Alvás téma

Az alvászavar és típusai

WEBBeteg - Dr. Dinya Zoltán, pszichiáter

Alvás

Az alvás alapvető létszükséglet a szervezet - így az idegrendszer - számára a regenerálódáshoz, szerepe mind mennyiségi, mind minőségi szempontból meghatározó. Elengedhetetlen a megfelelő szellemi és fizikai tevékenység végzéséhez.

A tartós alváshiány komoly betegségeket okozhat

WEBBeteg - Balogh Mária, újságíró

Tapasztalták-e már, hogy ha egy-két napig álmatlanul forgolódnak, s csak pár órát alszanak éjjel, akkor a közérzetük, a hangulatuk nappal szinte elviselhetetlen? Nehezíti a kialvatlansággal terhelt napokat, ha gyötrő fejfájással, szédüléssel, koncentrációzavarral, hányingerrel társul a közérzetük. Ilyenkor a pirulák sem segítenek, csakis az alvás, a pihenés, az agysejtek regenerálódása. Figyelemért, egyenesen orvosi tanácsért kiált, ha valaki napokon át vagy annál hosszabb ideig sem képes pihentetően aludni, s ezzel párhuzamosan romlik az egészségi állapota is.

A babák alvási szokásait óvjuk az ünnepek alatt is!

WEBBeteg - Balogh Mária, újságíró

A csecsemők és kisgyermekek alvási problémáival a szülők többsége találkozik, ami megnehezíti a napközben történő tevékenységüket. A felnőttek fáradtsága, álmossága teljesítményük csökkenéséhez, rossz közérzethez vezet, amit a kicsik éppúgy megélnek, csak a saját életkoruknak megfelelő módon.

Az alvási apnoe okai

WEBBeteg - Dr. Zsuga Judit, neurológus, klinikai farmakológus

Mi állhat az obstruktív, és mi a centrális alvási apnoe hátterében?

Milyen alvási testhelyzet ajánlott refluxos betegeknek?

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos

A főként gyomorégéssel, túlzott savtermeléssel járó refluxbetegség nemcsak kellemetlen, de veszélyes is. A panaszok főként éjszaka, fekvő helyzetben jelentkeznek, ezért van a betegek számára különösen nagy jelentősége annak, hogy milyen testhelyzetben fekszenek, alszanak.

Alvás napközben - karantén helyzetben

Magyar Alvás Szövetség

A karantén miatt otthon töltött időben sokak számára teljesen megváltozott a korábban megszokott napi életritmusuk, amely során különös figyelmet kell fordítanunk az alvásra – hangsúlyozza a Magyar Alvás Szövetség közleménye. A napközbeni szunyókálásnak – aki megteheti – számos előnye van, azonban előfordulhatnak káros következmények is.

Az alvás véd az időskori memóriazavarok ellen

orvostkeresek.hu

Akár túl sokat, akár túl keveset alszik, egy friss vizsgálat eredményei alapján idős korára valószínűleg memóriazavarai lesznek. A kutatók szerint a szellemi frissesség hosszú távú megőrzését napi 7 óra alvással biztosíthatjuk.

Az egészséges, pihentető alvás záloga

WEBBeteg - Dr. Kónya Judit, családorvos

Amikor az alvás szót halljuk, legtöbbünk a pihentető, nyugodt éjszakai pihenésre gondol, amely testi-lelki regenerációnkat szolgálja. Sokan vannak azonban, akik valamilyen ok miatt még konkrét betegség hiányában sem képesek az éjszakát nyugodt, kellemes alvással tölteni.

Mire utalhat, ha reggel van hát- és derékfájása?

WEBBeteg - F. Zs., fordító, medicalnewstoday.com, Lektorálta: Dr. Bálint Anita, reumatológus szakorvos

Ha hát- vagy derékfájással ébredünk, az gyakran csak annyit jelez, hogy probléma van az alvás közbeni testtartásunkkal, a matraccal vagy a párnákkal. A reggeli fájdalom azonban időnként valamilyen egészségügyi állapot, betegség tünete is lehet.

Alvás csecsemőkorban

WEBBeteg - Dr. Szimuly Bernadett, általános orvos

A szülőkkel való együttalvás újszülöttkorban sok ifjú párnál megannyi kérdést vet fel. Melyik a jobb: ha a szülőkkel alszik a kicsi, vagy ha külön a saját szobájában? Az egyik módszerrel a baba elkényeztetéséhez, a másik módszerrel pedig lelki problémák kialakulásához vezethet az út.