• Tippek fáradtság ellen

        Szerző: WEBBeteg

        Az őszi-téli időszakban sokszor hamarabb érezzük magunkat fáradtnak. Cikkünkben a legjobb praktikákat, életmódtanácsokat gyűjtöttük össze a kellemetlen panasz ellen.

        Az egészséges életmód részeként fontos, hogy étkezzünk rendszeresen, fogyasszunk sok zöldséget, gyümölcsöt, és ha van rá lehetőségünk, mozogjunk és pihenjünk eleget.

        Táplálkozási tanácsok

        Minden nap szakítsunk időt a reggelizésre. Reggelire fogyasszunk fehérjében és szénhidrátban gazdag ételeket.

        Bár a szomjúságérzet a hideg hónapokban kevésbé kifejezett, az elveszített folyadékot ilyenkor is pótolni kell. Ne feledkezzünk meg a napi 1-1,5 liter folyadék elfogyasztásáról. Folyadékpótlásra fogyasszunk elsősorban szénsavmentes ásványvizet. Ha változatosságra vágyik, jó választás még az édesítetlen tea, valamint a 100 százalékos, cukrozatlan zöldség-, illetve gyümölcslevek!

        A kiegyensúlyozott, vegyes táplálkozás fedezi a napi vitaminszükségletet, vitaminkészítmények szedésére csak akkor van szükség, ha orvosunk úgy rendeli, vagy amikor szervezetünk vitaminigénye valamilyen oknál fogva megnövekszik (például terhes nőknél vagy egy betegséget követően), vagy ha hiánytünetek jelentkeznek. Az idegrendszer megfelelő működéséhez elengedhetetlen a B6- és B12-vitamin, valamint a mikroelemek közül a magnézium, a réz, a jód, a vas és a mangán. A D-vitamin és C-vitamin pedig hasznos számos betegség megelőzésében.

        A fáradtság leküzdésére ne fogyasszunk kávét, mivel egy idő után az élénkítő hatása eltűnik, amitől még fáradékonyabbak leszünk.

        Sporttippek

        A hangulatunkra pozitívan hat, ha egy kis időt közösségben töltünk, ezért kiválóan alkalmas sport ilyenkor is a zenés torna, az úszás, a konditeremben való edzés vagy a fallabdázás. Természetesen otthon is tornázhat akár egyedül vagy a családtagok bevonásával. A friss levegőn, jó időben, a szabadban való séta vagy kirándulás is kiváló ellenszere a fáradtságnak, jót tesz testnek és léleknek egyaránt. Lehetőleg hetente 2-3 alkalommal sportoljunk valamit.

        Pihenjünk eleget!

        • Fontos a lazítás is. Erre alkalmas hely egy gyógyfürdő, ahol igénybe lehet venni akár egy masszázskezelést, vagy kipróbálhatjuk az infraszaunát.
        • Reggelente ajánlatos hideg vízzel megmosni arcunkat.
        • Aludjunk eleget, felnőttként átlagosan napi 7-8 óra az alvásigény, ami életkortól, egyéntől és napi terheléstől függően változik. Egy este vett lazító aromaterápiás fürdő segítheti a nyugodt alvást.
        • Szervezzünk közös baráti és családi programokat!

        Ha a fáradtság heteken át nem múlik és/vagy rosszkedv, esetleg letargia társul hozzá, feltétlenül forduljon orvoshoz mielőbb! Testi (pl.: vérszegénységpajzsmirigybetegségcukorbetegségdaganatos megbetegedés stb.) vagy pszichés betegség (pl. depresszió) is állhat a háttérben, amit mindenképpen kezelni kell!

        WEBBetegForrás: WEBBeteg

        Módosítva: 2019.11.15 05:06, Megjelenés: 2016.10.14 15:02
      • Cikkajánló

        Nagyothallás

        Nagyothallás

        Dr. Zsuga Judit

        Mi okoz nagyothallást? Hogyan alakul ki? Mik a rizikófaktorok? Miért kell orvoshoz fordulni?

        Füstmentes jövő?

        Füstmentes jövő?

        Szponzorált tartalom

        Az ártalomcsökkentés a társadalom, és így végső soron mindannyiunk érdeke. (x)

        A fáradékonyság lehetséges okai

        A fáradékonyság az egyik leggyakoribb ok, amivel a betegek az orvoshoz fordulnak. Minden ötödik ember szokatlan mértékben érzi magát fáradtnak, és minden tizedik ember szenved krónikus fáradtságban. Bármelyik korosztályt érintheti, bár gyermek- és időskorban kevésbé gyakori.

        Mindig fáradt? - A 7 leggyakoribb ok

        Ha sokszor elgondolkozik azon, vajon miért olyan fáradt mindig, nincs egyedül. Felmérések szerint minden öt megkérdezettből kettő érzi magát a hét nagy részében fáradtnak, és minden harmadik ember alváshiánnyal küzd.

        Gyakran érzi fáradtnak magát? - Mi lehet az oka?

        A fáradtság fogalma orvosilag nehezen definiálható, a fáradtság szubjektív, mindenki másképp éli meg. A fáradtság legtermészetesebb oka az alváshiány, ám hátterében betegségek is állhatnak.

        Hogyan mérje helyesen a vérnyomását otthon?

        A vérnyomás több tényezőtől függ, így a testhelyzettől, a napszaktól, az érzelmi állapottól, a fizikai aktivitástól. A mérést befolyásolja a kar vastagsága és a mandzsetta mérete.

        Fagyási sérülés - Mit tegyen és mit ne?

        Száraz hidegben, amikor a hőmérséklet 0 Celsius-fok körüli, különösen gyakoriak a fagyási sérülések.

        Indokolatlanul elfárad az edzések után? - Mi lehet az oka?

        Mi lehet az oka annak, ha edzés után indokolatlanul fáradtnak érzi magát? Esetleg betegség is állhat a háttérben!

        A fáradtság tíz lehetséges oka

        Gyakran érzi úgy, hogy teljesen kimerült? Nincs ereje semmihez, folyton álmos és nem tudja, mi lehet az oka? Gondolta volna, hogy az esetek nagy részében az életmódod a bűnös? Íme, tíz gyakori ok, amely fáradtságot okozhat.

        A fáradtság ellenszere a testedzés?

        Mikor valakit teljesen letaglóz a fáradtság, a legutolsó dolog, ami eszébe jut, hogy tornázzon. Azonban újabb kutatások azt mutatják, hogy a rendszeres, alacsony intenzitású gyakorlatok segítenek energiával feltölteni mindazokat, akik teljesen kimerültnek érzik magukat.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.