• Táplálkozzon okosan, hogy okos legyen!

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K. fordító

        "Mondd meg mit eszel, megmondom ki vagy." Ez a mondás egy francia, Epikürosz tanait követő filozófustól származik. Vajon bizonyos ételek fogyasztása tényleg okosabbá, boldogabbá vagy stressztűrőbbé tesz bennünket? Az igénytelen étkezés hosszú távon okozhat problémákat?

        Már régóta felfedezték, hogy az étel, amit megeszünk, hatással van a hangulatunkra, gondolatainkra, cselekedeteinkre. Tudta azt, hogy például a depresszió és az agresszivitás összefüggésben áll a káros zsírokban gazdag, de zöldségben és gyümölcsben szegény étkezéssel? Vagy, hogy a hal és a tenger gyümölcseinek fogyasztása, csökkenti az elmebaj és az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát? Illetve, hogy a tea egyfajta nyugodt, ám mégis éber tudatállapotot okozhat?

        Hirdetés

        Memóriáját, éberségét, hangulatát mind befolyásolhatja táplálkozási szokásaival. Noha az intelligencia és az agyműködés összetett, és sok testi folyamatot is magába foglal, van néhány kulcsfontosságú tápanyag, melyek fokozzák az agyi tevékenységet.

        Ételek, melyek fokozzák az agyműködést

        Antioxidánsok: Azok az ételek és táplálék-kiegészítők, melyek antioxidánsokat (omega-3 zsírsavakat, természetes növényi vegyületeket) tartalmaznak, fokozzák az agyműködést és segítenek a szellemi frissesség megőrzésében. Omega-3 zsírsavakat, főként a tenger gyümölcseiben találhatunk. A lazac, az óriás laposhal, a fésűkagyló, mind segítenek az idegesség, a düh csökkentésében, illetve az agysejtek regenerálódásában. Nem szereti a halat? Semmi gond, antioxidánsokat tartalmaznak a sötét színű zöldségek és gyümölcsök, valamint a zöldtea is.

          Ön tudta?


        A vas segíti a vérkeringést testünk oxigénnel való ellátásában. A vashiány összefüggésben áll a figyelemzavarral, hiperaktivitással, tanulási zavarokkal, alacsony IQ szinttel. Értelmi képességünket tehát növelhetjük vasban gazdag táplálkozással. A spenótban, feketebogyós gyümölcsökben, lencsében, tofuban, brokkoliban és kelbimbóban egyaránt található vas.

        B vitamin: A B-vitaminokat mintha csak az agynak találták volna ki, az idegrendszer nélkülözhetetlen forrásai. A különböző B-vitaminoknak - különösen a folsavnak, B6-nak és a kolinnak -, nagy szerepe van azon üzenetek továbbításában, melyeket az agyunk küld az idegeinknek.

        A B-vitaminban gazdag ételek tárháza igen gazdag. Folsavat a sötétzöld zöldségek tartalmaznak nagy mennyiségben, mint például a spenót, spárga, fejes saláta, paszternák vagy a zöldfőzelékfélék. Ide sorolhatóak a különféle babok is.

        Nincs más dolgunk, mint feltörni egy tojást, ha kolinhoz szeretnénk jutni. A tojássárga bővelkedik a B-vitamin ezen fajtájában. Megtalálható még a szójababban, mogyoróvajban, burgonyában és a teljes kiőrlésű gabonából készült ételekben is.

          Ezek is érdekelhetik Önt


        E-vitamin: Sokan napi keresztrejtvényfejtéssel vagy Sodukuval próbálják megelőzni a szellemi hanyatlást. Az E-vitaminban gazdag ételek szintén segítenek a mentális frissesség megőrzésében.

        Az E-vitamin - különösen, ha C-vitaminnal együtt fejtheti ki hatását -, segít megelőzni az időskori elbutulás kialakulását. E-vitaminban bővelkedő ételek a mustár, a karórépa, a spenót és a brokkoli. Ha nincs ínyére a zöld szín, nyugodtan fogyasszon napraforgómagot, mandulát vagy olívabogyót, hogy meglegyen a mindennapra szükséges E-vitamin adagja.

        (WEBBeteg - Cs.K. fordító, lektorálta: Dr. Jóna Angelika, gyermekorvos)
        Módosítva: 2016.10.16 02:51, Megjelenés: 2016.10.16 02:51
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Az öregedés jelei ellen

        Az öregedés jelei ellen

        WEBBeteg - Szponzorált tartalom

        Enyhíthetőek a bőrrugalmasság elvesztésének látható jelei. 3 lépésben a bőr szépségéért. (x)

        Mellrák és terhesség

        Mellrák és terhesség

        rakgyogyitas.hu

        Hozzávetőleg 3 ezer terhességből egy esetben fordul elő.

        Hizlaló gyümölcslevek, alattomos grapefruit - Meglepő tények

        Mindannyian szeretnénk egészségesen étkezni, ám ennek érdekében rengeteg dologra kell odafigyelnünk: milyen tartósítószerekkel, színezékekkel készült az élelmiszer, na és persze mekkora kalóriatartalommal bír. Azonban ha mindezeket szem előtt tartjuk, akkor is akadhat olyan információ, amivel olykor még a leginkább egészségtudatos vásárlók sincsenek tisztában.

        Feldolgozott ételek pro és kontra

        Feldolgozott ételekként emlegetjük azokat, amelyek fizikai és kémiai eljárásokon esnek át, így végeredményben más jellegű ételt kapunk, mint amilyen az alapanyag volt. Tehát lehet feldolgozott étel egy kolbász is, amit különféle húsokból állítottak elő, de lehet egy konzerv készétel is, amibe mindenféle sókat és anyagokat tettek, hogy sokáig fogyasztható maradjon.

        68 év a csuklás világrekordja

        A Guiness Rekordok Könyve szerint a kategória győztese 1922 és 1990 között minden nap 10. másodpercében csuklott, ezzel ő lett a leghosszabb ideig tartó csuklás rekordere. Ha ön ennél gyorsabban szeretne megszabadulni a tünetektől, érdemes elolvasnia dr. Augusztinovicz Monika, fül-orr-gégész orvos tanácsait!

        Már a kisbabák is felismerik az igazságtalanságot

        Washingtoni kutatók szerint már a 15 hónapos gyermekek is képesek felismerni az egyenlőtlen bánásmódot, sőt, a babák többsége válaszként nagylelkűséggel közelít a méltánytalanság elszenvedője felé.

        Halitózis gyermekeknél

        A halitózis, vagyis kellemetlen szájszag gyakori a gyermekek körében, mivel hajlamosak a rossz leheletet okozó arcüreggyulladásra, és gyakran tapasztalatlanok még a megfelelő szájhigiéniával és szájápolással kapcsolatban. Noha a rossz leheletnek számos oka lehet, azok azonosításával hatékonyan kezelhető.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA