• Tippek a tavaszi fáradtság megelőzéséhez

        Szerző: WEBBeteg

        A tavaszi fáradtság megelőzhető. Egészséges életmóddal elkerülhető vagy legalábbis nagymértékben enyhíthető.

        Mozogás a szabadban, derűs időben, friss levegőn

        A szabadban folytatott sporttevékenységek nemcsak fizikai erőnlétünket javítják, hanem kedélyállapotunknak is jót tesznek.

        A kedvünk szerint választott sportág, a rendszeres, képességeinkhez mért testmozgás erősíti a keringési rendszert, az izmokat, a csontokat, az immunrendszert és a stresszválaszban részt vevő anyagok termelését növeli. A testedzés során endorfin is felszabadul.

        A testedzés hatására megélénkül a keringés, felfrissül a szervezet. Fizikai aktivitás közben a tápanyagok hasznosulása javul, és gyorsabbak lesznek az anyagcsere-folyamatok. A fizikai aktivitás által nappal éberebbek lehetünk, az éjszakai alvás pedig pihentetőbb lehet, mivel javul az alvás minősége.

        Egészséges táplálkozási szokások

        A szervezet egyenletes energiaellátása érdekében étkezzen naponta többször (5 alkalom ajánlott), kisebb mennyiségű ételeket fogyasztva. Este ne fogyasszon nehéz ételeket! Kerüljön étrendjébe sok gyümölcs és zöldségféle. Amennyiben allergia vagy ételintolerancia nem zárja ki, fogyasszon minél több tejet és tejterméket (előnyben részesítendő a joghurt és a kefir könnyű emészthetőségük miatt, valamint az idegrendszer számára fontos anyagokat tartalmazó tejsavó és író). Ügyeljen a rendszeres folyadékpótlásra, ajánlott naponta legalább 1,5-2 liter folyadékot elfogyasztani ásványvíz, gyümölcs- és zöldséglé formájában.

        Aludjon eleget!

        Sokszor előfordul, hogy a napközbeni fáradtságot egyszerűen a túl rövid éjszakai alvásidő okozza. Az alváshiány következtében nappal levertnek, kimerültnek érezhetjük magunkat.

        A felnőtteknek naponta minimum 7 óra minőségi alvásra van szükségük. A jól összeállított napirend segíthet abban, hogy este időben ágyba kerüljön és kipihenten ébredjen.

        Mérsékelje a koffeinfogyasztást! A túlzott koffeinfogyasztás hatására ugyanis emelkedik a pulzusszám és a vérnyomás, az idegesség, nyugtalanság fokozódhat, nehezebben megy az elalvás.

        Kezeltesse betegségeit!

        A kialvatlanság hátterében különféle, esetenként súlyos betegségek is állhatnak, ezért tartósan fennálló vagy súlyos fáradtság esetén feltétlenül forduljon orvoshoz!

        Az éjszakai ébredéseket és a nappali fáradtságot egyaránt okozhatják lappangó, fel nem ismert betegségek, így például horkolás, alvási apnoe, vérszegénység, depresszió, pajzsmirigy-alulműködés, szívbetegségek, urológiai panaszok, daganatos megbetegedések és még számos egyéb betegség.

        Mind az alvászavarok, mind a nappali fáradékonyság komplex kivizsgálást igényelnek. Az alapprobléma kezelésével az esetek többségében a nappali fáradtság is megszüntethető.

        A negatív stresszhatások káros következményeinek elkerülése érdekében találjuk meg a számunkra leghatékonyabb kikapcsolódási lehetőségeket, pl.: relaxáció, hosszú séták a természetben, masszázs. Szükség esetén vegye igénybe pszichológus vagy pszichiáter segítségét!

        Ápoljuk lelkünket is!

        Gondolkozzunk pozitívan, legyünk együtt többet családtagjainkkal, barátainkkal. Az igaz emberi kapcsolatok segítenek a feszültség oldásában. Szánjunk több időt kikapcsolódásra, kedvenc hobbinkra. Olvassunk könyveket, hallgassunk zenét.

        WEBBetegForrás: WEBBeteg

        Módosítva: 2019.03.01 11:06, Megjelenés: 2017.03.10 14:12
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Sport

        Sport

        Sándor Judit, erőnléti edző

        Miért kell nyújtani? Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk? Cikkünkből megtudhatja.

        Rett-szindróma

        Rett-szindróma

        Dr. Debreczeni Anikó

        Fejlődési rendellenesség, amely a központi idegrendszert érinti elsődlegesen.

        Hogyan mérje helyesen a vérnyomását otthon?

        A vérnyomás több tényezőtől függ, így a testhelyzettől, a napszaktól, az érzelmi állapottól, a fizikai aktivitástól. A mérést befolyásolja a kar vastagsága és a mandzsetta mérete.

        Tavaszi fáradtság - A túl sok alvás kábulttá tesz

        Mindannyiunk ismeri az érzést: tavasz közeledtével szellemünk alig várja a felfrissülést és a természet éledését, testünk mégsem képes a környezettel együtt megújulni, és üdén, frissen belépni a tavasz körforgásába.

        Tavaszi fáradtság vagy kortizolhiány?

        A tavasz kezdetén sokan panaszkodnak enyhe depresszióra, fáradtságra. Azonban, ha a probléma tartósan fennáll, érdemes kortizolhiányra is gyanakodni, mely napjainkban egyre több embert érint.

        A tavaszi fáradtság okai és megelőzése

        A tavasz közeledtével éreznünk kellene, amint az ébredő természet feltölt energiával, mégis ezekben a kora tavaszi napokban sokan bágyadtak, aluszékonyak, az emberek fejfájásról, szédülésről, ingerlékenységről panaszkodnak.

        5+1 tipp a tavaszi fáradtság ellen

        A nem megfelelő táplálkozás, a túl kevés alvás és a változékony, egyre melegebb időjárás mind hozzájárulhat a tavasz érkezésével elhatalmasodó tompultság érzéséhez. Dr. Vida Zsuzsanna, neurológus, szomnológus tanácsai a tavaszi fáradtság leküzdéséhez.

        Fagyási sérülés - Mit tegyen és mit ne?

        Száraz hidegben, amikor a hőmérséklet 0 Celsius-fok körüli, különösen gyakoriak a fagyási sérülések.

        Fitten és aktívan tavasszal

        A Nap simogató melege kicsal minket a természetbe, lassan megkezdjük a szabadidős sporttevékenységeket, kirándulunk, túrázunk. A téli hónapok alatt azonban szervezetünk elszokik a rendszeres mozgástól, sokan fáradtnak és levertnek érzik magukat. Ne keressen kifogásokat, mert ezek ellen lehet tenni!

        Tavaszi láz vagy tavaszi fáradtság?

        A tavaszi láz kifejezést különféle fizikai és pszichikai tünetekre alkalmazzuk, melyek a tavasz beköszöntével jelennek meg. Általában arra az állapotra utal, amikor energiáink visszatérnek, egészségesebbnek érezzük magunkat és megnövekszik szexuális étvágyunk is.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.