• Alvás témájú cikkek

        Budai Fájdalomközpont - Dr. Páll Zoltán, sebész, traumatológus, sportorvos
        A derékfájás nem csak napközben nehezítheti meg az életet, de akár az alvást is zavarhatja. Sőt, a rossz alvási pozíció tovább ronthat az állapoton. Dr. Páll Zoltán, a Budai Fájdalomközpont sebésze, traumatológus, sportorvos a megoldási lehetőségekre hívta fel a figyelmet.
        WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Kerekes Éva, neurológus és gyermekneurológus
        Alvászavart bizonyos életmódbeli tényezők is okozhatnak, így például pszichoszociális problémák (munkahelyi, magánéleti stressz), váltott műszakos munka, nem megfelelő alváskörnyezet, rossz szokások (pl. kiadós étkezés elalvás előtt, rendszertelen alvás), stb.. Alvászavar azonban számos betegség velejárója is lehet, így különféle testi és pszichés kórképeké. Melyek a leggyakoribb háttérben álló pszichés betegségek?
        Orvostkeresek Egészségmagazin - Dr. Pál Mónika, reumatológus
        Bár a krónikus fájdalmakkal nem könnyű megbirkózni, friss kutatások a megfelelő alvás jelentőségét hangsúlyozzák a fájdalomérzet csökkenésében. Dr. Pál Mónika, reumatológus szakorvos a fájdalomcsillapítás lehetőségeiről beszélt.
        WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Kerekes Éva, neurológus és gyermekneurológus
        Az alvászavar jelentkezhet helytelen életmódbeli tényezők következményeként, illetve kísérhet bizonyos pszichés kórképeket. Ám hátterében testi betegségek is állhatnak, cikkünkben ez utóbbiakkal foglalkozunk részletesen.
        WEBBeteg - Dr. Borsi-Lieber Katalin
        Az egészséges élet alappillére a kielégítő alvás. Napjainkban egyre inkább hangsúlyos szerepet kap a megfelelő fekvőhely kialakítása. Ha belegondolunk, a napunk 24 órájából optimális esetben 8 órát alvással töltünk, ami az életünk egyharmadát jelenti.
        WEBBeteg - Dr. Dinya Zoltán, pszichiáter
        Alvás
        Az alvás alapvető létszükséglet a szervezet - így az idegrendszer - számára a regenerálódásához, szerepe mind mennyiségi, mind minőségi szempontból igen meghatározó. Elengedhetetlen a megfelelő szellemi és fizikai tevékenység végzéséhez.
        orvostkeresek.hu
        Akár túl sokat, akár túl keveset alszik, egy friss vizsgálat eredményei alapján idős korára valószínűleg memóriazavarai lesznek. A kutatók szerint a szellemi frissesség hosszú távú megőrzését napi 7 óra alvással biztosíthatjuk.
        WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos
        A főként gyomorégéssel, túlzott savtermeléssel járó refluxbetegség nemcsak kellemetlen, de veszélyes is. A panaszok főként éjszaka, fekvő helyzetben jelentkeznek, ezért van a betegek számára különösen nagy jelentősége annak, hogy milyen testhelyzetben fekszenek, alszanak.
        WEBBeteg.hu - Lőrincz-Erdélyi Krisztina pszichológus
        A legtöbb, amit a bipoláris zavarral élő tehet állapota javításáért, az a megfelelő életmód, ami azonban az egyik legfontosabb tényező is egyben. Néhány egyszerű életmódváltoztatással jelentős változás érhető el bipoláris zavarral élők életében, ami nagy mértékben segítheti a mindennapokat.
        WEBBeteg - Balogh Mária, újságíró
        Tapasztalták már, hogy egy át nem aludt éjszaka után másnap képtelenek koncentrálni, fejfájással, szédüléssel küszködnek? A rossz komfortérzethez az is elég, ha rosszul és kevesebbet alszanak ahhoz képest, amit megszokott a szervezetük. Elképzelni is nehéz, hogy miként élik meg a nappali ténykedésüket azok, akik rendre éjszakai vagy váltott műszakban dolgoznak.
        A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!