Vitamin téma

Így maradhat fitt és egészséges ősszel is

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

A hűvös és borongós őszi napok könnyen elronthatják a hangulatunkat, ebben az időszakban gyakoriak a köhögéssel és náthával járó fertőzések. Adunk pár hasznos tippet, hogy Ön ősszel és télen is egészséges és fitt, immunrendszere pedig erős maradjon.

Mennyit tud a vitaminhiány tüneteiről? Tudásteszt

WEBBeteg

Hiánybetegségek akkor alakulhatnak ki, ha a szervezet kevesebb vitaminhoz, nyomelemhez jut, mint amennyire szüksége van. Egészséges életmód mellett ennek veszélye csekély, ám mai rohanó és stresszes világunkban bárkivel előfordulhat, hogy túlhajszolja magát, kimerül, és szervezete tartalékai nem elegendőek a vitaminigény fedezésére. Ön tudja, milyen tünetekkel járnak a hiánybetegségek?

Funkcionális élelmiszerek

WEBBeteg - Dr. Kónya Judit, családorvos

Az egészségmegőrzés mára külön tudományággá nőtte ki magát, melynek egyik eleme a korszerű táplálkozás lett. A nemzetközi trendeknek megfelelően megszületett a funkcionális élelmiszer fogalma, melyek fogyasztásával nagyban hozzájárulhatunk egészségünk megóvásához.

B3-vitamin (niacin) - Miért fontos?

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

A B3-vitamin (niacin, nikotinsav, nikotinsavamid) egy vízoldékony vitamin. A niacin egy gyűjtőfogalom, mely magába foglal két vegyületet, a nikotinsavat és a biológiailag hatékony formát, a nikotinsavamidot. A gyomor-bélrendszerből jól felszívódik, a felesleges mennyiség a veséken keresztül kiürül. B1-, B2- és B6-vitamin jelenlétében a máj képes előállítani egy triptofán nevű aminosavból.

Így hat a szervezetünkre a savanyú káposzta

WEBBeteg - Kósa-Boda Veronika, újságíró

A savanyú káposztából számtalan ízletes étel készíthető, ám nem csak ezért szeretjük. A savanyú káposzta és annak leve ugyanis tele van vitaminokkal és a bélrendszerre is jótékony hatással van. Egyszóval egy újkori multivitamin, amit már nagyanyáink is használtak.

Hiánybetegségek és tüneteik

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

Hiánybetegségek akkor alakulhatnak ki, ha a szervezet kevesebb vitaminhoz, nyomelemhez jut, mint amennyire szüksége van. Egészséges életmód mellett ennek veszélye csekély, ám mai rohanó és stresszes világunkban bárkivel előfordulhat, hogy túlhajszolja magát, kimerül, és szervezete tartalékai nem elegendőek a vitaminigény fedezésére. Milyen tünetekkel járnak a hiánybetegségek, és mikor van szükség vitaminpótlásra?

Vitaminbevitellel is ápolható a bőr

Több mint TestŐr

A hideg idő beköszöntével sokkal érzékenyebbé válik a bőr, így érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a bőrtáplálásra. Az A-, az E-, a C-vitamin és a B-vitamin-komplexek fogyasztásával belülről táplálható a bőr. De az ásványi anyagokról sem szabad elfeledkezni, a cink, a sörélesztő-készítmények, a biotin, a cisztin mind a hajhagymák, a bőr és a köröm egészségét támogatják. Persze a tápláló, zsíros krémmel való kézápolás is védelmet nyújt az őszi hideg, szeles időben.

Vitalizáló indiai növények

Több mint TestŐr

Így ősszel sokan érzik fáradtnak magukat, ilyenkor jól jönnek azok a gyógynövények, amikkel a szervezet pótolhatja a lassan kiürülő vitamin-, illetve ásványianyag-tartalékát. A több ezer éves indiai kultúra tapasztalatainak az eredményeként számos olyan gyógynövényt ismernek, amik energizálják az emberi szervezetet. Ilyen például a caralluma vagy a shilajit.

Menopauza: alternatív kezelési módok

WEBBeteg - Dr. Zsuga Judit, neurológus, klinikai farmakológus, pszichoterapeuta

Számos alternatív kezelési módot ismernek a menopauza tüneteinek enyhítésére, ezek közül néhány hatását már tudományosan is megvizsgálták.

A gyerek fejlődéséhez szükséges a vitaminpótlás

Több mint TestŐr

A gyerekvitaminnak finomnak, cukormentesnek és nem utolsósorban jópofának kell lennie ahhoz, hogy a rendszeres fogyasztás ne egy harc legyen a szülőnek. A mai élelmiszerekben kevesebb az ásványianyag-tartalom, mint 30 évvel ezelőtt. Ezért fontos, hogy a kicsik fejlődéséhez szükséges anyagok a táplálékon kívül is biztosítva legyenek. Persze számukra az íz a lényeg, és ezt a fejlesztők is tudják, de az is fontos, hogy az édes ízt ne a cukor biztosítsa. Egy játékos kiszerelés pedig a rendszeres fogyasztást támogathatja, persze ilyenkor is fontos, hogy ne kontroll nélkül fogyasszanak vitamint a gyerekek.