Alvás téma

Az alvászavar és típusai

WEBBeteg - Dr. Dinya Zoltán, pszichiáter

Alvás

Az alvás alapvető létszükséglet a szervezet - így az idegrendszer - számára a regenerálódáshoz, szerepe mind mennyiségi, mind minőségi szempontból meghatározó. Elengedhetetlen a megfelelő szellemi és fizikai tevékenység végzéséhez.

Így segíthetik a gyógynövények a pihentető alvást

Szponzorált tartalom

Azt gondolnánk, hogy az alvás az egyik legtermészetesebb dolog a világon, ám a statisztikák épp az ellenkezőjét mutatják: a Föld lakosságának harmada valamilyen alvási problémával küszködik. Vajon mi lehet az alvászavar oka és mit tehetünk ellene? (x)

Alvási fázisok

WEBBeteg

Alvás

Alvás közben meghatározott sorrendben jellemző fázisok követik egymást. Melyek ezek és mit érdemes tudni róluk?

Éjjeli baglyok és hajnali pacsirták

Debreceni Egyetem

Életünk egyharmadát alvással töltjük. A megfelelő pihenés nélkül nem vagyunk képesek jól teljesíteni. Minden harmadik embernek volt már alvászavara.

Az álmok terápiás szerepe

WEBBeteg - Dr. Szabó Zsuzsanna, háziorvos, pszichoterapeuta szakorvos

Minden ember álmodott már valaha, és minden bizonnyal a legtöbbünkben, ha nem is mindenkiben, felmerült, hogy mit jelenthet az álma, jó-e egyáltalán valamire az álom?

Mire utalhat, ha reggel van hát- és derékfájása?

WEBBeteg - F. Zs., fordító, medicalnewstoday.com, Lektorálta: Dr. Bálint Anita, reumatológus szakorvos

Derékfájás

Ha hát- vagy derékfájással ébredünk, az gyakran csak annyit jelez, hogy probléma van az alvás közbeni testtartásunkkal, a matraccal vagy a párnákkal. A reggeli fájdalom azonban időnként valamilyen egészségügyi probléma, betegség tünete is lehet.

A jó alvás fájdalomcsökkentő

Orvostkeresek Egészségmagazin - Dr. Pál Mónika, reumatológus

Bár a krónikus fájdalmakkal nem könnyű megbirkózni, a kutatások a megfelelő alvás jelentőségét hangsúlyozzák a fájdalomérzet csökkenésében. Dr. Pál Mónika, reumatológus szakorvos a fájdalomcsillapítás lehetőségeiről beszélt.

Számít a szépsége? Fogadja meg ezt a 10 tanácsot!

WEBBeteg - Dr. Soltész Annamária, általános orvos

Sokszor a legalapvetőbb dolgok elmulasztásával ártunk a legtöbbet szépségünknek. Tíz alapszabály bőrünk, hajunk, körmeink egészségének és üdeségének megőrzéséhez.

Tippek a pihentető alváshoz hőség idején

WEBBeteg

Alvás

A napokon át tartó hőség megnehezíti az elalvást és az éjszakai nyugodt alvást. A pihentető alvás hiányának következménye többek között nappali fáradtság, nyűgösség és a koncentrálóképesség romlása lehet.

Az alvási apnoe kezelése

WEBBeteg - Dr. Zsuga Judit, neurológus, klinikai farmakológus

Az alvási apnoe enyhébb eseteiben orvosa életviteli változtatásokat javasolhat Önnek, többek között fogyást és a dohányzás elhagyását. Ha ezek nem elegendőek vagy ha az alvási apnoe mérsékelten súlyos, számos más kezelés is rendelkezésre áll.