• Így próbáljon elaludni kánikulában

        Szerző: JóAlvás Központ - Dr. Vida Zsuzsanna, neurológus, szomnológus

        A napokon át tartó hőségben éjszaka álmatlanul hánykolódva nappal is egyre fáradtabbak, nyűgösebbek lehetünk. A következő tanácsoktól a lakás ugyan nem lesz hűvösebb, de segíthetnek abban, hogy legalább más módon ne nehezítsük meg magunknak az elalvást.

        Délután már ne kávézzon és ne is gyújtson rá!

        Akár mennyire fáradt is, délután 2 óra után ne igyon kávét, mivel a túl későn fogyasztott élénkítő ital, már az éjszakai pihenést is zavarhatja. A nikotin a koffeinnél is erősebb stimuláns, mely nem csak az elalvást, de a pihentető alvást is gátolja – figyelmeztet dr. Vida Zsuzsanna, neurológus, szomnológus. A dohányzó ember szervezete az éjszakai alvás alatt elvonási tünetekkel küzd. Kutatások igazolják, hogy a függőségtől szenvedők alvásminősége jelentősen javult káros szenvedélyük elhagyásával.

        Hőmérséklet, fények, zajok

        Alváshoz sem a túl meleg, sem a túl hideg nem ideális. Az optimális hőmérsékletet beállítani a napokban nem sok lehetőségünk akad, a légkondicionált szobában alvók szerencsés táborát leszámítva. Így hát nem marad más, mint az egyéb körülményekre fókuszálás: törekedjünk arra, hogy az elalvást legalább külső tényezők ne zavarják.

        Hirdetés

        „Alváshoz a teljes sötétség a megfelelő, ha ez nem megoldható, használjunk szemmaszkot. A hálószobában használt lámpák fénye se legyen túl erős, így az esti olvasás közben is ráhangolódhatunk az alvásra. A fények mellett a zajok csökkentésére is fordítsunk gondot. Az idegrendszert még az egészen enyhe, 60 decibel érték körüli hanghatások is stimulálják, így a szomszéd szobából átszűrődő beszélgetés is zavarhatja az elalvást. A mellettünk horkoló hálótárs is okozhat álmatlan éjszakákat, így sok esetben a füldugó jelenti a megoldást” – tanácsolja dr. Vida Zsuzsanna.

        Teremtsen rendet maga körül!

        Az alvási rutin nem csak a kisgyermekek életében fontos, felnőttként is nagy hasznát vehetjük, ha kialakítjuk a saját magunk esti szertartását. A lényeg, hogy készüljünk fel az alvásra, esténként egy rövid ideig csendet és nyugalmat teremtsünk magunk körül. Ez lehet a fürdés, esti olvasgatás ideje, miközben nem a napi problémákkal foglalkozunk. Célszerű ez okból az elektromos eszközöket a hálószobán kívül tartanunk, s alváshoz nyugodt környezetet kialakítanunk. Ugyanilyen fontos a megfelelő matrac és párna kiválasztása is.

        Legyen türelmes!

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Ha úgy érzi, nem tud elaludni, inkább keljen fel és rövid ideig, 15-20 percig végezzen valamilyen monoton, álmosító tevékenységet. Ha a következő napokban mégsem sikerül egy jót aludnia, legyen türelmes magával és másokkal is! A pihentető alvás hiánya nappal fáradtságot, koncentrációzavart, teljesítmény csökkenést, ingerlékenységet okoz, ez különösen a közlekedésben lehet veszélyes.

        Kérjen segítséget!

        Ha alvásproblémái nemcsak kánikula idején jelentkeznek, de állandósulni látszanak, vagy már korábban is nehezen aludt el, esetleg többször ébredt éjszaka, forduljon orvoshoz a probléma kezeléséhez! „Ha az alvászavar rendszeresen és hosszú távon jelentkezik, szükségesség válik a háttérben álló okok felderítése. Az orvosi kivizsgálás során fény derülhet olyan alvásbetegségre vagy egyéb - belgyógyászati, pszichiátriai, fül-orr-gégészeti, kardiológiai, pulmonológiai, urológiai - eltérésekre, melyek kezelésével az álmatlanság is megszüntethető. Az álmatlanságot kiváltó okok felderítése után a kezelőorvos feladata annak meghatározása, hogy a kezelés a továbbiakban gyógyszeres, vagy esetleg pszichoterápiás módszerek segítségével történjen.”

        Olvasson tovább! Alvászavarok gyötrik? - Tippek a nyugodt alváshoz

        (JóAlvás Központ - Dr. Vida Zsuzsanna, neurológus, szomnológus)

        Módosítva: 2018.08.06 14:45, Megjelenés: 2017.07.22 22:12
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Bőrfelszíni sérülések

        Bőrfelszíni sérülések

        WEBBeteg - Szponzorált tartalom

        Hogyan láthatjuk el egyszerűen és fájdalommentesen szakszerűen a sérüléseket? (x)

        CT-kolonoszkópia

        CT-kolonoszkópia

        Dr. Lesznyák Judit

        A vastagbél- és végbéltumorok felismerésére alkalmas. Hogyan történik a vizsgálat?

        Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

        A szabadidő parkokban, erdőkben vagy strandokon való időeltöltésnek fizikai és mentális hatásai jól ismertek, de ez az első olyan nagy kutatás, amely kiderítette, mennyi idő szükséges ezen hatások eléréséhez - olvasható a Phys.org tudományos ismeretterjesztő hírportálon.

        Az izzadás szerepe - Mit jelent, ha túl sok vagy túl kevés?

        Az izzadság a bőr izzadságmirigyeiből kiválasztódott folyadék. Mértéke lényeges különbséget mutathat emberek között (ugyanúgy, mint bizonyos életkorban, illetve öröklött tényezők hatására, valamint eltérő lehet mértéke a két nem között is), illetve túlzott formája - hyperhidrosis - lehet jele belszervi betegségeknek is.

        Sport és hőség - Mit igyunk?

        Amikor hőségben sportolunk, kulcsfontosságú a folyadékpótlás. Milyen folyadékot célszerű ilyenkor fogyasztani? Mikor és mennyit igyunk? Érdemes speciális sportitalokat inni?

        Szívbetegségek és hőség: Hogy lehet könnyebben elviselni?

        A nyári magas hőmérséklet sokakat megvisel. Különösen az idősek, a várandós nők és a betegek szervezetét terheli meg a nagy hőség.

        Hasznos tanácsok kismamáknak a nyári hőség idejére

        A várandóság egyes szakaszai ideális körülmények között sem egyszerűek, főként nem, ha hetekig tartó hőséggel társulnak, vagy épp ha a hőséget hirtelen nagy lehűlés váltja fel. Választási lehetőség nincs, muszáj kibírni.

        Autóvezetés hőségben - Hogy kerülheti el a bajt?

        Hőségben vezetni nemcsak kellemetlen, de veszélyes is lehet. Adunk néhány tippet a forró napokon való autóvezetéshez.

        Alvásproblémák: minden második embert érinthet

        A pihentető alvás minden korban elengedhetetlen feltétele az egészségnek. Az alvásproblémák terhe egyéni és társadalmi szinten is komoly gondot jelent, többek között korlátozhatja a napi munkavégzést.

        10 tanács az altató használatával kapcsolatban

        Önnel is előfordult már, hogy hajnali háromkor ébren fekve bámulta az ébresztőóra zöld neonfényét arra gondolva, vajon fog-e valamennyit is aludni, mielőtt az megszólalna?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA