• Fújjunk korán takarodót a gyerekeknek!

        Szerző: Medipress

        Nemsokára kezdődik az iskola, óvoda. Itt az ideje, hogy visszaszoktassuk a gyerekeket a korai lefekvéshez. Két hatásos módszer: a rendszeres lefekvési idő betartatása, és a technikai eszközök "elkobzása".

        Egy új tanulmány megállapította, hogy a kamaszok többsége éjszakába nyúlóan telefonál, chat-el, internetezik, vagy videojátékokkal játszik. „A nem elegendő, és nem pihentető alvás rontja a gyermek iskolai teljesítményét, és viselkedési problémákhoz vezethet” – számolt be William Kohler, a Floridai Alvástudományi Intézet orvos-igazgatója. „Neurokognitív zavarokat okozhat, ha a gyermek késő éjszaka internetezik, vagy komputeres játékokkal játszik.”

        Hirdetés

        Egy négyéves gyermeknél a rendszeres lefekvési idő elengedhetetlen az egészséges fejlődéshez, olvasható a tanulmányban, amit a „Sleep 2010” elnevezésű, alvástudománnyal foglalkozó szakemberek éves találkozóján prezentáltak.

        A kutatás során 8000 gyermeket vizsgáltak, és megállapították, hogy azok a gyerekek, akiknek szülei ragaszkodtak a korai lefekvéshez, jobb eredménnyel oldottak meg nyelvi, olvasási, és matematikai feladatokat.

        Az alvás fázisai

        Az alvás az ember életétől elválaszthatatlan folyamat, melynek zavarai jelentősen rontják az életminőséget, negatívan befolyásolják a társas kapcsolatokat, a munkabírást.
        Az alvás fázisai>>

        Hétvégén is működik a biológiai óra

        A tanulmány arra is rámutatott, hogy hétvégén sem szabad hagyni a gyerekeket „éjszakázni”, majd másnap délig aludni, mert ez felboríthatja a mindennapi életritmusukat. Kohler elmagyarázta, hogy életkortól függően változik az, hogy mennyi alvásra van szüksége a gyereknek. Egy négyéves gyermeknek 11 órára, egy kilencévesnek 10 órára, míg egy tizennégy évesnek 9 óra alvásra van szüksége.

        A szülőknek figyelemmel kellene kísérni, hogy gyermeküknek mennyi alvásra van szükségük. Célszerű alvási naplót vezetni arról, hogy a gyermek mennyit aludt éjszaka, és hogyan viselkedett napközben. Ha azt vesszük észre, hogy csemeténk nem elég éber, vagy rosszul teljesít az iskolában, alvási idejét növelni, vagy éppen csökkenteni kell.

        Az agyat fel kell készíteni a pihenésre. Közvetlenül lefekvés előtt már ne ugráljanak, ne izgassák fel magukat a gyerekek. Igyanak inkább egy pohár tejet, fürödjenek meg, mossanak fogat, és olvassanak el egy kedves mesét. Így agyuk jelzést kap, hogy itt az ideje az alvásnak. Az ideális alváshoz sötét szobára és csendre van szükség, a hőmérséklet pedig 23?C alatt legyen. A testmozgást, a koffeintartalmú italokat, és a cukros ételeket már kerüljük ilyenkor. Az elektronikus-szórakoztató eszközöket pedig vigyük ki a gyermek szobájából.

        A kevés alvás számos betegséghez vezethet: elhízáshoz, cukorbetegséghez, depresszióhoz, valamint csökkenti a reakcióidőt, és rontja a memóriát.

        (Medipress)

        Módosítva: 2010.08.21 20:33, Megjelenés: 2010.08.21 20:33
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        A prosztata egészsége

        A prosztata egészsége

        Cs. K., fordító

        Egészséges táplálkozással és életmóddal bizonyítottan sokat tehet prosztatája védelméért.

        Alvási apnoe

        Alvási apnoe

        Dr. Vincze Dóra

        Miért alakul ki magas vérnyomás az alvási apnoe során?

        Kényelmes ágy - Kiegyensúlyozott mindennapok

        Az egészséges élet alappillére a kielégítő alvás. Napjainkban egyre inkább hangsúlyos szerepet kap a megfelelő fekvőhely kialakítása. Ha belegondolunk, a napunk 24 órájából optimális esetben 8 órát alvással töltünk, ami az életünk egyharmadát jelenti.

        Ismét felméri a gyermekek tápláltsági állapotát az OGYÉI

        A Gyermek Tápláltsági Állapot Vizsgálatot (COSI) a 2019/20-as tanév első félévében harmadik alkalommal végzik el. A felmérés az éves iskolai egészségügyi szűrések részeként várhatóan október 1. és 31. között lesz.

        Bébiételek - házilag

        A csecsemők egészséges fejlődése érdekében az anyatejes táplálás fontossága vitathatatlan. Az Egészségügyi Világszervezet véleménye szerint a bébiételek fogyasztása nem is ajánlható a kicsik 6 hónapos koráig - majd csak ezután iktathatóak be az étrendbe a csecsemő elválasztása idején, a kisgyermek étrendjének kiegészítéseként, vagy az általánosan fogyasztott élelmiszerekhez való fokozatos hozzászoktatás folyamán.

        Az alvászavar és típusai

        Az alvás alapvető létszükséglet a szervezet - így az idegrendszer - számára a regenerálódásához, szerepe mind mennyiségi, mind minőségi szempontból igen meghatározó. Elengedhetetlen a megfelelő szellemi és fizikai tevékenység végzéséhez.

        Alvási apnoe - Miért fontos a szűrés?

        Az alvási apnoet napjainkban súlyos betegségnek tartják, amely a mindennapokra és a párkapcsolatra gyakorolt káros hatása mellett számos szövődményt idézhet elő, illetve megnöveli más betegségek kockázatát.

        Alvásproblémák? - Tippek a nyugodt pihenéshez

        Sokan szenvednek alváshiánytól, de kevesen tudják, hogy a helyes alvási higiéné kialakítása mellett akár gyógyszer nélkül is legyőzheti az alvásproblémákat.

        Hogyan segíthet a babának, hogy átaludja az éjszakát?

        Sok szülő belefáradt már abba, hogy éjszakáról éjszakára órákat van ébren kisbabája sírása miatt. Az alábbi tippekkel segíthet gyermekének átaludni az éjszakát.

        Az alvási apnoe kezelése

        Az alvási apnoe enyhébb eseteiben orvosa életviteli változtatásokat javasolhat Önnek, többek között fogyást és a dohányzás elhagyását. Ha ezek nem elegendőek vagy ha az alvási apnoe mérsékelten súlyos, számos más kezelés is rendelkezésre áll.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.