Testmozgás téma

Milyen hatással van a testmozgás a koleszterinszintre?

Életmód Orvosi Központ - Németh Vivien, mozgásterapeuta

A koleszterin-anyagcsere 40 éves kor felett sajnos gyakran felborul. Ennek a kockázati tényezőnek a megszelídítésére a koleszterinszintet csökkentő készítmények mellett a testmozgás is alkalmas. Németh Vivien, mozgásterapeuta azokról a módszerekről beszélt, amelyek hozzájárulnak a vér koleszterinszintjének csökkentéséhez.

Milyen testmozgást érdemes végezni a cukorbetegség megelőző állapotaiban?

WEBBeteg - Dr. Ujj Zsófia Ágnes, belgyógyász, hematológus

Több olyan állapot (inzulinrezisztencia, csökkent glükóztolerancia, emelkedett éhgyomri vércukorérték) is ismert, mely akár figyelmeztető jel lehet a cukorbetegség esetleges kialakulását tekintve. Bármelyik fennálltakor a diétával és a mozgással javulás érhető el, de akár meg is szüntethető a szénhidrátháztartás zavara, vagy segítenek a tünetek és panaszok rendezésében.

Sclerosis multiplex - Amit Ön is megtehet

WEBBeteg - Dr. Zsuga Judit, neurológus

Néhány életviteli szabály betartásával és egyszerű gyakorlattal Ön is igen sokat tehet a sclerosis multiplex tüneteinek enyhítése, a betegség kézben tartása érdekében.

Melyik a legegészségesebb sport?

Sport,testmozgás

A mindennapos testmozgás életünk fontos részét kell, hogy képezze. Napi 30 perc mozgás már jótékony hatással bír az izmokra, a porcokra és a szív-és érrendszerre. Hogyan lehet ezt megvalósítani a mindennapokban?

(Videó: Feövenyessy Gerinc- és Sportrehabilitációs Központ)

Így éljünk együtt a visszérbetegséggel

WEBBeteg - Dr. Bodnár Edina

A visszérbetegség, a krónikus vénás elégtelenség következtében kialakult panaszok (nehéz-láb érzés, alsó végtagi duzzanat, ödéma, égő fájdalom, viszketés) lassan, fokozatosan fejlődnek ki. Milyen életmód ajánlott ilyenkor?

Mennyit eszik és mennyi kalóriát éget el?

WEBBeteg - Dr. Kónya Judit, családorvos

Egy átlagos testtömegű felnőtt napi kalóriaigénye 2000 kcal/nap. Az energiaszükségletet befolyásolja a testtömeg, a nem, az életkor, a külső hőmérséklet és elsősorban a szellemi és fizikai aktivitás.

Meglepően könnyen csökkenthető a magas vérnyomás?

WEBBeteg - K. J., fordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

Fejfájás kínozza, kiújult a migrénje, vagy a legutóbbi alkalommal magasabb vérnyomást mért az orvosa? Mielőtt a gyógyszerekhez fordulna, gondolja végig: eleget mozog? A helyesen adagolt sportolással ugyanis sokat tehet egészségi állapota helyreállításáért. Nézzük, hogyan működik!

Csontritkulásos betegek gyógytornája

WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász

A csontritkulás kezelésének egyik alappillére a testmozgás. A megfelelő típusú torna ugyanis elősegíti a csontok, a vázizmok erősödését. A mozgás során javul a szervezet vérellátása is, így a csontok optimális felépítéséhez szükséges ásványi anyagok is könnyebben beépülnek. A következő gyakorlatokat azoknak ajánljuk, akiknek csontritkulás betegségük már előrehaladott állapotban van.

Mire figyeljünk, ha inzulinkezelés alatt állunk?

WEBBeteg - Dr. Borsi-Lieber Katalin

A cukorbetegség időben történő felismerése és megfelelő terápiája alapvető szerepet játszik a szövődmények megelőzésében. Az inzulinkezelés beállítása időigényes folyamat, mely fegyelmet és korrekt együttműködést igényel a beteg részéről.

Ön is cukorbeteg? Rengeteget segíthet, ha sportol!

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos

A fizikai aktivitás kedvezően befolyásolja az anyagcserét, cukorbetegségben ennek különösen nagy jelentősége van. A testmozgás javítja a közérzetet, a sejtek érzékenyebben reagálnak az inzulinra, az inzulinrezisztencia mérséklődik, és a vércukorszint beállítása könnyebbé válik. Ezenkívül a testmozgás és a sport a túlsúly csökkentését is segíti.