D-vitamin és a cink adása hozzásegíthet ahhoz, hogy az új típusú koronavírus okozta fertőzést elkerüljük, vagy - ha az már kialakult - a Covid-19 lefolyását enyhébbé tegyük. (x)

A mézfogyasztás jótékony hatásai

WEBBeteg - Kósa-Boda Veronika, újságíró

A méz az ősidők óta az emberi táplálkozás része, igaz eleinte csak csemegének gyűjtötte az ősember, mára azonban mint gyógyterméket is használjuk. Mai ismereteink alapján a méz közel 70-féle gyógy- és fiziológiai hatással bír. Ám még ennek ellenére sem mindenkinek javasolt a fogyasztása.