• A premenstruációs szindróma megelőzése

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        A nők 75 százaléka szenved a menstruációt megelőzően fejfájástól, hangulatingadozástól, felfúvódástól és egyéb problémáktól (összefoglaló néven premenstruációs tünetektől). A panaszok kihatnak a munkára, személyes kapcsolatokra és az életminőségre is. Ennek azonban nem feltétlenül kell így lennie.

        A premenstruációs szindróma (PMS vagy premenstruációs tünetegyüttes) tünetei, mint a hangulatingadozás, ingerlékenység, depresszió, szorongás, folyadék-visszatartás, puffadás, mellérzékenység, cukor utáni sóvárgás, fejfájás, alvászavar a nők 75 százalékát érinti. Ráadásul ezek a tünetek a nők ötödénél olyan erősek, hogy orvosi kezelést igényelnek. A tünetek a nők majdnem tizedénél olyan szélsőségesek, hogy a probléma új nevet kapott, premenstruációs dysphoric zavar (PMDD) néven.

        Azonban nem kell ezekkel a tünetekkel együtt élnie! A valóság az, hogy a menstruációs ciklushoz köthető ilyen jellegű tünetek kiváltó oka a rossz szokások, környezeti mérgek és a stressz.

        A PMS kezelésére alkalmazott gyógyszerek egy része elnyomja az ovulációt, és fokozott pattanásosodást, arcszőr növekedést okoz, mások a petefészek ösztrogén és progeszteron termelését csökkentik és csontritkulást okoznak.

        A gondolat azonban, hogy a nők 75 százalékának rendszeres gyógyszerszedésre van szüksége a normális élethez, abszurd. Amennyiben Ön is a PMS-ben szenvedők táborához tartozik, az alábbi 5, egyszerű életmódbeli és étrendi változtatással véget vethet szenvedéseinek!

        Tudjuk, hogy a cukor, koffein, alkohol, stressz, és a testmozgás hiánya mind hozzájárulnak a PMS tünetek súlyosbodásához. Az is igaz, hogy a tejtermékek fogyasztása rontja a hormonális kiegyensúlyozatlanságot, a tejben található hormonok miatt.

        Bővebben Premenstruációs feszültség

        Hirdetés

        A premenstruációs tünetegyüttes valódi okai

        A PMS valódi oka egyszerű: a hormonok egyensúlyszintje felborul, az ösztrogénszint emelkedik, a progeszteronszint csökken.

        Számos tényező hozzájárul a hormonszint kiegyensúlyozatlanságához, mint például a magas cukortartalmú és finomított szénhidrátban gazdag diéta, koffein, stressz, tejtermékek, a húsokban és tejtermékekben található hormonok, a környezetszennyezésből és növényvédő szerekből származó ösztrogénszerű toxinok.

        A székrekedés és a bélrendszerben található baktériumok egyensúlyának felborulása tovább ronthat a helyzeten, mivel visszajuttathatják az ösztrogént a bélből a vérbe, még azután is, hogy a máj megpróbált megszabadulni tőle.
        A szervezetnek rendszeres testmozgásra is szüksége van ahhoz, hogy a hormonrendszert egyensúlyban tartsa. Tehát, ha Ön inaktív életet él, az nagyban hozzájárul a panaszaihoz.

        Szerencsére számos módon egyensúlyba hozható a hormonrendszer, gyógyszeres kezelés nélkül is. Próbálja ki az alábbi öt módszert, és meglátja, egy vagy két ciklus múlva  jelentős javulást fog tapasztalni!

        Ez a cikk is érdekelheti Önt! A menstruáció alatti hasmenés oka és kezelése

        Változtasson az étrendjén!

        • Ne fogyasszon finomított lisztet, cukrot és feldolgozott élelmiszereket!
        • Csökkentse vagy hagyja el a koffeinfogyasztást!
        • Ne fogyasszon alkoholt!
        • Tartsa egyensúlyban a vércukorszintjét proteinfogyasztással reggelire (pl. tojás, mogyoróvaj, protein shake)
        • Étkezzen háromóránként, és ne hagyjon ki étkezéseket!
        • Lefekvés előtt három órával már ne egyen semmit!
        • Pár hónapig ne fogyasszon tejtermékeket és glutént!
        • Növelje a rostbevitelt zöldségből, gyümölcsből, diófélékből, teljes kiőrlésű gabonákból. Napi két evőkanál lenmag különösen hasznos a hormonok egyensúlyban tartása és a székrekedés megelőzése szempontjából.
        • Növelje az omega-3-bevitelt szardíniából, heringből, lazacból és diófélékből!
        • Fogyasszon biotermékeket, hogy elkerülje a növényvédő szerekből származó környezeti ösztrogént, illetve a hormonokkal kezelt állati tápokat.

