• Ételek, amik fiatalosan tartanak

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K., fordító

        Az alábbiakban felsorolt ételek és italok segítenek a szervezetnek megbirkózni az öregedés által jelentkező problémákkal. Építse be ezen ételeket mindennapi étrendjébe, így a szervezete extra vitaminokhoz, antioxidánsokhoz és egyéb olyan anyagokhoz juthat, melyek segítenek leküzdeni az életkorhoz köthető betegségeket.

        1. Avokádó – Segít megőrizni a bőr fiatalságát. Az avokádó tele van olyan egészséges zsírokkal, melyek segítenek a koleszterinszint normalizálásában. Antioxidáns tartalma segít a DNS károsodás és a sejtek rosszindulatú átalakulásának megelőzésében, így a rákkockázat csökkentésében is.

        Hirdetés

        2. Diófélék – Mindannyian hallottuk már, hogy minél több omega-3 zsírsavat kell fogyasztanunk, mely legjelentősebb forrásai a halak és a diófélék.

        Memóriajavító ételek

        Fekete csokoládé, tea, bor -kutatások igazolják az eredményességüket.
        Memóriajavító ételek>>

        Azonban a környezetszennyezés mértékével arányosan nő a halak higanytartalma is, így a diófélék sokkal egészségesebb választásnak tűnnek.

        Ráadásul minden dióféle nagy mennyiségben tartalmaz proteázinhibitorokat, melyek a rák kialakulását gátló anyagok. Napi egy maroknyi belőlük fedezi az omega-3-szükségletét! 

        3. Zöld színű zöldségek  - Persze mindannyian hallottuk már elégszer, hogy sokkal több zöldséget kéne fogyasztanunk, ám tény, hogy ha napi ötször szerepelne az étrendünkben, sokkal kevesebb szívbetegség, rák, magas vérnyomás, és egyéb betegség fenyegetne bennünket!

        Koncentráljon a minél sötétebb zöld színű zöldségekre a lehető legjobb hatás elérése érdekében! A paraj például erős antioxidáns, segíti az emészztést, a zsír és a szénhidrát lebontást.

        A vörösbor jótékony hatásai

        Az elmúlt évek számos kutatása arra az eredményre jutott, hogy a mérsékelt vörösborfogyasztás nagymértékben csökkenti a kardiovaszkuláris betegségek kockázatát.
        A vörösbor jótékony hatásai>>

        4. Víz – Noha a szakértők vitatkoznak arról, mennyi az ideális napi folyadékmennyiség, abban egyetértenek, hogy a víz a legegészségesebb szomjoltó.

        Ha vizet fogyaszt, akkor nem áll fent annak a veszélye, hogy mesterséges édesítő – és ízesítőszerekkel, valamint fölösleges kalóriával rombolja az egészségét.

        5. Bogyós gyümölcsök -  A bogyósok tele vannak értékes antioxidánsokkalés egyéb olyan anyagokkal, melyek segítik a sejtek, szövetek regenerációját, megújulását, gátolják az érelmeszesedés kialakulását.

        Koleszterintáblázat

        Számolja ki, hogy Ön mennyi koleszterint fogyaszt el naponta! Az élelmiszerek koleszterin- tartalma. Koleszterin-táblázat a WEBBetegen

        6. Zöld tea – A zöld tea fogyasztása Ázsiában már évszázadok óta a hosszú élet egyik titka. A legjobb, ha beilleszti a mindennapi étrendjébe. Antioxidánsokat tartalmaz, ráadásul koffeintartalmának köszönhetően fel is pörgeti!

        7. Vörösbor – A vörösbor resveratrol tartalma segít a szervezetnek az életkorhoz köthető betegségek legyőzésében.

        8. Babfélék – A babok kitűnő forrásai az antioxidánsoknak és proteineknek.

        Sok tudós szerint az állati proteinek felelősek az életkor előrehaladtával jelentkező betegségek jelentős részéért.

        Ezek is érdekelhetik Önt

        Ám ha kiegyensúlyozott vegetáriánus táplálkozásra tér át, az segít a szív és érrendszer egészségesen tartásában. Ha nem akar vegetáriánus étrendre áttérni, illesszen be étrendjébe hetente néhány bab alapú ételt.

        Magas kálium-, magnézium-, foszfor-, és kalciumtartalmuk, emellett cink, mangán, nikkel és folsav is található bennük. Élelmi rostban igen gazdag, s szinte minden vitamin megtalálható bennük.

