• Mit tehetünk a hőség okozta problémák elkerülése érdekében?

        Szerző: WEBBeteg

        A nagy hőség extrém megterhelést jelent a szervezet számára.

        Elsősorban az idős emberek, a gyerekek, a terhes nők, a betegek (pl. szív- és érrendszeri betegségben szenvedők), a szabadban dolgozók veszélyeztetettek, de a nagy hőség az egyébként egészséges emberek és háziállataink szervezetét is megterheli. Többek között szív- és érrendszeri-, valamint reumás panaszokatmigrént és görcsöket okozhat. Melegben általában fáradékonyabbnak, bágyadtabbnak érezzük magunkat, hiszen szervezetünk a hőleadással jelentős munkát végez, ami elsősorban a szívműködést terheli meg.

        Hasznos tanácsok

        A hőségben sok folyadékot és a verejtékezéssel sok fontos ásványi anyagot is veszítünk. Ennek pótlására nátriumtartalmú ásványvizet, gyümölcslevet vagy hideg gyümölcsteát a legjobb fogyasztani. Kerülje azonban a kávét, a fekete teát, valamint a cukrozott és alkoholos italokat! Ilyenkor ne várja meg, míg szomjas lesz, a megszokottnál több ásványvizet igyon. Mivel a vese-, anyagcsere-, illetve szív- és érrendszeri betegségben szenvedőknek árthat a túl sok folyadék, ők feltétlenül kérjék ki orvosuk tanácsát a napi fogyasztható folyadékmennyiséget illetően! Különösen figyeljünk oda az idősekre és a gyerekekre, hogy ők is megfelelő mennyiségű folyadékot vegyenek magukhoz!

        Fogyasszon sok zöldséget és gyümölcsöt, részesítse előnyben a magas víztartalmú leveseket, salátákat, turmixokat. Viszont kerülje a nehéz, zsíros, ételeket!

        Az UV sugárzás káros hatásai ellen védekezzen úgy, hogy 11 és 15 óra között nem tartózkodik a napon, valamint használjon napvédő készítményt és viseljen megfelelő, könnyű, világos és szellős ruházatot, napszemüveget és szalmakalapot. Különösen ügyeljen a gyerekekre, érzékeny bőrüket magas faktorszámú naptejjel kenje be! Ügyeljen arra, hogy a gyerekek ne tartózkodjanak túl sokáig a napon, akkor sem, ha kellő védelemmel látta el őket! Az egy évnél fiatalabb csecsemőket soha nem szabad kitenni közvetlen napsugárzásnak! A kisbabának keressen árnyékos helyet, és árnyékban is helyezzen fölé napernyőt, vagy rögzítsen egy esernyőt a babakocsi fölé!

        közlekedéssel is legyünk nagyon óvatosak! Mivel a hőség növeli a reakcióidőt és korlátozza a koncentrálóképességet, fokozódik a balesetveszély. Mindig igyon megfelelő mennyiségű folyadékot, vezetés közben természetesen nagyon óvatosan, odafigyelve a közlekedésre! Hosszú utakon gyakrabban álljunk meg pihenni!

        A kisgyerekeket és az állatokat sosem szabad az autóban vagy gépjárműben bezárva hagyni egy percre sem, még akkor sem, ha árnyékban parkol, mivel a gyorsan emelkedő belső hőmérséklet életveszélyes lehet! Az autó belsejében akár 70 oC-ra is nőhet a hőmérséklet, ami pillanatnyi eszméletvesztést, a keringési rendszer összeomlását és halált is okozhat.

        Hőségben kerülje a testi aktivitást! Amennyiben nem mond le a mozgásról, a sportolást mindenképpen a kora reggeli vagy az esti órákra időzítse.

        A nyugodt alvás érdekében lehetőleg mindig ugyanabban az időpontban feküdjön le, ne fogyasszon későn nehéz ételeket, és délután már ne igyon kávét vagy egyéb koffeintartalmú italt! Ha alvásproblémái nem szűnnek vagy rányomják bélyegüket mindennapjaira, feltétlenül forduljon orvoshoz!

