• Hasznos-e a kineziológiai szalag (kinesio tape)?

        Feövenyessy Krisztina
        Szerző: Feövenyessy Krisztina, alternatív mozgás- és masszázsterapeuta

        Napjainkban egyre többen igyekszünk a lehetőségekhez képest távol tartani magunkat mesterségesen kialakított környezetünk negatív hatásaitól. Ma már számtalan olyan gyógymód közt válogathatunk, amelyek anélkül támogatják a gyógyulás folyamatát, hogy bármilyen káros mellékhatással járnának. Ezek egyike a kineziológiai szalagok alkalmazása, amelynek a mozgásszervi betegségek rehabilitációjában van szerepe.

        A kineziológiai szalag – ifjú kora ellenére – egyike a leghatékonyabb kiegészítő gyógymódoknak, főképp mozgásszervi problémák esetén. A tape gondolata a '70-es évek derekán pattant ki a japán származású Kenzo Kase orvos kiropraktőr fejéből az addig merev ragasztószalagokkal, kötésekkel rögzített izmok, ízületek gyógykezelésének alternatívájaként. Nemzetközi térhódítása a 2000-es évek elején kezdődött. A 2012-es olimpián már a sportolók közel egyharmada viselt kinesio tape-et, ezt követően szinte hónapok alatt vált „divattá” a színes szalagok viselése a természetes módszerek híveinek körében.

        Hirdetés

        Hogyan hatnak a szalagok?

        A tape mentes a kémiai hatóanyagoktól, mégis képes arra, hogy rövid időn belül, mellékhatások nélkül csökkentse a fájdalmat és a mozgáskorlátozottságot. Az emberi bőrhöz hasonló tulajdonságokkal bíró, rugalmas, lég- és vízáteresztő pamutszalagok anélkül lazítják, rögzítik vagy korrigálják – ragasztási technikától függően – a sérült lágyszövetet, hogy jelentősen korlátoznák annak szabad mozgását, így lényegesen felgyorsulhat az ízületi és izomproblémák gyógyulási ideje. A szalag hatására a bőr és a bőr alatti szövetek fellazulnak, intenzívebbé válik a vér- és nyirokkeringés, enyhül a fájdalomérzékelő receptorokra nehezedő nyomás. Stabilizálja az izmokat, ízületeket, megakadályozza az izomgörcsök kialakulását, csökkenti a sérült szövetek terhelését és a gyulladások kialakulásának valószínűségét.

        Milyen betegségek esetén alkalmazhatjuk a kineziológiai szalagot?

        Többek közt sportsérülések, ficamok, húzódások, túlfeszült, görcsös izmok, korlátozott ízületi mozgások, derék-, hát-, nyak- és fejfájások, gyulladásos tünetek - például tenisz- és golfkönyök -, gerincferdülés, idegbántalmak kezelésére, tartásjavításra, valamint a mozgásszervi műtéteket követő rehabilitáció során használhatjuk a tape-et.

        Mozgásszervi problémák kezelése természetes módszerekkel 

        Számtalan természetes, az öngyógyító mechanizmusok aktiválásának elvére épülő, mellékhatásoktól mentes módszer közül választhatunk a gerinc- és egyéb mozgásszervi megbetegedések kezelése során. Használjuk ki bátran a lehetőségeket, de semmiképp ne essünk át a ló túloldalára! Fenti módszerek az esetek jó részében csupán kiegészítő, a gyógyulás folyamatát elősegítő, vagy azt felgyorsító terápiaként alkalmazhatóak. Mindig szem előtt kell tartanunk, hogy a mozgásszervi betegségek gyógyítása során a kezelések passzív „elszenvedése” mellett többnyire elengedhetetlen az aktív részvétel, azaz a mozgásterápia, sőt, bizonyos problémák esetén gyógyszeres kezelésre, esetenként műtétre is szükségünk lehet. Bízzuk tehát szakemberre, orvosra, gyógytornászra, mozgásterapeutára annak eldöntését, hogy megfelel-e, illetve elegendő-e gyógyulásunkhoz a természetes gyógymódok alkalmazása!

         

        Feövenyessy KrisztinaForrás: WEBBeteg
        Szakértőnk: Feövenyessy Krisztina, alternatív mozgás- és masszázsterapeuta, Dorn-gerincterapeuta, gerinctréner

        Módosítva: 2016.12.06 09:41, Megjelenés: 2016.12.06 09:41
      • Cikkajánló

        COVID-19

        COVID-19

        Semmelweis Egyetem

        Hazamehetett az első, magyar gyártású remdesivirrel kezelt beteg.

        Helyes orrfújás

        Helyes orrfújás

        Dr. Árki Ildikó

        A kicsik még nem tudják kifújni az orrukat. Tanítsuk meg nekik, hogyan kell!

        Hogyan jógázzunk otthon biztonságosan?

        Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a jóga, hiszen nemcsak testileg, hanem mentálisan is feltölti az embert. A rendszeres gyakorlásnak számos jótékony hatása van, azonban vannak olyan mozzanatok, amikre különösen figyelnünk kell, hogy helyesen végezzük. Melyek ezek?

        Tanácsok aktív szabadidős sportolóknak a kijárási korlátozás idejére

        Most még olyanok is elkezdtek mozogni, akik eddig teljesen inaktív életet éltek, de mi a helyzet azokkal, akiknek korábban is szerves részét képezte az életüknek a sportolás? Mit tehet egy aktív szabadidős sportoló, akinek megszűntek a korábbi sportolási lehetőségei?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA