• Mennyi alvás szükséges?

        Szerző: Medipress

        Az éjszakánként átlagosan hat-nyolc óráig tartó alvás jobb életminőséget eredményez. A megközelítőleg ennyit alvó emberek életminősége jobb, és kisebb valószínűséggel süllyednek depresszióba, mint azok, akik kevesebbet alszanak - olvasható egy aktuális tanulmányban. A kutatók ugyanakkor a kilenc óránál hosszabb alvást sem javasolják.

        A tanulmány során 10 654 ötvenkét éves átlagéletkorú páciens adatait vizsgálták két éven keresztül. Az életkor, a nem, a rassz és a családi állapot tényezőinek beszámítása mellett információt gyűjtöttek az életminőségükről, depressziós érzéseikről és alvási időtartamukról.

        Hirdetés

        Az Associated Professional Sleep Societies minneapolisi konferenciáján közzétett eredmények azt mutatták, hogy a hat-kilenc óra normális alvási időtartammal rendelkezők magasabb pontszámot értek el az életminőség skálán, és alacsonyabb pontokat a depresszió súlyosságát mérő táblázatban, mint a hat óránál kevesebbet, illetve kilenc óránál többet alvók.

        A tanulmányt vezető Dr. Charles Bae, az ohiói Cleveland Clinic alváskutatója elmondta, az eredmények azért jelentősek, mert újabb információkat szolgáltatnak a megfelelő mennyiségű, átlagosan hat-kilenc órányi alvás szükségességéről.

        Valószínűleg sokan tudják, hogy életminőségük romlik, ha nem alszanak eleget, de azt nem ismerik fel, hogy a túl sok alvás is negatív hatást gyakorolhat.

        A kutató szerint az alvásigény személyenként változhat, a legtöbb embernek hét-nyolc óra alvásra van szüksége éjszakánként ahhoz, hogy éber és kipihent legyen napközben.

        A depresszió tünetei


        Figyelmeztető jelek, amiből arra következtethet, hogy Ön vagy ismerőse depresszióban szenved. Kérjen segítséget, ha az alábbi tünetek legalább két héten keresztül fennállnak! Mi utalhat arra, hogy Ön depresszióban szenved?>>

        (Medipress)

        Módosítva: 2011.06.22 09:13, Megjelenés: 2011.06.22 09:13
      • Cikkajánló

        Anyatejes táplálás

        Anyatejes táplálás

        Dr. Lesznyák Judit

        A babák számára legideálisabb tápanyag-összetétellel az édesanyák teje szolgál.

        Koronavírus - megyénként

        Koronavírus - megyénként

        koronavirus.gov.hu

        Közzétették a koronavírus-fertőzés hazai alakulását megyékre bontva.

        A jó házasságok a megbecsülésből és a szeretetből táplálkoznak

        Az elmúlt egy évtizedben jelentősen csökkent a házasodási kedv hazánkban, s minden harmadik frigy válással végződik ma is. A fiatalok és az új párt találók is inkább a különélést vagy a hivatalos szentesítés nélküli együttélést választják. Úgy tűnik, félnek elköteleződni a nők és a férfiak is, viszont a társtalanság elviselése is veszélyeket rejthet a kiegyensúlyozott, egészséges testi-lelki élet fenntartásában.

        Mi történik alvás közben? Pécsett ezt is vizsgálják!

        A horkolással, légzéskihagyással járó alvászavar inkább a férfiak betegsége, míg az inszomniások, az álmatlanságban szenvedők között jóval több a nő – összegzi a tapasztalatokat dr. Faludi Béla neurológus, a pécsi Alváslaboratórium vezetője. A laborban alvás közben, bedrótozva rögzítik a páciens szemmozgását, az agyi elektromos tevékenységet, a horkolás hangját, valamint a légáramlást.

        Postprandiális hipotenzió - A vérnyomás csökkenése étkezés után

        Azt az állapotot, amikor étkezés után csökken a vérnyomás, postprandiális hipotenziónak nevezik. A postprandiális kifejezés az étkezés utáni időszakra utal, míg a hipotenzió alacsony vérnyomást jelent.

        Az alvási apnoe kezelése

        Az alvási apnoe enyhébb eseteiben orvosa életviteli változtatásokat javasolhat Önnek, többek között fogyást és a dohányzás elhagyását. Ha ezek nem elegendőek vagy ha az alvási apnoe mérsékelten súlyos, számos más kezelés is rendelkezésre áll.

        Élet alvási apnoeval

        Számos esetben az obstruktív, illetve a centrális alvási apnoeval való együttélés szempontjából nagyon fontos, hogy Ön átgondolja saját életvitelét és szükség esetén változtasson azon.

        Kényelmes ágy - Kiegyensúlyozott mindennapok

        Az egészséges élet alappillére a kielégítő alvás. Napjainkban egyre inkább hangsúlyos szerepet kap a megfelelő fekvőhely kialakítása. Ha belegondolunk, a napunk 24 órájából optimális esetben 8 órát alvással töltünk, ami az életünk egyharmadát jelenti.

        Az alvászavar és típusai

        Az alvás alapvető létszükséglet a szervezet - így az idegrendszer - számára a regenerálódásához, szerepe mind mennyiségi, mind minőségi szempontból igen meghatározó. Elengedhetetlen a megfelelő szellemi és fizikai tevékenység végzéséhez.

        Alvási apnoe - Miért fontos a szűrés?

        Az alvási apnoet napjainkban súlyos betegségnek tartják, amely a mindennapokra és a párkapcsolatra gyakorolt káros hatása mellett számos szövődményt idézhet elő, illetve megnöveli más betegségek kockázatát.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.