        Csak kijelölt helyeken szabad fürdeni! A kijelölt szabadvízi fürdőhelyekről az Országos Környezetegészségügyi Intézet honlapján lehet tájékozódni (az oki.antsz.hu lapon a „FÜRDŐVÍZ” menüpontra kattintva egy térképes kereső is rendelkezésre áll, illetve az EU által kidolgozott minősítési rendszer alapján készült lista is megtalálható). Szabadvizekben fürdeni a kijelölt helyeken is csak a jó úszóknak szabad. Felhevült testtel ne ugorjunk a vízbe! 

        Az egészségügyi problémákkal, betegségekkel küzdő emberek feltétlenül kérjenek tanácsot orvosuktól a hőségben felmerülő problémák elkerülése érdekében!

        Olvasson tovább! Vízi balesetek megelőzése

        Vízi balesetek: mit tegyünk, és mit ne?

        Vízi balesetek - Önmentés

        Vízi balesetek - Társmentés

        WEBBetegForrás: WEBBeteg

        Módosítva: 2018.08.10 10:30, Megjelenés: 2017.07.28 11:00
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Éjszakai bepisilés

        Éjszakai bepisilés

        Dr. Sándor György

        A problémával érdemes orvoshoz fordulni. Milyen vizsgálatokra lehet szükség?

        A prosztata vizsgálata

        A prosztata vizsgálata

        WEBBeteg összeállítás

        Fontos időben kiszűrni a daganatos elváltozást. Milyen vizsgálatok szükségesek?

        Hőség - Több munkáltató is intézkedik a dolgozók védelmében

        A hőség idején a munkáltatóknak intézkedéseket kell tenniük a dolgozók egészsége és biztonsága érdekében, az MTI által megkérdezett társaságok többek között ásványvizet, megfelelő védőfelszerelést, több pihenőidőt biztosítanak a nagy melegben a szabadban dolgozó munkavállalóknak.

        Fagyási sérülés - Mit tegyen és mit ne?

        Száraz hidegben, amikor a hőmérséklet 0 Celsius-fok körüli, különösen gyakoriak a fagyási sérülések.

        Hőség és egészségünk

        A nagy hőség extrém megterhelést jelent az emberi szervezet számára, amelynek ilyenkor folyamatosan arra kell törekednie, hogy testhőmérsékletünket állandó szinten tartsa. A hőség különösen az idős emberekre és a gyerekekre, de bármely egészséges emberre nézve is igen veszélyes lehet.

        Szívbetegségek és hőség: Hogy lehet könnyebben elviselni?

        A nyári magas hőmérséklet sokakat megvisel. Különösen az idősek, a várandós nők és a betegek szervezetét terheli meg a nagy hőség.

        Autóvezetés hőségben - Hogy kerülheti el a bajt?

        Hőségben vezetni nemcsak kellemetlen, de veszélyes is lehet. Adunk néhány tippet a forró napokon való autóvezetéshez.

        Visszértágulat nyáron: milyen veszélyei vannak?

        A dagadt, fáradt vagy elnehezült lábak az első jelei annak, hogy a vénás rendszer nem működik megfelelően. Ha már kialakult a visszértágulat, a panaszok a meleg évszakban tovább súlyosbodnak.

        Hogyan sportoljunk a hőségben?

        Nagyobb örömet jelent a szabadban sportolni, ha odakint süt a Nap, ilyenkor még az edzőteremben is nagyobb a lelkesedésünk. Azonban ha túlságosan meleg van, számos probléma merülhet fel. Mire kell figyelnünk, ha a nyári hőségben sportolunk?

        A nyári hőség az egészséges embert is megviseli

        A hét elején 39 fok körüli maximumok várhatók nappal, de például a Duna-Tisza-köze déli részén 40 fok is lehet. A nyári hőség mindenki számára olyan időjárási környezetet teremt, mintha mediterrán vagy szubtrópusi vidékre utazna.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.