Folyadékpótlás téma

Iszik Ön eleget? Amit a folyadékfogyasztásról tudni kell!

ÁNTSZ

Az egészséges táplálkozás egyre nagyobb hangsúlyt kap mindennapi életünkben. A korszerű, kiegyensúlyozott étkezésen belül a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékfogyasztásra is érdemes figyelmet fordítani, különösen a meleg, nyári időszakban.

Keddtől harmadfokú hőségriadó lépett érvénybe

ÁNTSZ

Az Országos Meteorológiai Szolgálat előjelzései alapján, az EMMI Klímaváltozás és Környezeti Egészséghatás Elemző Osztály szakmai javaslatát figyelembe véve Dr. Szentes Tamás országos tisztifőorvosi feladatokért felelős helyettes államtitkár 2017. augusztus 1. (kedd) 00:00 órától 2017. augusztus 4. (péntek) 24:00 óráig a legmagasabb, harmadfokú hőségriadót rendelt el az ország egész területére vonatkozóan.

Elég folyadékot fogyaszt? Tesztelje!

Dehidratáció

Töltse ki tesztünket és megtudhatja, hogy elegendő mennyiségű folyadékot fogyaszt-e, vagy már észlelhetők a kisebb-nagyobb fokú kiszáradás tünetei.

Hidratációs index - Az egyes italok folyadékpótlásban játszott szerepe

Diabetes - Szűcs Zsuzsa MSc, dietetikus, okleveles táplálkozástudományi szakember

Normál körülmények között egy átlagos nap során a szervezet folyadékegyensúlya ingadozik ugyan, de a 24 órás cikluson belül rendszerint visszatér ugyanarra a pontra, ahonnan elindult. Ezért általában ritka a jelentős mértékű folyadékhiány.

Akkor is ehetünk finomakat, ha egészségesen akarunk élni!

Több mint TestŐr

A cukros üdítők helyett finom zöldségleveket is ihatunk. Rágcsának is választhatunk kölesgolyókat a chips vagy ropi helyett. A szendvicskrémeket pedig zöldségekkel dúsítsuk, így a hideg hónapokban is biztosíthatjuk a kellő vitaminpótlást.

Friss gyümölccsel ízesített víz a divat

Több mint TestŐr

A megfelelő folyadékbevitelnél nemcsak a mennyiségre, de a minőségre is oda kell figyelni! A cukrozott italok helyett a tiszta víz fogyasztása lenne az egészségesebb, de sokan unalmasnak tartják. Darabolt gyümölcsökből és tiszta vízből viszont néhány perc alatt ízletes, egészséges italt készíthetünk, így nemcsak a vízhiányt, de a vitaminhiányt is elkerülhetjük.

Mértéktelen vízivástól akár vízmérgezést is kaphatunk!

Több mint TestŐr

Bár köztudott, hogy a legegészségesebb folyadék testünk hidratálására a víz, de a mértéktelenség itt is kóros lehet. A sok vízzel ugyanis kimosódnak a szervezetből az ásványi anyagok, így az, aki sokszorosát issza meg az ajánlott vízmennyiségnek, a lecsökkent nátriumszint miatt akár epilepsziás rohamot is kaphat. Az emberek többsége viszont inkább keveset iszik, mint sokat. Egyre több ember szinte teljesen leszokott a vízivásról, pedig a víz a legegészségesebb folyadék.

Akár hallucinálhatunk is attól, ha nem iszunk elegendő folyadékot!

Több mint TestŐr

Testünk a kilégzéssel, a párolgással, a kiválasztással naponta két és fél liter folyadékot veszít, ezért a folyadékbevitel fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni. Ne várjuk meg, amíg szomjasok leszünk, hiszen akkor már a szervezet a szájszárazsággal a kiszáradást jelzi. A szomjúság kezdeti tünetei lehetnek a fejfájás, az ingerültség, de súlyosabb esetekben pulzusszám-emelkedés vagy akár még hallucináció is felléphet.

Figyeljünk magunkra és egymásra nyáron is!

tevagyahos.hu

Napsütés, pihenés, kikapcsolódás, vakáció, feltöltődés! Csak néhány kiragadott fogalom, amelyet a nyárhoz társítunk. Az évnek ez a pár hónapja az, amelyet korra való tekintet nélkül mindannyian talán a leginkább várunk.

Hűsítő finomságok

Több mint TestŐr

Egy forró nyári napon igazán fontos a megfelelő mennyiségű folyadék bevitele.