• D-vitamin téma

        WEBBeteg összeállítás - Szakértők: Dr. Csuth Ágnes, Irinyi-Barta Tünde
        D-vitamin
        A D-vitamin (D-hormon) elnevezés több, zsírban oldódó vitamint foglal magába. Legfontosabb feladata a kalciumháztartás szabályozása, valamint a csontok ásványosítása.
        Támogatott tartalom
        A D-vitamint, amely nagyon fontos az erős immunrendszerhez, szervezetünk saját maga képes előállítani napfény hatására. A napsütés szezonalitásának következtében hazánkban a felnőttek D-vitamin-szintje tél végére és tavasz elejére süllyed a legalacsonyabb szintre. Ilyenkor a legfontosabb a D-vitamin pótlása, így tavasszal sem kell szembe néznünk a létfontosságú vitamin hiányával! (x)
        WEBBeteg - F. Zs., fordító, Lektorálta: Dr. Ujj Zsófia Ágnes, belgyógyász, hematológus
        Egy előzetes, közzététel előtt álló tanulmány szerint a D-vitamin-hiánynak köze lehet a COVID-19 megbetegedés rosszabb kimeneteléhez. A tanulmány szerzői felvetették, hogy előnyös lehet, ha az emberek gondoskodnak arról, hogy elegendő mennyiségű D-vitamint szedjenek. A kutatással kapcsolatban azonban komoly aggályok merülnek fel.
        WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Vajda Orsolya, háziorvos
        Ma már egyre szélesebb körben ismert, hogy a D-vitaminnak milyen fontos szerepe van a betegségek megelőzésében, és számos pozitív hatása ismert. Szedését azonban nem ajánlott előzetes tájékozódás nélkül elkezdeni, hiszen zsírban oldódó vitaminként a D-vitamint is túl lehet adagolni!
        WEBBeteg összeállítás - Szakértők: Irinyi-Barta Tünde, Dr. Ujj Zsófia Ágnes
        A D-vitamin (D-hormon) zsírban oldódó vitamin, melynek legfőbb előnye, hogy lassan ürül ki a szervezetből, vagyis a pótlásáról nem szükséges napi rendszerességgel gondoskodni, így akár a heti vagy havi bevitel is elegendő lehet.
        WEBBeteg - M. J., Lektorálta: Dr. Ujj Zsófia Ágnes, belgyógyász, hematológus
        Tudta, hogy Magyarországon a téli időszak végére a lakosság 90 százaléka D-vitamin-hiányossá válik? Ez a többi mérsékelt övi országban is megfigyelhető jelenség, amely legtöbbször a késő ősztől kora tavaszig jellemző napfényhiányra vezethető vissza. Milyen mennyiségben érdemes a D-vitamin pótlásáról gondoskodni?
        WEBBeteg összeállítás - Szakértőnk: Dr. Lesznyák Judit
        A D-vitamin leginkább a csontanyagcserében betöltött szerepéről ismert. A napjainkban is folyó tudományos kutatások azonban számos olyan jelentős hatására derítenek fényt, amelyekre korábban nem is gondoltunk volna.
        Hypertonia - Prof. Dr. Szabó András, gyermekgyógyász
        A D-vitamin-hiány okozta népegészségügyi probléma az elmúlt évtizedben a kutatások középpontjába került, és napjainkra egyértelműen igazolódott, hogy a civilizációs betegségeknek tartott kórképekben a betegség előfordulása és a D-vitamin-hiány között összefüggés van.
        WEBBeteg
        D-vitamin
        A hideg idő velejárói hatással vannak a kórokozók terjedésére és ellenálló képességünk működésére, emiatt gyakoribb a megfázás télen, hidegben.
        WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Ujj Zsófia Ágnes, belgyógyász, hematológus
        A csontritkulás megelőzéséért egész életünkben tennünk kell. A kiegyensúlyozott és teljes értékű táplálkozásnak, az egészséges életmódnak, valamint a rendszeres fizikai aktivitásnak már gyermekkortól kezdve nagy szerepe van a csontok egészségének megőrzésében.
        A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!