• Tippek a jobb alváshoz

        Szerző: WEBBeteg - stern.de

        A jó minőségű, kellő mennyiségű alvás az egészség kulcsa. Mindenki ismeri az érzést, mikor kialvatlanul kell dolgozni. Itt van néhány jótanács, melyeket ha betart frissen állhat a napi kihívások elébe.

        Tartókodjon a kávé, kóla, és zöldtea fogysztásától ebéd után, a koffein ugyanis serkenti a vérkeringést és a szívműködést, s hatása 14 órán át áll fenn.

        Hirdetés

        Ne igyon alkoholt, mielőtt lefekszik! A bortól és a sörtől hamarabb elalszik ugyan, ám az egész éjszakát nem biztos, hogy át tudja aludni.

        Ne dohányozzon este! A nikotin serkenti az agyat és a testet, s kifejezetten negatív hatással van az alvás minőségére.

        Ne egyen éjjel! Az éjszakai nassoláshoz szervezete hozzászokik és rendszeresen éhesen fog a hűtőhöz kullogni - álmosan, éjnek évadján.

        Ne egyen túl későn! Ha teli hassal megy ágyba, a gyomrot és a beleket "éjszakai műszakra" kényszeríti, ezáltal az alvás nyugtalan és felszínes lesz.

        Akkor feküdjön le, ha álmos!

        Csak akkor menjen lefeküdni, ha valóban fáradt és úgy érzi, azonnal elalszik. Az ágyát csak alvásra és szexre használja. Tévézni, enni, olvasni, gondolkodni, vitatkozni, telefonálni és bármi mást a hálószobán kívül tegye.

        Menjen át egy másik helyiségbe, ha nem jön a szemére álom. Csináljon valami unalmas dolgot, például hallgasson nyugtató zenét, s ha elálmosodott, menjen vissza az ágyba.  Tipp: könyvvel a kézben könnyebb elaludni.

        Reggelente lehetőleg mindig ugyanabban az időpontban keljen hétvégén és szabadság idején is. Ezzel stabilizálhatja az alvás-ébredés ritmust.

        Ha rosszul alszik

        Sportoljon, de a mozgást ne hagyja túl későre, mert a szervezet nem tud "kikapcsolni", leereszteni, emiatt nehezebben fog tudni elaludni.

        Hagyja a napot szép lassan elmúlni. Két órával lefekvés előtt lehetőleg ne végezzen szellemi munkát, különben az ágyban fekve is töprengeni, gondolkodni fog.

        Találjon ki magának elalvás előtti "procedúrát", cselekvéssorozatot, (például: zenehallgatás, rövid séta, az ajtó bekulcsolása, fogmosás), így könnyebben fog menni az elalvás. Figyeljen arra, hogy a "rituálé" ne tartson tovább 30 percnél.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Ha roszul alszik, ne nézze folyton az órát! Így folyamatosan tervein, gondjain fog gondolkodni, s ébren marad vagy nehezen tud elaludni. Egyszerűen fordítsa a fal felé az órát.

        Ne kapcsolja fel a lámpát, ha éjjel felébred! A világosság éberségre késztet, s kizökkenti a belső órát az üteméből.

        Hálószobáját kedélyesre, hangulatosra rendezze be. Ne legyen sem dolgozószoba, sem kamra, sem tévészoba se más. Hőmérséklete 16 és 18 Celsius fok között legyen. Sötétítse el az ablakokat.

        Kiadós délutáni alvás nem tesz jót (mégha jól is esik): esténként nem lesz elég fáradt, nem tud elaludni és nem fogja tudni átaludni az éjszakát.

        (WEBBeteg, forrás: stern.de)

        Legutóbb frissült: 2016.11.27 14:11
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        A tenziós fejfájás

        A tenziós fejfájás

        Dr. Zsuga Judit

        Számos ok lehet felelős a kialakulásáért, azonban két formáját különíthetjük el.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        A jó alvás fájdalomcsökkentő

        Bár a krónikus fájdalmakkal nem könnyű megbirkózni, friss kutatások a megfelelő alvás jelentőségét hangsúlyozzák a fájdalomérzet csökkenésében. Dr. Pál Mónika, reumatológus szakorvos a fájdalomcsillapítás lehetőségeiről beszélt.

        Élet alvási apnoeval

        Számos esetben az obstruktív, illetve a centrális alvási apnoeval való együttélés szempontjából nagyon fontos, hogy Ön átgondolja saját életvitelét és szükség esetén változtasson azon.

        Milyen alvási testhelyzet ajánlott refluxos betegeknek?

        A főként gyomorégéssel, túlzott savtermeléssel járó refluxbetegség nemcsak kellemetlen, de veszélyes is. A panaszok főként éjszaka, fekvő helyzetben jelentkeznek, ezért van a betegek számára különösen nagy jelentősége annak, hogy milyen testhelyzetben fekszenek, alszanak.

        Alvászavar kínozza? - Tippek a nyugodt pihenéshez

        Sokan szenvednek alváshiánytól, de kevesen tudják, hogy a helyes alvási higiéné kialakítása mellett akár gyógyszer nélkül is sikerülhet úrrá lenni az alvásproblémákon.

        Számít a szépsége? Fogadja meg ezt a 10 tanácsot!

        Sokszor a legalapvetőbb dolgok elmulasztásával ártunk a legtöbbet szépségünknek. Tíz alapszabály bőrünk, hajunk, körmeink egészségének és üdeségének megőrzéséhez.

        A délutáni szunyókálás életmentő lehet

        Életmentő lehet a délutáni szunyókálás - ezt állapította meg egy görög kardiológus által ismertetett új tanulmány, amelyről a The Independent számolt be.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.