• Sport minden életkorban - Idősebbeknek is!

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító

        Legyen szó kocogásról, gyaloglásról, kerékpározásról vagy úszásról, a rendszeres edzés segít a fiatalosság és aktivitás megőrzésében. Tapasztalja meg Ön is a sport egészségre gyakorolt jótékony hatását!


        Sport és egészség a WEBBetegen

        Az edzés megkezdése előtt – különösen akkor, ha egészségügyi problémái vannak – orvosi vizsgálatok elvégzése szükséges. Ha egy új sportágat akar kipróbálni, akkor is kérje ki orvosa véleményét! Aki hosszabb-rövidebb ideje rendszeresen edz, ismeri a sport pozitív hatásait.

        A sport erősíti az immunrendszert, valamint a szívet és a keringési rendszert, és javítja a kedélyállapotot. A fogyni vágyók számára további nagy előnye, hogy segítségével könnyebben meg lehet szabadulni a plusz kilóktól, és a normál testsúly könnyebben megtartható. A rendszeresen sportolók esetében a szervezet energiafelhasználása nem csak sport közben, hanem nyugalmi időszakban is fokozódik.

        Hirdetés

        Sport időskorban is!

        Veszélyes lehet a hirtelen kezdett testedzés


        Azoknak az embereknek, akik csupán egyféle mozgásformához - például a televízió távirányítójának felemeléséhez - szoktak hozzá, kellően elővigyázatosnak kell lenniük, ha aktívan edzeni kezdenek. Veszélyes lehet a hirtelen kezdett testedzés>>

        A rendszeres edzés segít időskorban is megőrizni a jó erőnlétet, az aktivitást. A rendszeresen sportoló idős emberek esetében kisebb az elesés kockázata is.

        Edzés terv szerint

        Naponta sportoljon vagy elég hetente egyszer? A legjobb a kettő között:, azaz célszerű hetente háromszor-négyszer, egy-egy nap szünetet közbeiktatatva sportolni. Különösen kezdő- vagy újrakezdő sportolók esetében fontos, hogy fokozatosan kezdjen el edzeni, és ne követeljen magától sokat! A túlerőltetés kerülése természetesen mindenkire vonatkozik, a jól edzettekre is, és számukra is fontos a fokozatosság! Adjon időt a testének, hogy felkészülhessen az új kihívásokra!

        Melyik sport az ideális az Ön számára?

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Ha krónikus betegségben szenved, feltétlenül kérje ki orvosa véleményét, mielőtt sportolni kezd!  Legjobb, ha felváltva végez kitartó és erősítő gyakorlatokat is. Nyugodtan felejtse el az olyan elterjedt téves elképzeléseket, amilyen például az, hogy erősítő gyakorlatokkal kevesebb kalóriát lehet felhasználni, mint kitartó gyakorlatokkal. Az erősítő gyakorlatok energiamérlege is jelentős – különösen a kezdő sportolók, az idősek és a túlsúlyosak esetében, akik számára az erősítő gyakorlatok kezdetben könnyebben kivitelezhetők a kitartó sportoknál.

        Rengeteg lehetőség van a sportolásra, mindenki megtalálhatja a magához illő sportágat, nem feltétlenül kell a legismertebb, legnépszerűbb sportok (pl. a futás) mellett döntenie!

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: apotheken-umschau.de)

         
        Legutóbb frissült: 2014.11.03 07:38
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Mellhártyagyulladás

        Mellhártyagyulladás

        Dr. Brugós László

        A betegség tünetei a fájdalmon és nehézlégzésen kívül lehet a láz.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

        A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

        Térdfájdalom: Hogyan előzheti meg a gyakori panaszt?

        A térdízületek egészséges működése elengedhetetlen feltétele a járásnak, a futásnak, a láb nyújtásának, hajlításának, ám sokszor a térdfájás forrását is itt kell keresnünk, hiszen rendkívüli igénybevételnek kitett ízületről van szó, amelyen kopásos elváltozások jöhetnek létre, és számos módon megsérülhet.

        Ismerje fel az időskori vérszegénységet!

        Az idő sajnos nyomot hagy az emberen: nemcsak a ráncok jelennek meg, hanem a szervezet minden része elhasználódik, elkopik. Nincs ez másként a vérképzőszervvel sem, így a csontvelő sem kerülheti el az idő vasfogát.

        Létezik-e ideális edzésprogram?

        A mozgás lételemünk. Elengedhetetlenül szükséges az idegrendszer egyensúlyának fenntartásához, a testkép, a személyiség kialakulásához.

        Pollenallergiásan szabad sportolni?

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban sportolni vágyó pollenallergiások dolgát. Gyakran felmerül a kérdés, vajon szabad-e a szabadban sportolni pollenallergiásként?

        Hogyan öregszik szervezetünk? - Az időskor

        Az öregedés az élethez hozzátartozó biológiai folyamatok összessége, melyre a mai kor embere hajlamos betegségként gondolni, pedig ugyanolyan fiziológiai folyamat, mint az alvás vagy emésztés. Az öregedés elkerülhetetlenül bekövetkezik, annak legfeljebb ütemét és az esztétikai megjelenését lehet megváltoztatni.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.