• Tippek a jobb alváshoz

        Szerző: WEBBeteg - stern.de

        A jó minőségű, kellő mennyiségű alvás az egészség kulcsa. Mindenki ismeri az érzést, mikor kialvatlanul kell dolgozni. Itt van néhány jótanács, melyeket ha betart frissen állhat a napi kihívások elébe.

        Tartókodjon a kávé, kóla, és zöldtea fogysztásától ebéd után, a koffein ugyanis serkenti a vérkeringést és a szívműködést, s hatása 14 órán át áll fenn.

        Hirdetés

        Ne igyon alkoholt, mielőtt lefekszik! A bortól és a sörtől hamarabb elalszik ugyan, ám az egész éjszakát nem biztos, hogy át tudja aludni.

        Ne dohányozzon este! A nikotin serkenti az agyat és a testet, s kifejezetten negatív hatással van az alvás minőségére.

        Ne egyen éjjel! Az éjszakai nassoláshoz szervezete hozzászokik és rendszeresen éhesen fog a hűtőhöz kullogni - álmosan, éjnek évadján.

        Ne egyen túl későn! Ha teli hassal megy ágyba, a gyomrot és a beleket "éjszakai műszakra" kényszeríti, ezáltal az alvás nyugtalan és felszínes lesz.

        Akkor feküdjön le, ha álmos!

        Csak akkor menjen lefeküdni, ha valóban fáradt és úgy érzi, azonnal elalszik. Az ágyát csak alvásra és szexre használja. Tévézni, enni, olvasni, gondolkodni, vitatkozni, telefonálni és bármi mást a hálószobán kívül tegye.

        Menjen át egy másik helyiségbe, ha nem jön a szemére álom. Csináljon valami unalmas dolgot, például hallgasson nyugtató zenét, s ha elálmosodott, menjen vissza az ágyba.  Tipp: könyvvel a kézben könnyebb elaludni.

        Reggelente lehetőleg mindig ugyanabban az időpontban keljen hétvégén és szabadság idején is. Ezzel stabilizálhatja az alvás-ébredés ritmust.

        Ha rosszul alszik

        Sportoljon, de a mozgást ne hagyja túl későre, mert a szervezet nem tud "kikapcsolni", leereszteni, emiatt nehezebben fog tudni elaludni.

        Hagyja a napot szép lassan elmúlni. Két órával lefekvés előtt lehetőleg ne végezzen szellemi munkát, különben az ágyban fekve is töprengeni, gondolkodni fog.

        Találjon ki magának elalvás előtti "procedúrát", cselekvéssorozatot, (például: zenehallgatás, rövid séta, az ajtó bekulcsolása, fogmosás), így könnyebben fog menni az elalvás. Figyeljen arra, hogy a "rituálé" ne tartson tovább 30 percnél.

        Ha roszul alszik, ne nézze folyton az órát! Így folyamatosan tervein, gondjain fog gondolkodni, s ébren marad vagy nehezen tud elaludni. Egyszerűen fordítsa a fal felé az órát.

        Ne kapcsolja fel a lámpát, ha éjjel felébred! A világosság éberségre késztet, s kizökkenti a belső órát az üteméből.

        Hálószobáját kedélyesre, hangulatosra rendezze be. Ne legyen sem dolgozószoba, sem kamra, sem tévészoba se más. Hőmérséklete 16 és 18 Celsius fok között legyen. Sötétítse el az ablakokat.

        Kiadós délutáni alvás nem tesz jót (mégha jól is esik): esténként nem lesz elég fáradt, nem tud elaludni és nem fogja tudni átaludni az éjszakát.

        (WEBBeteg, forrás: stern.de)

        Módosítva: 2016.11.27 14:11, Megjelenés: 2016.11.27 14:11
      • Cikkajánló

        Limfocita

        Limfocita

        Dr. Borsi-Lieber Katalin

        Mennyi a normál értéke? Mi okozhat ennél alacsonyabb vagy magasabb értéket?

        Füstmentes jövő?

        Füstmentes jövő?

        Szponzorált tartalom

        Az ártalomcsökkentés a társadalom, és így végső soron mindannyiunk érdeke. (x)

        Élet alvási apnoeval

        Számos esetben az obstruktív, illetve a centrális alvási apnoeval való együttélés szempontjából nagyon fontos, hogy Ön átgondolja saját életvitelét és szükség esetén változtasson azon.

        Mindig fáradt? - A 7 leggyakoribb ok

        Ha sokszor elgondolkozik azon, vajon miért olyan fáradt mindig, nincs egyedül. Felmérések szerint minden öt megkérdezettből kettő érzi magát a hét nagy részében fáradtnak, és minden harmadik ember alváshiánnyal küzd.

        Ezért fázékonyabbak a nők, mint a férfiak

        A lakásban hosszú melegítőben és pulóverben lévő hölgy mellett kényelmesen megfér a pólós és rövid nadrágos férfi. Ha ismerős a kép, nem meglepő, már tudományos magyarázat is van arra, hogy miért fáznak jobban a nők.

        Kényelmes ágy - Kiegyensúlyozott mindennapok

        Az egészséges élet alappillére a kielégítő alvás. Napjainkban egyre inkább hangsúlyos szerepet kap a megfelelő fekvőhely kialakítása. Ha belegondolunk, a napunk 24 órájából optimális esetben 8 órát alvással töltünk, ami az életünk egyharmadát jelenti.

        Az alvászavar és típusai

        Az alvás alapvető létszükséglet a szervezet - így az idegrendszer - számára a regenerálódásához, szerepe mind mennyiségi, mind minőségi szempontból igen meghatározó. Elengedhetetlen a megfelelő szellemi és fizikai tevékenység végzéséhez.

        Alvási apnoe - Miért fontos a szűrés?

        Az alvási apnoet napjainkban súlyos betegségnek tartják, amely a mindennapokra és a párkapcsolatra gyakorolt káros hatása mellett számos szövődményt idézhet elő, illetve megnöveli más betegségek kockázatát.

        Alvásproblémák? - Tippek a nyugodt pihenéshez

        Sokan szenvednek alváshiánytól, de kevesen tudják, hogy a helyes alvási higiéné kialakítása mellett akár gyógyszer nélkül is legyőzheti az alvásproblémákat.

        Hogyan segíthet a babának, hogy átaludja az éjszakát?

        Sok szülő belefáradt már abba, hogy éjszakáról éjszakára órákat van ébren kisbabája sírása miatt. Az alábbi tippekkel segíthet gyermekének átaludni az éjszakát.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA