Edzés téma

Meglepően könnyen csökkenthető a magas vérnyomás?

WEBBeteg - K. J., fordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

Fejfájás kínozza, kiújult a migrénje, vagy a legutóbbi alkalommal magasabb vérnyomást mért az orvosa? Mielőtt a gyógyszerekhez fordulna, gondolja végig: eleget mozog? A helyesen adagolt sportolással ugyanis sokat tehet egészségi állapota helyreállításáért. Nézzük, hogyan működik!

Sport: Így érdemes elkezdeni!

WEBBeteg - Dr. Kónya Judit, családorvos szakorvosjelölt

Sport

A jó idő sokunkban kelti fel a sportolás iránti vágyat - olyanokban is, akik eddig nem mozogtak rendszeresen vagy már régen abbahagyták azt. A sportolás elkezdése, illetve az újrakezdése a legnehezebb, és ne gondoljuk, hogy a fogadalom megtartása, miszerint holnaptól rendszeresen sportolunk, egyszerű lesz.

Miért nincs eredménye az edzésnek? Milyen a jó edzésterv?

WEBBeteg - Kálmánczhey Emőke, fitneszedző

Sokan találkoztak már azzal a problémával, hogy rendszeresen jártak edzeni, mindent maximálisan végigcsináltak, és mégsem volt látható eredmény hosszú hónapok után sem. Ilyenkor az emberek nagy része csalódottan hagyja abba az edzéseket, pedig elég egy kis újragondolás, néhány apróbb módosítás, és az eredmény biztosan nem marad el.

Problémás testtájak edzése nőknél

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Magyar Sporttudományi Társaság

A problémás testrészeket valóban lehet edzeni? Sok nő testének csak bizonyos izomcsoportjait edzi, hogy az olyan problémás területeket, mint a has, a lábak vagy a fenék feszesítse. Ez azonban nem hozza meg a kívánt eredményt. Sokkal hatékonyabb az energiafelhasználás fokozása, ami ez egész izomtömegre és testzsírszázalékra, ezeken keresztül pedig az alakra is hatással van.

Erősítő gyakorlatok az egyenes testtartáshoz

WEBBeteg - B. M., szakfordító

Erősítse a hátát, és előzze meg a hátfájást! Az állandó számítógép előtt való ülés sokaknál a hát egészséges működésének rovására megy, és fájdalom kialakulásához vezet. Fontos, de nem elegendő csupán az egyenes tartásra odafigyelni, a hátat célzottan erősíteni is kell, és ezáltal a helyes testtartás és annak helyreállítása, javítása is elérhető.

Néhány perc sport jobb kedvre derít

WEBBeteg - B. M., szakfordító

Ha egy rossz nap után gyors felüdülést keresünk, sportoljunk! Amerikai kutatók szerint elég napi néhány perc sport, hogy jobb kedvre derüljünk!

Testzsír-százalék: Mítoszok helyett tények!

Oxygen Medical

Aki azt gondolja, hogy a testsúlya az egyetlen fontos mérőszám, amely megmutatja, milyen formában van, az téved. Hiszen pusztán a kilogrammok számából nem derül ki, milyen arányban zsíros vagy izmos a testünk. Egy nyolcvan kilós férfi lehet elhízott és csupa izom - ennek a pontos kiderítésére szolgál a testzsírszázalék mérése.

A törzsstabilitás szerepe a sérülések megelőzésében

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Magyar Sporttudományi Társaság

Ha a törzs izomzata nem elég erős, az sérülések kialakulásához vezethet. Egy amerikai tanulmány a törzsstabilitás és az elszenvedett sérülések összefüggéseit vizsgálta. Ennek eredményéből többek között kiderült, hogy a core izmok erőparaméterei és a sérülések kockázata közt összefüggés van.

Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

WEBBeteg - Sándor Judit, erőnléti és korrektív tréner

A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

A rendszeres edzés jelentősége huszonéves korban

WEBBeteg - Kálmánczhey Emőke, fitneszedző

A huszonévesek leginkább a kinézetük miatt kezdik el az edzést, és az esztétikát tartják szem előtt, bele sem gondolva abba, hogy a fiatalkori edzéssel megalapozhatják izomzatukat, hiszen nem mindegy, hogy még 50 éves korukban is képesek lesznek-e sétálni egyet fájdalmak nélkül, és erőlködés nélkül haza tudják-e vinni a szatyrokat a bevásárlásból.