• 7 egyszerű tipp az immunrendszer erősítésére

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K. fordító

        Készüljön a megfázás-és influenzaszezonra helyes táplálkozással, testedzéssel és az alkoholfogyasztás korlátozásával!
        A szervezet immunrendszere erősebb, mint hinné. Mégis mennyire?

         A Pennsylvania Egyetem kutatói nemrégiben immunsejteket vettek három, leukémiás betegtől, majd genetikailag módosították őket „sorozatgyilkos” sejtekké, melyek feladata a daganatos sejtek megtámadása. Noha a kutatás kicsi és a kezelés kísérleti fázisban van, az eredmények nagyon meggyőzőek voltak: két betegnél teljes remissziót tapasztaltak, míg a harmadik drámai tumor-ellenes immunválaszt mutatott. A módosított immunsejtek legalább 1000-szer sokszorozódtak meg a szervezetben, elpusztítva a rákos sejteket, és arra ösztönözték az úgynevezett memória sejteket, hogy védjenek egy esetleges kiújulás ellen.

        Noha még számos kutatás szükséges, ez a tanulmány azt sugallja, hogy megfelelő támogatással az immunrendszer egészségesen tart bennünket. Egyszerű lépésekkel Ön is erősítheti immunrendszerét, hogy elkerülje a megfázást.

        Hirdetés

        Fogyasszon sovány fehérjét minden étkezésnél!

        Noha nincs olyan élelmiszer, mellyel biztosan kivédhető az influenza, bizonyos tápanyagok védik a szervezetet a baktériumok és vírusok ezreitől, s a fehérje ezek közé tartozik. Ennek az az oka, hogy a betegségek legyőzésében szerepet játszó antitestek fehérjéből épülnek fel, illetve, hogy sok magas fehérjetartalmú élelmiszer tartalmaz immunrendszer serkentő tápanyagokat.

         

        Prebiotikumok, probiotikumok, szinbiotikumok


        A bélflóra fő funkciója a kórokozókkal szembeni védelem, valamint az immunrendszer állandó készenléti szinten tartása. Ha a bélflóránk egyensúlya felborul, és a káros baktériumok száma megnő, célszerű probiotikumokat, prebiotikumokat alkamaznunk az egyensúly helyreállítása érdekében. Prebiotikumok, probiotikumok, szinbiotikumok>>

        A sovány marhahús, bab, szója, és tenger gyümölcsei cinket tartalmaznak, ami segíti a fertőzések ellen küzdő fehérvérsejtek előállítását. Még enyhe cinkhiányos állapot is növeli a fertőzésekre való hajlamot. A mandula, kesudió szintén jó fehérjeforrás, emellett magnéziumot is tartalmaznak, ami szintén erősíti az immunrendszert.

        Fogyasszon naponta 5 alkalommal gyümölcsöt és zöldséget!

        Szinte bármilyen zöldség  jó, de ha lehet, válassza az A-, C- és E-vitaminban leggazdagabbakat, mint az édesburgonya, sárgarépa, sötét leveles zöldségek, melyek segítik a fehérvérsejtek küzdelmét a fertőzésekkel szemben.  A citrusfélék, paprika, brokkoli C-vitaminban gazdagok, ami segíti a vas felszívódását. A diófélékben, magvakban megtalálható E-vitamin bizonyítottan véd az influenza és a felső légúti betegségekkel szemben. Így megfelelő zöldség-és gyümölcsfogyasztással kiegészített kiegyensúlyozott étrend megfelelő védelmet nyújt a betegségek ellen. Noha a multivitamin-és ásványi anyag készítmények használata segíthet, előtte kérje ki orvosa véleményét, mert a túl nagy dózis egyensúlyhiányt okozhat, és elnyomja az immunválaszt.

        C-vitamin és dohányzás


        Dohányosok számára kiemelten fontos ennek a vitaminnak a rendszeres szedése, mert a dohányzás megnehezíti a bevitt C-vitamin felszívódását a szervezetben, valamint a bejuttatott káros anyagokat is közömbösíti. Kutatások alapján egy cigaretta elszívása 25-150 mg C-vitamint képes tönkretenni. Így könnyű kiszámolni, hogy a napi minimum egy dohányzó számára legalább 500 mg C-vitamin, de inkább ajánlott a napi 1000-2000 mg bevitele.
        Bővebben a dohányosok táplálkozásáról>>

        Sétáljon naponta 20 percet!

        Napi 20-30 perc fizikai aktivitás támogatja az immunrendszert. Testedzés hatására az antitestek és fehérvérsejtek gyorsabban áramlanak a vérben, így hamarabb felismerik a betegségeket, ráadásul a gyorsabb áramlás ösztönzi az immunsejteket arra, hogy olyan hormonokat bocsássanak ki, melyek a betolakodó kórokozókra hívják fel a figyelmet. Fontos, hogy az edzés közepes intenzitású legyen, mert a kimerítő mozgás csökkentheti a fehérvérsejtek számát, és növelik a betegségek kockázatát.

