• A premenstruációs szindróma megelőzése

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        A nők 75 százaléka szenved a menstruációt megelőzően fejfájástól, hangulatingadozástól, felfúvódástól és egyéb problémáktól (összefoglaló néven premenstruációs tünetektől). A panaszok kihatnak a munkára, személyes kapcsolatokra és az életminőségre is. Ennek azonban nem feltétlenül kell így lennie.

        A premenstruációs szindróma (PMS vagy premenstruációs tünetegyüttes) tünetei, mint a hangulatingadozás, ingerlékenység, depresszió, szorongás, folyadék-visszatartás, puffadás, mellérzékenység, cukor utáni sóvárgás, fejfájás, alvászavar a nők 75 százalékát érinti. Ráadásul ezek a tünetek a nők ötödénél olyan erősek, hogy orvosi kezelést igényelnek. A tünetek a nők majdnem tizedénél olyan szélsőségesek, hogy a probléma új nevet kapott, premenstruációs dysphoric zavar (PMDD) néven.

        Azonban nem kell ezekkel a tünetekkel együtt élnie! A valóság az, hogy a menstruációs ciklushoz köthető ilyen jellegű tünetek kiváltó oka a rossz szokások, környezeti mérgek és a stressz.

        A PMS kezelésére alkalmazott gyógyszerek egy része elnyomja az ovulációt, és fokozott pattanásosodást, arcszőr növekedést okoz, mások a petefészek ösztrogén és progeszteron termelését csökkentik és csontritkulást okoznak.

        A gondolat azonban, hogy a nők 75 százalékának rendszeres gyógyszerszedésre van szüksége a normális élethez, abszurd. Amennyiben Ön is a PMS-ben szenvedők táborához tartozik, az alábbi 5, egyszerű életmódbeli és étrendi változtatással véget vethet szenvedéseinek!

        Tudjuk, hogy a cukor, koffein, alkohol, stressz, és a testmozgás hiánya mind hozzájárulnak a PMS tünetek súlyosbodásához. Az is igaz, hogy a tejtermékek fogyasztása rontja a hormonális kiegyensúlyozatlanságot, a tejben található hormonok miatt.

        Bővebben Premenstruációs feszültség

        Hirdetés

        A premenstruációs tünetegyüttes valódi okai

        A PMS valódi oka egyszerű: a hormonok egyensúlyszintje felborul, az ösztrogénszint emelkedik, a progeszteronszint csökken.

        Számos tényező hozzájárul a hormonszint kiegyensúlyozatlanságához, mint például a magas cukortartalmú és finomított szénhidrátban gazdag diéta, koffein, stressz, tejtermékek, a húsokban és tejtermékekben található hormonok, a környezetszennyezésből és növényvédő szerekből származó ösztrogénszerű toxinok.

        A székrekedés és a bélrendszerben található baktériumok egyensúlyának felborulása tovább ronthat a helyzeten, mivel visszajuttathatják az ösztrogént a bélből a vérbe, még azután is, hogy a máj megpróbált megszabadulni tőle.
        A szervezetnek rendszeres testmozgásra is szüksége van ahhoz, hogy a hormonrendszert egyensúlyban tartsa. Tehát, ha Ön inaktív életet él, az nagyban hozzájárul a panaszaihoz.

        Szerencsére számos módon egyensúlyba hozható a hormonrendszer, gyógyszeres kezelés nélkül is. Próbálja ki az alábbi öt módszert, és meglátja, egy vagy két ciklus múlva  jelentős javulást fog tapasztalni!

        Ez a cikk is érdekelheti Önt! A menstruáció alatti hasmenés oka és kezelése

        Változtasson az étrendjén!

