• Ezt idézheti elő napjaink népbetegsége: a stressz

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        A stressz nem csak a dolgozó emberek betegsége, nem kíméli a fiatalokat és az időseket sem. Eleinte szervezetünk még képes kompenzálni a túlhajszoltságot, de hosszú távon a stresszes életmódnak súlyos következményei lehetnek.

        A téma cikkei
        5/1 A stressz
        5/2 A stressz tünetei
        5/3 A stressz következményei
        5/4 Hogyan kezelhető a mindennapi stressz?
        5/5 Ön hogy kezeli a stresszt?

        Sok pihenéssel, alvással helyreállhat az egyensúly, ám ha a stressz állandósul, és nem szakítunk időt a pihenésre, kikapcsolódásra, jelentkezni fognak a kimerültség jelei, azaz az idegesség, a nyugtalanság, a feszültség, az ingerlékenység, a szorongás, a koncentráció- és teljesítménycsökkenés, súlyosabb esetben szorongás, pánik és depresszió. Vannak, akik lefogynak, mások pedig túl sokat esznek és meghíznak, ami tovább növeli az önmagukkal szembeni elégedetlenséget. A tartós stressz magas vérnyomáshoz, valamint szív- és érrendszeri betegségek kialakulásához is vezethet.

        Hirdetés

        Tanuljuk meg kezelni a stresszt!

        Egyre többet hallunk stresszről, menedzser betegségekről, pánikrohamokról, de mi vár azokra, akik megmagyarázhatatlannak látszó tüneteikkel orvoshoz fordulnak és mi az, amit saját maguk is megtehetnek a gyógyulás érdekében?

        A stressz kezelése

        100 évvel ezelőtt a stressz még ismeretlen fogalom volt. A 1930-as években használták először a kifejezést. Eredetileg csak a testi megterhelését jelentette. Időközben a testi és lelki megterhelés valamennyi formájának szimbolikussá vált kifejezése lett.

        Ma már sok dolgozó ember étteremben ebédel, csak mobiltelefonon elérhető, a közlekedési eszközökön is laptopot használ, rohanó életet él, sosem tart szünetet. Az anyákkal, apákkal, háziasszonyokkal, fiatalokkal és gyerekekkel szemben is egyre nagyobbak az elvárások, egyre nagyobb nyomás nehezedik az emberekre és a kezdetben még ösztönző pozitív stressz hamar pusztító negatív stresszé válik és állandósul.

        Ha megtaláljuk a stressz forrását, már nem is olyan nehéz irányításunk alatt tartani és kikapcsolni, mint amilyennek elsőre tűnne.

        Akaraterő nélkül nem megy

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Sokszor érezzük azt, hogy nincs erőnk megálljt parancsolni a stresszes életmódnak. Mégis erőt kell vennünk magunkon, hogy változtassunk életmódunkon és kilépjünk a stresszspirálból.

        Határozzuk el, hogy ezentúl egészségesen táplálkozunk, sosem hagyjuk ki a reggelit, mindig elegendő időt szánunk az evésre és a táplálék alapos megrágására. Sportoljon rendszeresen, ha nem sportrajongó, akkor sétáljon és a lift helyett használja a lépcsőt! Ha ülőmunkát végez, álljon fel közben és mozogjon egy kicsit! Fordítson időt a kikapcsolódásra, és hobbijaira! Ne feledje, hogy az önmagára fordított idő nem pazarlás, ha magáért tesz, az a családjának és környezetében élőknek is javára válik.

        Forrás: WEBBeteg
        B. M., szakfordító; NetDoktor.de
        Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Módosítva: 2018.09.09 09:41, Megjelenés: 2017.06.14 13:11
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Gyermekkori ágybavizelés

        Gyermekkori ágybavizelés

        Dr. Dinya Zoltán

        Milyen pszichés következményei lehetnek a gyermekre nézve?

        Diabéteszes neuropátia

        Diabéteszes neuropátia

        Cs. K., fordító

        Milyen emésztési problémák lehetnek a diabéteszes neuropátia következményei?

        Milyen hatással van testünkre a stressz?

        Attól függ, hogy a stressz mekkora megterhelést jelent szervezetünknek és hogy milyen károkat okoz, hogy rövid vagy hosszú távon vagyunk-e kitéve negatív hatásainak.

        Egyszer fent, egyszer lent - avagy hogyan határozza meg hangulatunk a mindennapokat

        Mindennapjaink megélését és viselkedésünket alapjaiban szövi át a hangulatunk. Természetes jelenség, hogy amit az egyik nap vállrándítással intézünk el, azt egy másikon ingerülten vehetjük tudomásul.

        Munkahelyi stressz - Megalázás és kiközösítés

        Stresszhelyzetbe bárhol, bármikor kerülhetünk. Az, hogy ezekben a szituációkban hogyan cselekszünk, függ attól is, hogyan tudunk megküzdeni az adott helyzettel, mennyire bízunk önmagunkban, saját erőnkben, saját döntéseink helyességében.

        Amikor túl sok a stressz

        Ön is egy aktív ember? Akkor bizonyára tudja, mekkora örömet jelent a családdal és barátokkal töltött idő, egy új munkahelyi feladat vagy a bevásárlás. Néha mégis úgy érzi, hogy a fejére nőnek a teendők? Ismerje meg a határait, hogy a stressz ne keseríthesse meg a mindennapokat!

        A stressz és a kardiológiai problémák

        Az Egészségügyi Világszervezet jelentése alapján a halálozási okokat a szív- és érrendszeri megbetegedések vezetik, melynek egyik kiváltó okaként - sok más tényező mellett - a stresszt emelik ki.

        Orvosunkkal az internetes zaklatásról

        Cyberbullyingnak nevezi az angol szakirodalom azt a napjainkban elterjedt jelenséget, amikor valakit telefonon vagy interneten keresztül megfélemlítenek, zaklatnak vagy bántalmaznak.

        Az éjszakai felriadás a stressz jele is lehet

        Ha Ön is tapasztalta már, hogy felriad az éjszaka közepén, szíve hevesen ver, pulzusa szapora, és szinte kiugrik az ágyból, akkor nagy valószínűséggel túl sok stressz éri a mindennapokban, és feldolgozatlan problémái vannak. Az ilyen éjszakai felriadások nagyon megkeserítik a tőlük szenvedők életét.

        Relaxáció a hétköznapokban - Az autogén tréning módszere és alkalmazása

        Mi ez a módszer? Kik számára ajánlott és kiknek nem? Hogyan és mennyi idő alatt sajátítható el? Hogyan néz ki a gyakorlatban? Mit nyerhetünk vele hosszú távon?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA