• Jacobson-féle progresszív izomlazítás

        Szerző: WEBBeteg - B. M. , szakfordító

        A Jacobson-féle progresszív izomlazítás egy egyszerű elven alapszik: Akaratlagosan el kell engednünk izmainkat, majd újra megfeszíteni őket, így mélyen ellazult állapotába kerülünk.

        Ezt az egyszerű jelenséget használta fel az amerikai orvos, Edmund Jacobson a tartós feszültség oldására, melynek kialakulásáért a stressz és a szorongás a felelős.

        Hirdetés

        A progresszív izomlazítást pszichoszomatikus megbetegedések megelőzésére és kezelésére is alkalmazzák, amelyek tartós pszichés nyomás következtében alakulnak ki. Ide tartoznak pl. a vérnyomásproblémák, a hát-, ill. fejfájás. A módszer segítségével pozitívan befolyásolhatók az olyan pszichés problémák is, mint amilyen pl. a pánikbetegség, az alvászavar vagy a depresszió.

        Lazítás terv szerint

        Önt mennyire viseli meg a stressz?


        A stressz a hétköznapok velejárója, azonban lehet, hogy Ön nem tudja megfelelően kezelni. Tesztünk kitöltésével választ kaphat arra, hogy az utóbbi időben mennyire sok stressz érte Önt! A teszt kitöltése>>

        A gyakorlatok kivitelezése nagyon egyszerű: Egymás után meg kell feszíteni a meghatározott izomcsoportokat, rövid ideig megtartani, majd az izmokat újra elengedni. Kezdjük a kezekkel, folytassuk a karokkal, az arcizmokkal, a nyak- és váll izomzatával, a hasizmokkal, a láb izmaival, és végül a lábfejjel. Mindeközben tudatosítsuk magunkban az izmok megfeszülésének és az ellazultságnak az érzését. Az egész test „átmozgatása” kezdetben 20-30 percet vehet igénybe.

        A gyakorlatok egyik célja, hogy megtanuljuk jobban megérezni, testünk mely részén alakult ki izomfeszülés, izomtónus. Az egész test mélyen ellazult állapota azonban első sorban az idegrendszerre hat megnyugtatólag. Az idegrendszer pedig többek közt a szívműködést, a légzést, a vérnyomást, az emésztést és az anyagcserét kontrollálja.

        Gyorsabb hatás

        A progresszív izomlazítás legnagyobb előnye, hogy viszonylag gyorsan és könnyen elsajátítható. Más tréningekkel, pl. az autogén tréninggel szemben már az első gyakorlat után érezhető a pozitív hatás. Aki rendszeresen, célzottan végzi a Jacobson- féle lazítási gyakorlatot, akut stresszhelyzetben is tudatosan képes alkalmazni a módszert.

        A Jacobson-féle progresszív izomlazítást legjobb pszichológus utasításai szerint végezni vagy egy tanfolyam keretében elsajátítani a technikáját. Ennek előnye, hogy a kurzusvezető választ adhat a kérdésekre, és ellenőrizni tudja, hogy az igyekezet hevében a résztvevők nem viszik-e túlzásba az izmok megfeszítését. Ezt a tréninget azonban egyedül vagy akár egy CD segítségével is ki lehet próbálni.

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: NetDoktor.de , Lektorálta Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Módosítva: 2013.10.30 23:23, Megjelenés: 2013.10.30 23:23
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Migrén

        Migrén

        Szponzorált tartalom

        Nem minden fejfájás migrén. De mitől migrén a migrén? Mutatjuk! (x)

        Az Ön bőre milyen?

        Az Ön bőre milyen?

        Peterman Krisztina

        Bőrünk típusának megfelelő ápolást igényel. Milyen jelekből határozható meg bőrtípusunk?

        A túlzott C-vitamin-fogyasztás okozhat-e vesekövet?

        A C-vitamin a szervezetünk számára nélkülözhetetlen tápanyag, ezért fontos odafigyelnünk a folyamatos és megfelelő mennyiségű bevitelére. Azonban nem mindegy, hogy milyen formában és mennyiségben fogyasztunk C-vitamint, mivel egyes vizsgálatok eredményei alapján a túlzott C-vitamin-bevitellel nemcsak, hogy jót nem teszünk szervezetünknek, de akár még árthatunk is.

        Hol alakulhatnak ki kövek a szervezetben?

        Mely szervekben alakulhatnak ki leggyakrabban kövek a szervezetben? Mi okozhatja ezeket, milyen tüneteik lehetnek, és hogyan kezelhetők?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA