• Ha már nassol, figyeljen oda arra, hogy mit!

        Dr. Csuth Ágnes
        Szerző: WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Sokan a napi három főétkezés között éhségüket nassolással, édességekkel csillapítják, ahelyett, hogy egészséges ételeket tartalmazó tízórait és uzsonnát fogyasztanának. Azonban egyre szélesebb körben válik ismertté, hogy az egészséges táplálkozás milyen fontos szerepet tölt be az egészség megőrzésében.

        A napközbeni nem tervezett étkezéseket szokás nassolásnak nevezni. Ilyenkor általában magas kalóriatartalmú, és hasznos összetevőket kis arányban tartalmazó élelmiszereket fogyasztunk.

        Tudatosan vásároljuk őket, még akkor is, ha már a vásárlás pillanatában tudjuk, hogy nem cselekszünk helyesen.

        Sokan a napi három főétkezés között éhségüket csillapítják e módon, ahelyett, hogy egészséges ételeket tartalmazó tízórait és uzsonnát fogyasztanának. Túlsúllyal küzdő emberek fogyókúrájának sikertelensége hátterében, gyakran áll ez a káros szokás.

        Hirdetés

        A napi szükséges kalóriamennyiség mellett, ami a főétkezésekkel meg is történik általában, jelentős plusz és nem számított üres kalóriákra teszünk szert. Az ilyen gyorsan jött plusz kalóriák miatt jelentkezik az emberek többségénél a túlsúly problémája.

        Számos ok bújhat meg a nassolás mögött

        Sok embert az étkezés, rágcsálás stressz helyzetekben megnyugtatja, így a biztonságkeresés egyik útja lehet. Számos programnak az évek során kialakult részévé válhat a nassolás, pl. TV nézés, olvasás, sportesemények. Bizonyos helyzetekben sokszor pótcselekvésként, unalmában nassol az ember.

        Ismert dolog, hogy a nassoláskor fogyasztott élelmiszerek íze, általában eléggé intenzív, ízletes. A mesterséges ízfokozóknak köszönhetően szinte függőség kialakítására képesek. Mindenki érezte már, hogy egy bizonyos íz érzése miatt mindenképpen egy bizonyos terméket akart fogyasztani. Sajnos a mai trendek során népszerű termékek, nem válhatnak az egészséges életmód és táplálkozás részévé.

        Mindenkiben alakult már ki bűntudat ilyen termék fogyasztását követően. Hiszen egyre szélesebb körben válik ismertté, hogy az egészséges táplálkozás milyen fontos szerepet tölt be az egészség megőrzésében, a kialakult betegségek kezelésében.

        Mit tud tenni az ember, ha hirtelen rátör a nassolás vágya?

        Amennyiben az érzés csak egy kis rágás iránti vágy, akkor az evés vágyának csökkentése a cél, amit lehetőleg zöldség snackkel és gyümölcs fogyasztásával csillapítsunk. Ha a cél a megfelelő energia és kalória bevitele, ne a mesterséges ízfokozókkal telített élelmiszereket keressük, hanem a rostban és vitaminban gazdag, természetes ízeket, élelmiszereket.

        Ha elkészítésük több időt is vesz igénybe, mint leemelni valamit a konyhai polcról, az egészségünk miatt biztosan megéri.

        Forrás: WEBBeteg
        Orvos szerzőnk: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Módosítva: 2017.07.29 20:11, Megjelenés: 2017.07.29 20:11
      • Cikkajánló

        Ön is szívbeteg?

        Ön is szívbeteg?

        Dr. Vaskó Péter

        A téli hideg, a megerőltető fizikai aktivitás és a szívbetegségek összefüggései.

        Lézeres szemműtét

        Lézeres szemműtét

        Szponzorált tartalom

        Vajon miért ilyen népszerű a lézeres szemműtét? Utánajártunk. (x)

        Nem az ünnepi ételektől válunk túlsúlyossá

        Karácsony a szeretet és a család ünnepe, Jézus születésének a méltatása. A különféle szokások, szertartások számos ponton találkoznak, de abban mindenképpen nagy a hasonlóság, hogy ilyenkor ünnepi ételek sora kerül az asztalra. Vannak, akik ragaszkodnak a régen megszokott menüsorhoz, ami gyakorta zsírosabb, jobban megterheli a szervezetet, mások már a reformkonyha híveiként készítik a leveseket, a második fogásokat és a süteményeket.

        A szőlőmag élettani hatásai

        Napjainkban - az egészségtudatosság elterjedésének köszönhetően - a szőlőt egyre többen fogyasztják, nemcsak nyers állapotában, hanem a benne található szőlőmagokból készült kivonatot, őrleményt vagy olajat is beépítik az étrendjükbe pozitív élettani hatásaik miatt.

        Hat ritkán emlegetett ok az elhízás hátterében

        Az elhízás nem egyenlő azzal az egyszerű képlettel, hogy sok evés és kevés mozgás, bár a genetikai faktorok mellett ez a két fő rizikótényező a betegség kialakulásában, de maga az elhízáshoz vezető út ettől sokkal bonyolultabb tényezőkből áll össze.

        A falánkság mint betegség - Prader-Willi-szindróma

        A Prader-Willi-szindrómaként emlegetett betegség egy az egész szervezetet érintő öröklődő kórkép. A pontos kialakulása még nem ismert, de azt tudni lehet, hogy a problémát a 15. kromoszóma apától örökölt felének hibája okozza.

        Túlsúly: Vízzel megőrizhető a karcsúság

        Elegendő mennyiségű víz fogyasztása segít fitten tartani a szervezetet, és megelőzni a fölösleges kilók lerakódását, az elhízást.

        Éhség ellen elég a sport?

        Aki sokat sportol, annál kevésbé jelentkezik éhségérzet. A vékonyabb nők esetében találóbb az előző kijelentés, a súlyfelesleggel küzdők viszont a sportolás ellenére is érzékelik az éhséget - állítják amerikai tudósok a fitforfun.de internetes portálon megjelent cikkben.

        A csípőtáji túlsúly összefügghet a memóriaproblémákkal

        Egy tanulmány szerint kapcsolat van az emlékezetkiesés, és a túlsúlyos nők zsírfeleslegének lerakódási helye között.

        Génmutáció véd a túlsúlytól

        Német kutatók olyan genetikai mutációt fedeztek fel egerekben, mely megvédi őket az elhízástól és a cukorbetegségtől. Ha ezt a módosult gént emberekben is sikerülne megtalálni, a kutatók új kezelési módszereket fejleszthetnének ki.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.