        9. Dinnyék – A dinnyék az egyik leghasznosabb gyümölcsfélék. Mivel rostosak, gyorsan telítenek, ráadásul rengeteg vitamint tartalmaznak.

        10. Csoki – A fekete csokoládé rengeteg pozitív egészségügyi hatással van a szervezetre. Egyedüli átka a kalóriatartalma. Minden nap egyen egy kis darabot, de tudjon megálljt parancsolni magának, s ne vigye túlzásba!

        (WEBBeteg - Cs.K. fordító, lektorálta: Dr. Jóna Angelika, gyermekorvos)
        Módosítva: 2016.05.29 02:51, Megjelenés: 2016.05.29 02:51
      • Cikkajánló

        Pókhas gyermekeknél

        Pókhas gyermekeknél

        Dr. Polgár Marianne

        A has feltűnően elődomborodik, a végtagok a testhez képest vékonyak. Súlyos betegséget jelezhet!

        Táncterápia

        Táncterápia

        Dervalics Dóra

        Milyen pszichoterápiás alkalmazási területei vannak a mozgásterápiának?

        A tartós alváshiány komoly betegségeket okozhat

        Tapasztalták-e már, hogy ha egy-két napig álmatlanul forgolódnak, s csak pár órát alszanak éjjel, akkor a közérzetük, a hangulatuk nappal szinte elviselhetetlen? Nehezíti a kialvatlansággal terhelt napokat, ha gyötrő fejfájással, szédüléssel, koncentrációzavarral, hányingerrel társul a közérzetük. Ilyenkor a pirulák sem segítenek, csakis az alvás, a pihenés, az agysejtek regenerálódása. Figyelemért, egyenesen orvosi tanácsért kiált, ha valaki napokon át vagy annál hosszabb ideig sem képes pihentetően aludni, s ezzel párhuzamosan romlik az egészségi állapota is.

        Évekkel fiatalíthatja meg a vérkeringést a maratonfutás

        A maratoni távra való felkészülés és a táv lefutása javítja az először indulók egészségét, a vérereik életkorából nagyjából négy évet farag le egy új tanulmány szerint.

        Bab, lencse, borsó - Ezért fontos a hüvelyes növények fogyasztása!

        A hüvelyesek jó forrásai a fehérjéknek, a telítetlen zsírsavaknak, a rostoknak, és magas vitamin- és ásványianyag-tartalommal rendelkeznek. Közéjük sorolhatóak az alábbiak: bab (száraz, zöld, lóbab stb.), lencse (barna, vörös, sárga stb.), borsó (zöld, sárga, csicseri), valamint a szója. Fogyasztásuk rendszeresen, hetente minimum egyszer ajánlott.

        10 egyszerű tanács a rák megelőzéséhez

        Az alábbiakban közöljük a 10 legfontosabb teendőt, melyet az Amerikai Dietetikusok Szövetsége tett közzé chicagói konferenciáján. Bár a legtöbb tanács közismert, a legtöbben mégsem teszünk meg mindent, hogy csökkentsük a rákos megbetegedés esélyét.

        Sütés, főzés, párolás, grillezés - Mit válasszunk, mit kerüljünk?

        A legtöbben jól tudják, milyen ételek tesznek jót az egészségnek, és mik ártalmasak: sokszor halljuk, hogy fogyasszunk brokkolit, paprikát, sárgarépát, cukkinit, sok zöldséget és gyümölcsöt. De nem mindegy, hogyan készítjük el ezeket, mert például a könnyű és egészséges cukkini olajban kisütve egy kisebb kalóriabombává válhat.

        Húsfogyasztás: csak mértékkel

        A hús alapvető emberi élelmiszer. Soha nem volt olyan olcsó, és soha nem fogyasztották olyan nagy mennyiségben, mint napjainkban. A húsfogyasztás az utóbbi 40 évben világszerte megháromszorozódott.

        Melyek a legegészségesebb élelmiszerek?

        Gondolná, hogy a sör rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz? Tudta, hogy a marhahús egészségünk egyik kulcsa lehet? Az egészséges életmód szerves része az egészséges táplálkozás.

        Mediterrán diéta - Egészséges és még ízletes is!

        Nemzetközi tanulmányok szerint a Földközi-tenger vidékének lakói - mindenek előtt a Kréta szigetén élők - számíthatnak a leghosszabb élettartamra.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.