Rosttartalom téma

Miért fontos az elegendő rostbevitel?

Szponzorált tartalom - 2022-02-28 10:23
Egyre több bizonyíték támasztja alá, hogy a megfelelő rostbevitel javítja az emésztést, és csökkenti a krónikus betegségek kockázatát. Hogyan teszi mindezt, és miben segíthet még? Cikkünkben összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat! (x)

Teljes kiőrlésű gabona - Mondják, hogy együk, de tudja, hogy miért?

WEBBeteg - Dr. Reinhardt István - 2022-02-23 20:34
Teljes kiörlésű gabona
A teljes kiőrlésű magvakat még a táplálkozástudományban járatlanabbak is egészségre kedvező hatásúként tartják számon. Valóban, a gabona feldolgozásának ez a módja egészen másfajta alapanyagot hoz létre, mint a hagyományos őrlés.

Így hat a szervezetünkre a savanyú káposzta

WEBBeteg - Kósa-Boda Veronika, újságíró - 2022-01-06 18:33
Káposzta
A savanyú káposztából számtalan ízletes étel készíthető, ám nem csak ezért szeretjük. A savanyú káposzta és annak leve ugyanis tele van vitaminokkal és a bélrendszerre is jótékony hatással van. Egyszóval egy újkori multivitamin, amit már nagyanyáink is használtak.

A magas rosttartalmú diéta véd a mellrák ellen

WEBBeteg - Cs. K., fordító - 2016-02-20 02:51
A tanácsot, hogy együnk több rostot, könnyű figyelmen kívül hagyni: legtöbben jóval kevesebb rostot fogyasztunk, mint az életkortól és nemtől függően ajánlott napi 25-38 gramm. Ez azonban magas egészségügyi kockázattal járhat, különösen kamasz lányoknál.

Magas rosttartalmú diéta - Mi a hátránya?

WEBBeteg - Dr. Kónya Judit, családorvos - 2015-05-25 23:23
Egy nemrégiben végzett klinikai vizsgálat szerint a rostdús diéta módosítja a kalcium és a foszfor szintjét a szervezetben, legalábbis 2-es típusú diabéteszben szenvedő betegek körében.

Miért van szükség rostokra?

WEBBeteg - 2015-05-20 21:41
A szervezetnek szüksége van rostokra, mely az ember számára emészthetetlen, ezért nagyon jól kitisztítja a bélrendszert. Megköti a toxinokat, a koleszterint, csökkenti a vércukorszintet. A növényi rostok nagyon fontosak a szervezet számára, számos betegséget előzhetünk meg rendszeres fogyasztásukkal.
A Sydneyben működő Garvan kutatóintézet munkatársai szerint, a nagy rosttartalmú ételeket - például az aszalt gyümölcsöket és a babot - a belekben lévő baktériumok rövid láncú zsírsavakká alakítják át, melyek enyhítik a gyulladásokat.