• Kényelmes ágy - Kiegyensúlyozott mindennapok

        Szerző: WEBBeteg - Dr. Borsi-Lieber Katalin

        Az egészséges élet alappillére a kielégítő alvás. Napjainkban egyre inkább hangsúlyos szerepet kap a megfelelő fekvőhely kialakítása. Ha belegondolunk, a napunk 24 órájából optimális esetben 8 órát alvással töltünk, ami az életünk egyharmadát jelenti.

        Ez alatt a 8 óra alatt, milliónyi folyamat zajlik a szervezetben, amelyek a szervek és szervrendszerek regenerációját szolgálják, és nélkülözhetetlenek szervezetünk lelki és testi egyensúlyának kialakításában és fenntartásában.

        Elegendő alvás egészségünk megőrzéséért

        Ha az alvással töltött idő kevesebb a kívántnál vagy az alvás nem pihentető, az egészségünk megromlásához vezethet. Zavart szenved az agy működése, csökken a koncentráló képesség, ingerlékenyebbek leszünk, az immunrendszer működése sem lesz tökéletes, ami különböző eredetű megbetegedések kialakulására hajlamosít: többek között szív- és érrendszeri betegségek, cukorbetegség, depresszió kialakulására hajlamosít.

        Ez a cikk is érdekelheti Önt! Az alvás kóros állapotairól bővebben

        Mit tehetünk a jó alvás érdekében?

        A kielégítő alvás egyik legfontosabb eleme a megfelelő hálószoba és a kényelmes ágy kiválasztása. Ma már az ágybetétek rendkívül széles palettájából választhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbb fajtát. Nem lehetséges egy sablont alkotni arról, hogy milyen is a jó ágybetét, ugyanis, ezt mindenkinek saját igényeihez igazítva kell kiválasztani. A matrac megvásárlása előtt próbáljuk ki a választott típust; 3-5 perc fekvéssel már megítélhető, hogy kényelmes-e számunkra a kiszemelt ágybetét.

        Hirdetés

        Milyen az ideális matrac?

        A jó ágy, vagyis az ideális matrac legyen a testsúlyunkhoz választva és a testmagasságunkhoz optimális méretű legyen; kényelmesen elnyújtózva is elférjünk rajta.

        A jól megválasztott matrac egyenletes testsúlyeloszlást biztosít, stabil alátámasztást ad a gerincnek, ugyanakkor engedi a csípő és a váll besüppedését, így biztosítva a gerinc fiziológiás görbületeinek megtartását, elősegítve ezzel a porckorongok regenerálódását. A gerinc és a csigolyáink tehermentesítve lesznek, a gerinc melletti izmok ellazulnak (relaxálódnak), mindezek hozzájárulnak ahhoz, hogy megelőzzük a mozgásszervi deformitások és az ízületi bántalmak kialakulását.

        Ne vásároljunk nagyon puha matracot, ugyanis az ilyen típusú ágybetétben, hanyatt fekvő helyzetben a medence túl mélyre süllyed, a háti gerincet terhelve, derékfájáshoz vezethet. Puha matracok inkább a kisebb súlyú, oldalfekvő helyzetben alvó egyéneknek javasolt, vagy azoknak, akik változatos pozíciókban alszanak.

        A túl kemény matracok sem megfelelőek, mivel nem veszik fel a test alakját, ezért a gerinc nem tartja meg fiziológiás S alakját, fokozott nyomás nehezedik egyes testrészekre, ami reggeli zsibbadást és végtagfájdalmat okoz. A kifejezetten kemény típusú matracok inkább a nagyobb testsúlyú embereknek ajánlhatóak, akik háton vagy hason szeretnek aludni, így elkerülhető, hogy a süppedésnek köszönhetően aránytalanul nagy terhelés érje a medencét és a gerincet.

