• Tippek fáradtság ellen

        Szerző: WEBBeteg

        Az őszi-téli időszakban sokszor hamarabb érezzük magunkat fáradtnak. Cikkünkben a legjobb praktikákat, életmódtanácsokat gyűjtöttük össze a kellemetlen panasz ellen.

        Az egészséges életmód részeként fontos, hogy étkezzünk rendszeresen, fogyasszunk sok zöldséget, gyümölcsöt, és ha van rá lehetőségünk, mozogjunk és pihenjünk eleget.

        Táplálkozási tanácsok

        Minden nap szakítsunk időt a reggelizésre. Reggelire fogyasszunk fehérjében és szénhidrátban gazdag ételeket.

        Bár a szomjúságérzet a hideg hónapokban kevésbé kifejezett, az elveszített folyadékot ilyenkor is pótolni kell. Ne feledkezzünk meg a napi 1-1,5 liter folyadék elfogyasztásáról. Folyadékpótlásra fogyasszunk elsősorban szénsavmentes ásványvizet. Ha változatosságra vágyik, jó választás még az édesítetlen tea, valamint a 100 százalékos, cukrozatlan zöldség-, illetve gyümölcslevek!

        A kiegyensúlyozott, vegyes táplálkozás fedezi a napi vitaminszükségletet, vitaminkészítmények szedésére csak akkor van szükség, ha orvosunk úgy rendeli, vagy amikor szervezetünk vitaminigénye valamilyen oknál fogva megnövekszik (például terhes nőknél vagy egy betegséget követően), vagy ha hiánytünetek jelentkeznek. Az idegrendszer megfelelő működéséhez elengedhetetlen a B6- és B12-vitamin, valamint a mikroelemek közül a magnézium, a réz, a jód, a vas és a mangán. A D-vitamin és C-vitamin pedig hasznos számos betegség megelőzésében.

        A fáradtság leküzdésére ne fogyasszunk kávét, mivel egy idő után az élénkítő hatása eltűnik, amitől még fáradékonyabbak leszünk.

        Sporttippek

        A hangulatunkra pozitívan hat, ha egy kis időt közösségben töltünk, ezért kiválóan alkalmas sport ilyenkor is a zenés torna, az úszás, a konditeremben való edzés vagy a fallabdázás. Természetesen otthon is tornázhat akár egyedül vagy a családtagok bevonásával. A friss levegőn, jó időben, a szabadban való séta vagy kirándulás is kiváló ellenszere a fáradtságnak, jót tesz testnek és léleknek egyaránt. Lehetőleg hetente 2-3 alkalommal sportoljunk valamit.

        Pihenjünk eleget!

        • Fontos a lazítás is. Erre alkalmas hely egy gyógyfürdő, ahol igénybe lehet venni akár egy masszázskezelést, vagy kipróbálhatjuk az infraszaunát.
        • Reggelente ajánlatos hideg vízzel megmosni arcunkat.
        • Aludjunk eleget, felnőttként átlagosan napi 7-8 óra az alvásigény, ami életkortól, egyéntől és napi terheléstől függően változik. Egy este vett lazító aromaterápiás fürdő segítheti a nyugodt alvást.
        • Szervezzünk közös baráti és családi programokat!

        Ha a fáradtság heteken át nem múlik és/vagy rosszkedv, esetleg letargia társul hozzá, feltétlenül forduljon orvoshoz mielőbb! Testi (pl.: vérszegénységpajzsmirigybetegségcukorbetegségdaganatos megbetegedés stb.) vagy pszichés betegség (pl. depresszió) is állhat a háttérben, amit mindenképpen kezelni kell!

        WEBBetegForrás: WEBBeteg

        Legutóbb frissült: 2018.11.09 15:04
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Fogzás és fogápolás

        Fogzás és fogápolás

        Dr. Szendrey Gábor

        A fogzás megviseli a csecsemőket. Mit tehet a szülő és mit ne tegyen?

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Az ősz leggyakoribb betegségei

        A forró nyári napok után üdítően hat a nyár végi, ősz eleji hűvösebb idő. Megkezdődött az iskola, és itt van az őszi kirándulások, majd a szüret ideje is.

        Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

        A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

        Térdfájdalom: Hogyan előzheti meg a gyakori panaszt?

        A térdízületek egészséges működése elengedhetetlen feltétele a járásnak, a futásnak, a láb nyújtásának, hajlításának, ám sokszor a térdfájás forrását is itt kell keresnünk, hiszen rendkívüli igénybevételnek kitett ízületről van szó, amelyen kopásos elváltozások jöhetnek létre, és számos módon megsérülhet.

        Most kell ellenőriztetni az anyajegyeket!

        Az őszi hónapok a legalkalmasabbak arra, hogy ellenőriztessük az anyajegyeinket. Az emlékező bőrről, a gyanús jelekről, az eltávolítás lehetőségeiről dr. Boros-Gyevi Márta, bőrgyógyász-kozmetológus beszélt.

        Létezik-e ideális edzésprogram?

        A mozgás lételemünk. Elengedhetetlenül szükséges az idegrendszer egyensúlyának fenntartásához, a testkép, a személyiség kialakulásához.

        Tartós fáradtság: ne halogassuk az orvosi kezelést!

        A krónikus fáradtságot gyakran mi okozzuk az életmódunkkal, de van, amikor ez az állapot betegséget jelez. Ha az alábbi tanácsokat megfogadva három hónap után sem érezzük magunkat frissebbnek, akkor érdemes utánajárni, mi okozza a tartós energiahiányt a szervezetben.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.