• Alvás téma

        WEBBeteg - Dr. Dinya Zoltán, pszichiáter
        Alvás
        Az alvás alapvető létszükséglet a szervezet - így az idegrendszer - számára a regenerálódáshoz, szerepe mind mennyiségi, mind minőségi szempontból meghatározó. Elengedhetetlen a megfelelő szellemi és fizikai tevékenység végzéséhez.
        WEBBeteg - Dr. Kónya Judit, családorvos
        Amikor az alvás szót halljuk, legtöbbünk a pihentető, nyugodt éjszakai pihenésre gondol, amely testi-lelki regenerációnkat szolgálja. Sokan vannak azonban, akik valamilyen ok miatt még konkrét betegség hiányában sem képesek az éjszakát nyugodt, kellemes alvással tölteni.
        WEBBeteg - F. Zs., fordító, medicalnewstoday.com, Lektorálta: Dr. Bálint Anita, reumatológus szakorvos
        Ha hát- vagy derékfájással ébredünk, az gyakran csak annyit jelez, hogy probléma van az alvás közbeni testtartásunkkal, a matraccal vagy a párnákkal. A reggeli fájdalom azonban időnként valamilyen egészségügyi állapot, betegség tünete is lehet.
        WEBBeteg - Dr. Szimuly Bernadett, általános orvos
        A szülőkkel való együttalvás újszülöttkorban sok ifjú párnál megannyi kérdést vet fel. Melyik a jobb: ha a szülőkkel alszik a kicsi, vagy ha külön a saját szobájában? Az egyik módszerrel a baba elkényeztetéséhez, a másik módszerrel pedig lelki problémák kialakulásához vezethet az út.
        Debreceni Egyetem
        Életünk egyharmadát alvással töltjük. A megfelelő pihenés nélkül nem vagyunk képesek jól teljesíteni. Minden harmadik embernek volt már alvászavara.
        emineo.hu
        Az alvás életünk egyik legfontosabb része, hiszen a kialvatlanság hosszabb távon koncentrációhiányhoz, hangulatingadozáshoz vezethet, vagy következménye lehet hormonális-, idegrendszeri-, mozgásszervi-, vérkeringéssel kapcsolatos betegségeknek. Nem mindegy tehát, milyen matracot választunk. Fontos, hogy éjszaka tehermentesítsük a gerincoszlopunkat.
        WEBBeteg - Lőrincz-Erdélyi Krisztina, pszichológus
        A legtöbb, amit a bipoláris zavarral élő tehet állapota javításáért, az a megfelelő életmód, ami azonban az egyik legfontosabb tényező is egyben. Néhány egyszerű életmód-változtatással jelentős változás érhető el bipoláris zavarral élők életében, ami nagy mértékben segítheti a mindennapokat.
        WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Lesznyák Judit
        A fáradtság fogalma orvosilag nehezen definiálható, a fáradtság szubjektív, mindenki másképp éli meg. A fáradtság legtermészetesebb oka az alváshiány, ám hátterében betegségek is állhatnak.
        JóAlvás Központ - Dr. Vida Zsuzsanna, neurológus, szomnológus
        Sokak életét megkeseríti a nyugtalan láb szindróma, amely az alvászavar egyik oka lehet. A becslések szerint a felnőtt lakosság legalább 10 százalékát érintő problémáról dr. Vida Zsuzsanna, a JóAlvás Központ neurológus főorvosa, szomnológus beszélt. 
        WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos
        Sok szülő belefáradt már abba, hogy éjszakáról éjszakára órákat van ébren kisbabája sírása miatt. Az alábbi tippekkel segíthet gyermekének átaludni az éjszakát.
        A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!