• Mozgás téma

        Több mint TestŐr
        Napjainkban egyre többen ismerik fel, hogy sok betegség okozója a helytelen, mozgásszegény életmód, valamint a túlzott és egészségtelen táplálkozás. A tudatos táplálkozással megőrizhető az egészség és növelhető a szellemi és a fizikai teljesítmény.
        Semmelweis Egyetem
        Komplikációmentes várandósság esetén legalább heti három alkalommal ajánlott 30-45 percet mozgással töltenie a kismamának – mondja Dr. Sobel Gábor, a Semmelweis Egyetem II. Sz. Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika adjunktusa.
        MTI
        A rendszeres mozgás, a sport csökkenti a rák kockázatát - emelte ki Rozványi Balázs, a Magyar Rákellenes Liga elnöke.
        Több mint TestŐr
        A diétánál a legnehezebb a szinte állandó éhség. Vannak olyan gyógynövények, amik segíthetnek ennek leküzdésében, mások pedig a vízhajtással támogatják a súlycsökkenést. A jojó effektus elkerülhető az életmódváltással, aminek a helyes táplálkozás és a rendszeres mozgás is az alapja.
        Több mint TestŐr
        Ági a tíz kilós fogyása után kemény edzésbe kezdett. Hiszen a gyors fogyást követően a bőre picit megereszkedett. Szeretne egy kicsit feszesebb, izmosabb testet, így Czanik Balázzsal capoeira edzésekbe kezdett.
        Több mint TestŐr
        Sokan kutatják, vizsgálják azoknak az embereknek az életkörülményeit, táplálékát, akik matuzsálemi kort érnek meg. Megállapították, hogy ezek az emberek rendszeresen mozognak, sok zöldséget esznek és sok extra szűz olívaolajat fogyasztanak.
        Semmelweis Egyetem
        Az ízületeket nem kell feltétlenül kímélni, a mozgásszegény életmód ugyanannyira veszélyes lehet, mint a túlzott igénybevétel. A sportbalesetek, sérülések ellen védelmet jelenthet az ízületek természetes mozgásterjedelmének megőrzése, amit rendszeres testmozgással lehet elősegíteni.
        Több mint TestŐr
        Fontos, hogy a mindennapi hajtás mellett megtaláljuk azt a mozgásformát, amivel nemcsak átmozgatjuk a begörcsölt izmokat, de a felhalmozódott feszültségtől is megszabadulhatunk. Az úszás talán a legoptimálisabb erre, hiszen ez a mozgásforma nemcsak ízületkímélő, de mivel a víz köztudottan stresszoldó hatású, az úszás az ellazulásban, a feszültségoldásban is hatásosan alkalmazható.
        Több mint TestŐr
        Kutatások bizonyították, hogy a rendszeres mozgásnak hasonló hatása van, mint az antidepresszáns gyógyszereknek, persze mellékhatások nélkül.
        Orvostkeresek Egészségmagazin - dr. Dobos Márta, ortopéd szakorvos
        Létezik-e hatásos mozgásforma a krónikus hátfájdalom ellen, vagy csakis a mozgásszegény életmódba menekülhetnek a fájdalommal élők? Ezekre a kérdésekre reagált dr. Dobos Márta, holisztikus szemléletű ortopéd szakorvos.
        A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!