        Fogyasszon táplálék kiegészítőket

        Számos kiegészítő enyhíti a PMS tüneteit, javítja a metabolikus funkciókat és a hormonok anyagcseréjét:

        • Magnézium-citrát – napi 400-600 mg-ot fogyasszon
        • Kalcium-citrát – Napi 600 mg-ot fogyasszon
        • B6-vitamin – Napi 50-100 mg ajánlott 800 mcg folsavval
        • Ligetszépeolaj – Napi két 500 mg-os kapszula ajánlott
        • EPA/DHA (omega-3 zsírsav)
        • Taurin – A máj méregtelenítésére napi 500 mg ajánlott

        Mindezeket egyben is megtalálhatja egy jó multivitamin-készítményben., és mindemellett a gyógynövénykészítmények és fitonutriensek is nagyon hasznosak lehetnek.

        Mozogással a premenstruációs szindróma ellen

        Napi 30 perc aerob mozgás sokat segít a hormonháztartás egyensúlyának fenntartásában. Szintén jótékony hatású, ha megpróbálja mindennapjait nyugodtabban, stresszmentesen élni.

        Olvasson tovább! Menstruáció befolyásolása: Gyógyszerek és népi praktikák

        Forrás: WEBBeteg
        Cs. K., fordító;
         Huffington Post
        Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Módosítva: 2019.01.09 04:06, Megjelenés: 2018.01.08 18:56
      • Cikkajánló

        Emésztési zavar

        Emésztési zavar

        WEBBeteg

        Mik a tünetei az emésztési zavarnak? Hogyan előzhető meg?

        Fogzás

        Fogzás

        Dr. Szendrey Gábor

        A baba nyugtalan, sírdogál, sőt még hőemelkedése is lehet.

        Emésztési panaszok menstruáció idején - Lehet összefüggés?

        Számos nőnél a havi vérzés ideje alatt, vagy a megelőző időszakban, az úgynevezett premenstruációs időszakban jelentkezhetnek járulékos tünetek, nem csak az alhasi fájdalom. Ezek összefüggése a hormonális ciklussal kérdéses, kevés vizsgálat foglalkozott a nők beszámolóival, hogy reálisak-e a nők visszatérő panaszai, illetve a jelenség háttere sem tisztázott.

        Betegségek, amelyek kapcsán nem is gondolnánk a hüvelyszárazságra

        Normál esetben a hüvelyfalat egy vékony, tiszta folyadékréteg síkosítja. Az ösztrogén hormon segít fenntartani ezt a folyadékréteget, így védve az egészséges, rugalmas hüvelyfalat.

        A premenstruációs tünetegyüttes

        Szinte minden nő tapasztalta már, hogy a menstruációt megelőző 5-10 napban az átlagosnál feszültebb, türelmetlenebb, ingerlékenyebb, érzékenyebb, kevésbé tud koncentrálni. Ez a premenstruációs tünetegyüttes.

        Premenstruációs szindróma, vagy súlyosabb? - Figyelje a tüneteket!

        Mi a különbség a premenstruációs diszfóriás rendellenesség (PMDD) és a premenstruációs szindróma (PMS) között? Hogyan kezelhető a PMDD?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Hogy lesz így párom?
        Az első lépés sokszor a legnehezebb: önmagunk elfogadása a betegségünkkel.
        Füstmentes jövő?
        Az ártalomcsökkentés a társadalom, és így végső soron mindannyiunk érdeke. (x)
        Egymillió migrénes
        Volt már valaha olyan mértékű fejfájásod, hogy nem tudtál dolgozni?
      • Orvos válaszol
      • Infografika és videó
      • Hirdetés
      • Szavazás

        Korábbi szavazások