Folyadékpótlás téma

A folyadék pótlása télen is fontos!

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos

Folyadékpótlás

A folyadékháztartás egyensúlyának fenntartása nem csak nyáron fontos. A hidegebb évszakokban nem tapasztalunk olyan erős szomjúságérzetet, mint amikor árnyékban 30 °C van, éppen ezért, mivel ez a figyelmeztető jel télen nem olyan intenzív, nagyon fontos, hogy ilyenkor is fokozott figyelmet fordítsunk a megfelelő és rendszeres folyadékpótlásra.

Szoptató anyák kiegyensúlyozott táplálkozása

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Az anyatej a csecsemő legideálisabb tápláléka, amely a fejlődéséhez szükséges anyagokat a legmegfelelőbb mennyiségben, összetételben és legkönnyebben emészthető formában tartalmazza.

Vízfogyasztás és anyagcsere

WEBBeteg

Víz

A víz nemcsak szomjoltó, hanem aktiválja az anyagcserét is. Cikkünkből megtudhatja, hogy hogyan.

Hőségben fokozottan ügyeljünk a folyadékpótlásra!

WEBBeteg

Hőség

A nagy melegben fordítsunk kiemelt figyelmet a megfelelő folyadékbevitelre! Mit igyunk a hőségben és mit ne?

Természetes ásványvizeink

WEBBeteg

Ásványvíz

A folyadékpótlás legegészségesebb formája a természetes ásványvizek fogyasztása, mivel ezek a víz mellett a szervezet számára szükséges makro- és mikroelemeket is tartalmaznak oldott formában.

Vége a tanévnek - Mit egyen a gyerek nyáron?

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Kubányi Jolán, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke ad néhány hasznos tippet a szülőknek.

Mire figyeljen nyáron egy daganatos beteg?

Van Holnap! Zsákos Alapítvány

A betegek kedvenc évszaka a tavasz és a nyár, hiszen ilyenkor minden vidámabb, frissebb, ilyenkor könnyebb a gyógyulás is. Azonban vannak dolgok, amikre a biztonságuk és a gyógyulásuk érdekében a daganatos betegeknek különösen oda kell figyelniük ezekben az évszakokban.

Kiszáradás - Mik a tünetek? Mi okozhatja?

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos

Ha a szervezet folyadéktartalma sokkal nagyobb mértékben csökken, mint amilyen mértékben az elveszített folyadék pótlásra kerül, akkor kiszáradásról, más néven dehidrációról vagy exsiccosisról (ejtsd: eksszikkózis) beszélünk. A kiszáradás a folyadékháztartás felborulása, amely az esetek többségében a sóháztartás (elektrolit-háztartás) felborulásával is együtt jár.

Dehidratáló ételek - Ezeket kerüljük a hőségben

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Szinte mindenki tisztában van azzal, hogy a nyári kánikulában fontos a megnövelt folyadékfogyasztás, hiszen magas külső hőmérséklet esetén a testünk a fokozott izzadással, kilégzéssel nagyobb mennyiségű vizet veszít el. Azt azonban már kevesebben gondolják, hogy az elfogyasztott élelmiszerek és ételek között is van olyan, amely csökkenti szervezetünk folyadékháztartását.

Magas víztartalmú ételekkel a szervezet hidratáltságáért

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Szervezetünknek a tápanyagok, vitaminok és ásványi anyagok mellett folyadékra is szüksége van ahhoz, hogy megfelelően és egészségesen működjön minden létfontosságú szervünk. A folyadékpótlás nemcsak az italok elfogyasztásával valósul meg, hanem azáltal is, hogy a különböző módon elkészített ételeket megesszük.