        • Ne fogyasszon finomított lisztet, cukrot és feldolgozott élelmiszereket!
        • Csökkentse vagy hagyja el a koffeinfogyasztást!
        • Ne fogyasszon alkoholt!
        • Tartsa egyensúlyban a vércukorszintjét proteinfogyasztással reggelire (pl. tojás, mogyoróvaj, protein shake)
        • Étkezzen háromóránként, és ne hagyjon ki étkezéseket!
        • Lefekvés előtt három órával már ne egyen semmit!
        • Pár hónapig ne fogyasszon tejtermékeket és glutént!
        • Növelje a rostbevitelt zöldségből, gyümölcsből, diófélékből, teljes kiőrlésű gabonákból. Napi két evőkanál lenmag különösen hasznos a hormonok egyensúlyban tartása és a székrekedés megelőzése szempontjából.
        • Növelje az omega-3-bevitelt szardíniából, heringből, lazacból és diófélékből!
        • Fogyasszon biotermékeket, hogy elkerülje a növényvédő szerekből származó környezeti ösztrogént, illetve a hormonokkal kezelt állati tápokat.

        Fogyasszon táplálék kiegészítőket

        Számos kiegészítő enyhíti a PMS tüneteit, javítja a metabolikus funkciókat és a hormonok anyagcseréjét:

        • Magnézium-citrát – napi 400-600 mg-ot fogyasszon
        • Kalcium-citrát – Napi 600 mg-ot fogyasszon
        • B6-vitamin – Napi 50-100 mg ajánlott 800 mcg folsavval
        • Ligetszépeolaj – Napi két 500 mg-os kapszula ajánlott
        • EPA/DHA (omega-3 zsírsav)
        • Taurin – A máj méregtelenítésére napi 500 mg ajánlott

        Mindezeket egyben is megtalálhatja egy jó multivitamin-készítményben., és mindemellett a gyógynövénykészítmények és fitonutriensek is nagyon hasznosak lehetnek.

        Mozogással a premenstruációs szindróma ellen

        Napi 30 perc aerob mozgás sokat segít a hormonháztartás egyensúlyának fenntartásában. Szintén jótékony hatású, ha megpróbálja mindennapjait nyugodtabban, stresszmentesen élni.

        Olvasson tovább! Menstruáció befolyásolása: Gyógyszerek és népi praktikák

        Forrás: WEBBeteg
        Cs. K., fordító;
         Huffington Post
        Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Módosítva: 2019.01.09 04:06, Megjelenés: 2018.01.08 18:56
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Az Ön bőre milyen?

        Az Ön bőre milyen?

        Peterman Krisztina

        Bőrünk típusának megfelelő ápolást igényel. Milyen jelekből határozható meg bőrtípusunk?

        Önálló fejfájások

        Önálló fejfájások

        Dr. Ertsey Csaba PhD, Med. Habil

        A visszatérő fejfájások túlnyomó többsége az önálló fejfájások közé sorolható.

        Betegségek, amelyek kapcsán nem is gondolnánk a hüvelyszárazságra

        Normál esetben a hüvelyfalat egy vékony, tiszta folyadékréteg síkosítja. Az ösztrogén hormon segít fenntartani ezt a folyadékréteget, így védve az egészséges, rugalmas hüvelyfalat.

        Hitek és tévhitek a hüvelyszárazságról

        A hormonális és vérkeringési változásokat közvetítő hüvely szöveti felépítése is rendkívüli. Szentágothai professzor fogalmazásában: a hüvely rugalmas rostokba ágyazott, hatalmas simaizomtömeg, melyben a falat borító hám szerkezetén kívül más rendezettség nehezen ismerhető fel.

        A premenstruációs tünetegyüttes

        Szinte minden nő tapasztalta már, hogy a menstruációt megelőző 5-10 napban az átlagosnál feszültebb, türelmetlenebb, ingerlékenyebb, érzékenyebb, kevésbé tud koncentrálni. Ez a premenstruációs tünetegyüttes.

        Premenstruációs szindróma, vagy súlyosabb? - Figyelje a tüneteket!

        Mi a különbség a premenstruációs diszfóriás rendellenesség (PMDD) és a premenstruációs szindróma (PMS) között? Hogyan kezelhető a PMDD?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.