• Rost téma

        WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos
        Táplálkozásunk alapvető hatással van egészségünkre. Több táplálék daganatkeltő és más táplálékok daganat megelőző hatása is bizonyítást nyert. Egy brit felmérés szerint, a menopauza előtt lévő nők esetében a rostban gazdag táplálkozás, csökkentette az emlőrák kialakulásának esélyét.
        Több mint TestŐr
        Magyarországon átlagban feleannyi zöldséget fogyasztunk, mint kellene. Az is fontos lenne, hogy minden étkezéskor legalább háromféle zöldséget vagy gyümölcsöt fogyasszunk. Megfelelő vitamin-, ásványianyag- és rostbevitel esetében a szervezet működése is megfelelő lesz és a különböző betegségekkel szemben is ellenállóbbá válik.
        Több mint TestŐr
        A megfelelő táplálkozás és az elegendő rostbevitel elengedhetetlen szerveztünk számára, bizonyos betegségek egy része megelőzhető egy kis odafigyeléssel.
        WEBBeteg - Cs.K. fordító
        A tanácsot, hogy együnk több rostot, könnyű figyelmen kívül hagyni: legtöbben jóval kevesebb rostot fogyasztunk, mint az életkortól és nemtől függően ajánlott napi 25-38 gramm. Ez azonban magas egészségügyi kockázattal járhat, különösen kamasz lányoknál.
        WEBBeteg - Dr. Kónya Judit, családorvos szakorvosjelölt
        Egy nemrégiben végzett klinikai vizsgálat szerint a rostdús diéta módosítja a kalcium és a foszfor szintjét a szervezetben, legalábbis 2-es típusú diabéteszben szenvedő betegek körében.
        uniomedia.hu
        Teljes értékű gabonák – gabonapelyhek, pékáruk, zöldségek és gyümölcsök: ezek a rostok legfontosabb forrásai, mégis a magyar gyerekek egyharmada kritikusan alacsony mennyiséget fogyaszt belőle, derült ki egy friss kutatásból.
        MTI
        A zsírsavak az emberi szervezet számára elengedhetetlenül fontos tápanyagok. Belőlük nyerjük az energiát - lényegesen többet, mint a szénhidrátokból - energiaszükségletünk 30%-át a táplálékkal elfogyasztott zsíroknak kell fedezni.