        Ellenőriztesse a D-vitamin szintjét!

        Körülbelül 500nmol/L általában elég az általános egészség fenntartásához, de 30nmol/L túl alacsony. A legújabb kutatások szerint a D-vitamin növeli az immunválaszt, míg hiánya növeli a szezonális nátha kockázatát. D-vitaminhoz leginkább a napfényből juthat, de megtalálható halakban (lazac, tonhal, makréla), tojásban, gombában, marhamájban, margarinban is.

        Csökkentse a stresszt!

        Jógázzon, játsszon a kutyájával, hallgasson zenét, vagy csináljon bármit, amivel csökkentheti az önt érő stresszt. Kutatások bizonyítják ugyanis, hogy a stressz befolyásolja az immunrendszer működését, növeli a betegségek kockázatát.

        Olíva- és repceolajat használjon!

        Ezek tartalmazzák azokat az egészséges zsírokat, melyek a sejtek egyfajta kenőanyagai, segítve a rugalmasságot, sejtek közötti kommunikációt, az immunrendszer működését. Ugyanakkor figyeljen, nehogy túl sok omega-6 zsírsavat fogyasszon, mivel az növeli a gyulladások kockázatát.

        Korlátozza az alkoholfogyasztást!

        Napi egy pohár alkohol megengedett a legtöbb ember számára, ám a túlzott alkoholfogyasztás mérgezi az immunsejteket, melyek megkeresik és elpusztítják a betolakodó mikróbákat. Ez pedig súlyos fertőzésekhez, influenzához vezethet.

        (WEBBeteg - CS. K. forrás:  healt.com)

         

         

        Módosítva: 2011.12.12 17:12, Megjelenés: 2011.12.12 17:12
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Az Ön bőre milyen?

        Az Ön bőre milyen?

        Peterman Krisztina

        Bőrünk típusának megfelelő ápolást igényel. Milyen jelekből határozható meg bőrtípusunk?

        Önálló fejfájások

        Önálló fejfájások

        Dr. Ertsey Csaba PhD, Med. Habil

        A visszatérő fejfájások túlnyomó többsége az önálló fejfájások közé sorolható.

        Az időskori alultápláltságra figyelmet kell fordítani

        A sovány embereknek általában az anyagcsere lebontó folyamata zajlik gyorsabban, felfokozottan. Ez gyakran alkati kérdés, aminek genetikai háttere nyomon követhető. A soványabb testalkatú emberek többsége nem eszik tudatosan kevesebbet, noha sokan ügyelnek az egészséges étrend megválasztására, gyakran érzik azt, hogy többet esznek, mint kellene, mégsem híznak. Az alultápláltak szervezete ezzel szemben fontos tápanyagokból szenved hiányt, aminek következtében számos hiánytünet, hiánybetegség alakulhatnak ki náluk.

        A nyár hűsítő kedvencei - Fagylaltok és jégkrémek

        Perzselő napsütés - szinte vibrál a levegő a hőségben, mégis hosszú sor kígyózik az egyik cukrászda előtt... A nyár egyik legkedveltebb édes hűsítőjére várnak: mindenki fagylaltozással szeretné biztosítani magának a felfrissülést.

        Az immunrendszer betegségei

        Szervezetünk folyamatos küzdelemben áll a környezetből támadó mikroszkopikus élőlényekkel. A védekező feladatot az immunrendszer összetett működése végzi. Fő alkotói a fehérvérsejtek és a vérben keringő fehérjék, valamint a hírvivő anyagok.

        Immunrendszerünk működése és zavarai

        A szervezet legfontosabb védőbástyája az immunrendszer. Ez a roppantul bonyolult és rendkívül komplex védekezőrendszer felelős a szervezetünkbe kerülő baktériumok és vírusok elleni küzdelemért, és a megfelelő védekezés kiépítéséért.

        Hogyan erősítse gyermeke immunrendszerét?

        Kislányom nemrég kezdte az ovit, azóta nagyon sokszor beteg, főként légúti betegségeket szed össze. Mivel tudnám immunrendszerét megerősíteni? - Válogatás a WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.

        Erős immunrendszerrel készüljünk a télre!

        Erős immunrendszerre mindig szükségünk van, különösen igaz ez az őszi és téli hónapokra. A hideg, esős idő nagy feladat elé állítja szervezetünk védelmi rendszerét.

        Tények és tévhitek: Erősíthető az immunrendszerünk?

        Az emberek túlnyomó többségénél az immunrendszer köszöni szépen, optimálisan működik, ezért nincs szüksége erősítésre. Akkor mi értelme azoknak az agyon reklámozott csodaszereknek, amelyeket megvásárolunk?

        Hogyan működik immunrendszerünk?

        Környezetünkben számos baktérium, gomba és parazita található, melyek életveszélyes fertőzések okozói lehetnek. A káros anyagok könnyen megbetegíthetik a szervezetet.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.