Testtartás téma

Izomdiszbalansz - Mozgás, de hogyan?

WEBBeteg - Sándor Judit, erőnléti edző

A helyes testtartás fontosságáról rengeteget hallhatunk, mégis egyre több embernél figyelhetőek meg azok a tartáshibák, amelyek célzott mozgásterápiával elkerülhetőek lennének. Melyek ezek? Hogyan ismerjük fel, és milyen mozgásformát válasszunk, ha keresztezett szindrómával van dolgunk?

Krónikus nyak- és vállfájdalom: valójában könnyen elkerülhető

WEBBeteg - Feövenyessy Krisztina mozgásterapeuta, okl. rehabilitációs szakember, a Feövenyessy Medical Fitness Akadémia vezetője

A napjainkban népbetegségnek számító állandósult vagy rendszeresen jelentkező nyakfájdalom, nyakmerevség néhány évtizeddel ezelőtt szinte ismeretlen jelenség volt.

A csontritkulás kezelési lehetőségei

WEBBeteg - Dr. Zsuga Judit, neurológus, klinikai farmakológus

Korábban a csontritkulás (oszteoporózis) kezelésének alapvető készítményei a hormonok voltak, azonban a hormonkezelés biztonságossága miatti aggályok miatt egyéb gyógymódok vették át a vezető szerepet.

Így üljön az autóban, hogy elkerülje a gerincműtétet

alapjarat.hu - Bene Máté, gyógytornász, a porckorong.hu szakértője

Ha nem helyesen ül az autóban, az akár porckorongsérv kialakulásához is vezethet. Milyen a helyes testtartás autóvezetés közben?

Tanácsok a derékfájás megelőzéséhez

WEBBeteg összeállítás - B. M., szakfordító, Dr. Zsuga Judit, neurológus, Dr. Németh Ágnes

A derékfájdalom jó eséllyel megelőzhető a fizikai állapot karbantartásával, erős gerinc körüli izomzat kialakításával, megfelelő testtartással, illetve helyes mozgás- és emelési technikákkal. Az alábbi módszerekkel tarthatja hátát egészségesen és erősen.

Bütyök és kalapácsujj - Ne fogjuk a genetikára

WEBBeteg - Feövenyessy Krisztina mozgásterapeuta, okl. rehabilitációs szakember, a Feövenyessy Medical Fitness Akadémia vezetője

Testünket eredetileg arra tervezték, hogy kora reggeltől késő estig szinte folyamatosan mozgásban legyen, értelemszerűen mezítláb és természetes talajon. Gerincünk S alakú görbületei, talpunk boltozatai, izmaink és ízületeink felépítése mind-mind a napi 16 órás szolgálatot (vadászat, halászat, gyűjtögetés) segítik.

Miért fontos a helyes testtartás?

WEBBeteg

Testtartás

A helyes testtartás elsajátítása a tartáshibákból adódó gerinc- és mozgásszervi problémák megelőzése és kezelése szempontjából alapvető fontosságú.

Erősítő gyakorlatok az egyenes testtartáshoz

WEBBeteg - B. M., szakfordító

Erősítse a hátát, és előzze meg a hátfájást! Az állandó számítógép előtt való ülés sokaknál a hát egészséges működésének rovására megy, és fájdalom kialakulásához vezet. Fontos, de nem elegendő csupán az egyenes tartásra odafigyelni, a hátat célzottan erősíteni is kell, és ezáltal a helyes testtartás és annak helyreállítása, javítása is elérhető.

Tippek krónikus fejfájásban szenvedőknek

WEBBeteg - Dr. Zsuga Judit, neurológus, klinikai farmakológus

A krónikus fájdalommal való együttélés nehéz feladat. A fizikai tünetek mellett a krónikus fájdalom szorongást és depressziót is okozhat, de befolyásolhatja a családjával, barátaival való kapcsolatát, a munkateljesítményét és az életminőségét.

Megelőzhető-e a mozgásszervi betegségek kialakulása?

WEBBeteg - Feövenyessy Krisztina mozgásterapeuta, okl. rehabilitációs szakember, a Feövenyessy Medical Fitness Akadémia vezetője

Az emberi test olyan, mint a gyurma. Remekül formázható. Nem csupán funkcionálisan, de formailag, sőt, szerkezetileg is alkalmazkodik a terheléshez, amely rendszeresen éri. Mindez egyben azt is jelenti, hogy kitartó, aktív munkával, a megfelelő edzéssel átformálhatjuk testünket, izmokat fejleszthetünk, növelhetjük tömegüket, szálkásíthatunk, sőt, a testtartásunkon is javíthatunk.