        A matrac kiválasztásakor figyelembe kell venni az esetlegesen fennálló allergiás betegségeket is; ilyen esetben antiallergén anyagból készült ágybetét választása javasolt, pl. a kókuszrostokból készült matracok.

        Az alvókörnyezet gondos kialakítása és a megfelelő matrac kiválasztása csodákra nem képes, azonban egy lépéssel közelebb visz minket a testi és lelki harmóniánk kialakításához és ezen keresztül az egészségünk megőrzéséhez.

        Olvasson tovább! Az egészséges, pihentető alvás

        Forrás: WEBBeteg
        Orvos szerzőnk: Dr. Borsi-Lieber Katalin

        Módosítva: 2019.09.18 20:35, Megjelenés: 2016.07.18 21:41
      • Cikkajánló

        Belső combfájdalom

        Belső combfájdalom

        WEBBeteg összeállítás

        Mi okozza a fájdalmat? Hogyan enyhíthető? Mikor van szükség feltétlenül orvosi ellátásra?

        Felfázás

        Felfázás

        B. M., szakfordító

        A hideg hónapokban a leggyakoribb panaszok egyike. Hogyan kerülhető el?

        A tartós alváshiány komoly betegségeket okozhat

        Tapasztalták-e már, hogy ha egy-két napig álmatlanul forgolódnak, s csak pár órát alszanak éjjel, akkor a közérzetük, a hangulatuk nappal szinte elviselhetetlen? Nehezíti a kialvatlansággal terhelt napokat, ha gyötrő fejfájással, szédüléssel, koncentrációzavarral, hányingerrel társul a közérzetük. Ilyenkor a pirulák sem segítenek, csakis az alvás, a pihenés, az agysejtek regenerálódása. Figyelemért, egyenesen orvosi tanácsért kiált, ha valaki napokon át vagy annál hosszabb ideig sem képes pihentetően aludni, s ezzel párhuzamosan romlik az egészségi állapota is.

        Évekkel fiatalíthatja meg a vérkeringést a maratonfutás

        A maratoni távra való felkészülés és a táv lefutása javítja az először indulók egészségét, a vérereik életkorából nagyjából négy évet farag le egy új tanulmány szerint.

        Az alvási apnoe kezelése

        Az alvási apnoe enyhébb eseteiben orvosa életviteli változtatásokat javasolhat Önnek, többek között fogyást és a dohányzás elhagyását. Ha ezek nem elegendőek vagy ha az alvási apnoe mérsékelten súlyos, számos más kezelés is rendelkezésre áll.

        Élet alvási apnoeval

        Számos esetben az obstruktív, illetve a centrális alvási apnoeval való együttélés szempontjából nagyon fontos, hogy Ön átgondolja saját életvitelét és szükség esetén változtasson azon.

        Az alvászavar és típusai

        Az alvás alapvető létszükséglet a szervezet - így az idegrendszer - számára a regenerálódásához, szerepe mind mennyiségi, mind minőségi szempontból igen meghatározó. Elengedhetetlen a megfelelő szellemi és fizikai tevékenység végzéséhez.

        Alvási apnoe - Miért fontos a szűrés?

        Az alvási apnoet napjainkban súlyos betegségnek tartják, amely a mindennapokra és a párkapcsolatra gyakorolt káros hatása mellett számos szövődményt idézhet elő, illetve megnöveli más betegségek kockázatát.

        Alvásproblémák? - Tippek a nyugodt pihenéshez

        Sokan szenvednek alváshiánytól, de kevesen tudják, hogy a helyes alvási higiéné kialakítása mellett akár gyógyszer nélkül is legyőzheti az alvásproblémákat.

        Az alváshiány egészségügyi kockázatai

        Napjaink rohanó világában nehéz mindenre időt szakítani, ezért kompromisszumot kell kötnünk. Ez gyakran az alvás rovására megy. Egy jó könyvre vagy televízió műsorra szánt idő feláldozása helyett inkább lecsípünk egy kicsit az éjszakai alvásidőből.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA