• Táplálkozási tippek az immunrendszer egészséges működésének megőrzéséhez

        Szerző: WEBBeteg

        Az immunrendszer működését helyes táplálkozással, megfelelő folyadékbevitellel, rendszeres testmozgással edzhetjük, erősíthetjük.

        Az immunrendszer az idegen anyagok támadásaival szemben kétféle módon védekezik: a veleszületett (nem specifikus) immunitás és a szerzett (specifikus) immunitás rendszerén keresztül. Az előbbi elemei (pl. monociták, makrofágok, granulociták) valamennyi behatoló idegen anyaggal szemben ugyanúgy viselkednek. A specifikus immunitás alapelemeinek, a limfocitáknak a termelése a behatoló idegen anyag hatására fokozódik, és érési folyamatuk után képesek lesznek az adott idegen anyag elpusztítására.

        Immunrendszerünk működésében a normál bélflóra jelentős szerepet tölt be

        A tápcsatorna egészségének megőrzéséhez elengedhetetlen az egészséges táplálkozás. Az étrend összeállításakor válasszon teljes kiőrlésű gabonafélékből készült péktermékeket, zöldségeket, gyümölcsöket, főzelékeket, halakat, élőflórás natúr joghurtokat. A húsfélék közül a fehér és sovány húsokat érdemes előnyben részesíteni.

        Az élelmi rostok segítik az emésztést. A túl kevés és a túl sok rost fogyasztása is ártalmas. Egészséges emberek számára 25-35 gramm élelmi rost fogyasztása ajánlott naponta, emellett elengedhetetlen, hogy sok folyadékot is fogyasszunk. Ha a rostok fogyasztása mellett nem iszunk elég folyadékot, súlyos emésztési problémák lépnek fel!

        Fontos a rendszeres étkezés, a jó minőségű, változatos, szükséges vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag táplálék fogyasztása.

        Immunerősítő tulajdonsággal rendelkező élelmiszerek például:

        Mikrobaölő hatóanyagok nagy koncentrációban találhatóak meg a fokhagymában, de előfordulnak más növényekben is, így például a vöröshagymában, a póréhagymában, a mogyoróhagymában és a metélőhagymában. A káposztafélékben lévő mustárolaj szintén antimikrobiális hatású.

        Főleg a vírusok ellen hatékony flavonoidok számos gyümölcsben és zöldségben előfordulnak, elsősorban a hagymában, a káposztában, az almában és a bogyós gyümölcsökben.

        Az alma C-vitamin tartalma révén is hozzájárul az immunerősítéshez. Magas C-vitamin-tartalommal rendelkeznek még például a citrusfélék, a kivi, a zöldpaprika, a savanyú káposzta és a cékla.

        Csecsemőkorban az anyatejes táplálás alapvető, mivel az anyatej tele van olyan ellenanyagokkal, amelyek számos fertőzéstől megóvják a kisbabát. Emellett természetesen elengedhetetlen a védőoltások beadatása, amelyekkel számos súlyos, életveszélyes betegség előzhető meg!

        Az immunrendszer fejlődéséhez és működéséhez szükséges esszenciális anyagok (pl. vas, cink és szelén) hiánya változatos étrenddel megelőzhető.

        A probiotikumok szerepe az immunerősítésben

        A probiotikumok a nem specifikus és specifikus védekező rendszer működését egyaránt pozitívan befolyásolják.

        • A probiotikumok a bélfal nyiroksejtjeiben fokozzák a monocita-makrofág átalakuláshoz szükséges vegyületek termelését. A makrofágok bekebelezéssel távolítják el a kórokozókat.
        • A T-limfociták termelődésének serkentésével segítik a kórokozók megsemmisítését. A B-limfociták működését fokozva pedig stimulálják az ellenanyagok termelését.

        WEBBetegForrás: WEBBeteg

        Módosítva: 2019.09.13 05:06, Megjelenés: 2016.09.09 16:50
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Tudásteszt

        Tudásteszt

        WEBBeteg

        Ön mennyit tud a vitaminhiány tüneteiről? Tesztelje tudását!

        Szürkehályog-műtét

        Szürkehályog-műtét

        Szponzorált tartalom

        Fájdalommentesen kezelhető a szürke hályog és visszaállítható a látásélesség. (x)

        Hogyan mérje helyesen a vérnyomását otthon?

        A vérnyomás több tényezőtől függ, így a testhelyzettől, a napszaktól, az érzelmi állapottól, a fizikai aktivitástól. A mérést befolyásolja a kar vastagsága és a mandzsetta mérete.

        Fagyási sérülés - Mit tegyen és mit ne?

        Száraz hidegben, amikor a hőmérséklet 0 Celsius-fok körüli, különösen gyakoriak a fagyási sérülések.

        Az immunrendszer betegségei

        Szervezetünk folyamatos küzdelemben áll a környezetből támadó mikroszkopikus élőlényekkel. A védekező feladatot az immunrendszer összetett működése végzi. Fő alkotói a fehérvérsejtek és a vérben keringő fehérjék, valamint a hírvivő anyagok.

        Immunrendszerünk működése és zavarai

        A szervezet legfontosabb védőbástyája az immunrendszer. Ez a roppantul bonyolult és rendkívül komplex védekezőrendszer felelős a szervezetünkbe kerülő baktériumok és vírusok elleni küzdelemért, és a megfelelő védekezés kiépítéséért.

        Hogyan erősítse gyermeke immunrendszerét?

        Kislányom nemrég kezdte az ovit, azóta nagyon sokszor beteg, főként légúti betegségeket szed össze. Mivel tudnám immunrendszerét megerősíteni? - Válogatás a WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.

        Erős immunrendszerrel készüljünk a télre!

        Erős immunrendszerre mindig szükségünk van, különösen igaz ez az őszi és téli hónapokra. A hideg, esős idő nagy feladat elé állítja szervezetünk védelmi rendszerét.

        Tények és tévhitek: Erősíthető az immunrendszerünk?

        Az emberek túlnyomó többségénél az immunrendszer köszöni szépen, optimálisan működik, ezért nincs szüksége erősítésre. Akkor mi értelme azoknak az agyon reklámozott csodaszereknek, amelyeket megvásárolunk?

        Erősítse immunrendszerét! Segítünk!

        Mozogjon rendszeresen szabad levegőn, aludjon eleget és próbálja meg távol tartani magát a stressztől, tartózkodjon a dohányzástól és a mértéktelen alkoholfogyasztástól. Egyen egészséges ételeket és ügyeljen a kellő vitamin és ásványi anyag bevitelre.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.