• Alvás témájú cikkek

        WEBBeteg - Dr. Dinya Zoltán, pszichiáter
        Alvás
        Az alvás alapvető létszükséglet a szervezet - így az idegrendszer - számára a regenerálódásához, szerepe mind mennyiségi, mind minőségi szempontból igen meghatározó. Elengedhetetlen a megfelelő szellemi és fizikai tevékenység végzéséhez.
        WEBBeteg - Balogh Mária, újságíró
        Tapasztalták-e már, hogy ha egy-két napig álmatlanul forgolódnak, s csak pár órát alszanak éjjel, akkor a közérzetük, a hangulatuk nappal szinte elviselhetetlen? Nehezíti a kialvatlansággal terhelt napokat, ha gyötrő fejfájással, szédüléssel, koncentrációzavarral, hányingerrel társul a közérzetük. Ilyenkor a pirulák sem segítenek, csakis az alvás, a pihenés, az agysejtek regenerálódása. Figyelemért, egyenesen orvosi tanácsért kiált, ha valaki napokon át vagy annál hosszabb ideig sem képes pihentetően aludni, s ezzel párhuzamosan romlik az egészségi állapota is.
        WEBBeteg - Dr. Zsuga Judit, neurológus, klinikai farmakológus
        Az alvási apnoe enyhébb eseteiben orvosa életviteli változtatásokat javasolhat Önnek, többek között fogyást és a dohányzás elhagyását. Ha ezek nem elegendőek vagy ha az alvási apnoe mérsékelten súlyos, számos más kezelés is rendelkezésre áll.
        WEBBeteg - Dr. Zsuga Judit, neurológus, klinikai farmakológus
        Mi állhat az obstruktív, és mi a centrális alvási apnoe hátterében?
        WEBBeteg - Sz. M., fordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos
        A szívbetegségen átesett betegeknek hetente kétszer intenzíven mozogniuk kell, megfelelő légzésszám-emelkedés eléréséig (állapotfüggő, hogy ez a mozgás hányadik percében következik be).
        WEBBeteg - Dr. Zsuga Judit, neurológus, klinikai farmakológus
        Számos esetben az obstruktív, illetve a centrális alvási apnoeval való együttélés szempontjából nagyon fontos, hogy Ön átgondolja saját életvitelét és szükség esetén változtasson azon.
        Budai Fájdalomközpont - Dr. Páll Zoltán, sebész, traumatológus, sportorvos
        A derékfájás nem csak napközben nehezítheti meg az életet, de akár az alvást is zavarhatja. Sőt, a rossz alvási pozíció tovább ronthat az állapoton. Dr. Páll Zoltán, a Budai Fájdalomközpont sebésze, traumatológus, sportorvos a megoldási lehetőségekre hívta fel a figyelmet.
        Több mint TestŐr
        Az éjszakai alvás során nemcsak méregtelenít a szervezet, hanem a bőrünk is ilyenkor regenerálódik, érdemes tehát kihasználni az éjszakát a bőrfiatalításra! Alapos tisztítás után a megfelelő éjszakai szemkörnyékápolóval és krémmel szembeszállhatunk az öregedés minden főbb jelével - alvás közben is!
        Több mint TestŐr
        Megmutatjuk, hogyan fiatalítható az arcbőr alvás közben.
        Összegyűjtjük a legnagyobb parfümbakikat és segítünk a személyre szabott választásban.
        A mérlegre lépés pillanata: Gönczi Gábor vagy Makány Márta fogyókúrája az eredményesebb?
        WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Kerekes Éva, neurológus és gyermekneurológus
        Alvászavart bizonyos életmódbeli tényezők is okozhatnak, így például pszichoszociális problémák (munkahelyi, magánéleti stressz), váltott műszakos munka, nem megfelelő alváskörnyezet, rossz szokások (pl. kiadós étkezés elalvás előtt, rendszertelen alvás), stb.. Alvászavar azonban számos betegség velejárója is lehet, így különféle testi és pszichés kórképeké. Melyek a leggyakoribb háttérben álló pszichés betegségek?
        A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!