• 8 tipp, hogy könnyebben megőrizhesse fiatalosságát

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító

        A hangsúly nem a külsőn van, az csupán az egészséges életmód kedvező mellékhatása. Adunk néhány tanácsot, amivel lassíthatók az öregedési folyamatok, tovább maradhat aktív és megőrizheti fiatalos lendületét.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        1. Maradjon aktív!

        Nem feltétlenül az intenzív sportra kell gondolni, a lényeg, hogy maradjon mozgásban, ha a lift helyett a lépcsőt használja, már az is sokat számít. Minél kevesebb időt tölt ülve, annál jobb! Az életkorral az izomtömeg nem feltétlenül kell, hogy csökkenjen, ha megőrzi aktivitását, sokat tehet a negatív folyamatok ellen.

        Hirdetés

        2. Ápolja baráti kapcsolatait!

        A jól működő, gondosan ápolt szociális kapcsolatok boldoggá teszik az embereket, és segítenek fiatalosnak maradni. Keresse a pozitív életszemléletű emberek társaságát!

        3. Aludjon eleget!

        A vesebetegség és a szív- és érrendszeri betegségek kapcsolata

        A vesebetegség kialakulásának hátterében leggyakrabban olyan népbetegségek találhatók, mint a magas vérnyomás, illetve a diabétesz, vagy e kettő kombinációja. Előrehaladott vesekárosodás esetében jelentősen beszűkül a veseműködés. A vesebetegség és a szív- és érrendszeri betegségek kapcsolata>>

        Nem csak az alvás mennyisége, hanem a minősége is számít, és lehetőleg minden nap ugyanakkor menjen aludni. Tartsa a napi ritmust!

        4. Óvja bőrét!

        Bőrünk egészsége érdekében táplálkozzunk egészségesen, igyunk sok folyadékot, használjunk magas faktorszámú napvédő készítményt, és ne tartózkodjunk se sokáig, se gyakran a tűző napon, akkor se, ha megfelelően védjük bőrünket a Nap káros sugaraitól. Védelem nélkül pedig egyáltalán ne menjünk közvetlen napfényre!

        5. Fogyasszon sok folyadékot!

        Nem mindegy azonban, hogy mit! Kerülendő az alkohol! Igyon sok ásványvizet, illetve a cukrozatlan gyümölcslevek és cukrozatlan gyümölcsteák is megfelelnek a szomjoltásra. A zöld tea is számos olyan anyagot tartalmaz, amely jó hatással van az emberi szervezetre. Szív- és vesebetegségben és vesebetegségben szenvedők kérdezzék meg orvosukat a napi ajánlott folyadékfogyasztással kapcsolatban!

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        6. Legyen rugalmas és maradjon nyugodt!

        Testbeszédünk gyakran árulkodik hangulatunkról, kedélyállapotunkról. Ne hagyja el magát, őrizze meg fiatalosságát!

        7. Szánjon időt Önmagára is!

        Ne merengjen a múlton és ne aggódjon a jövő miatt! Találjon örömet a jelenben, találja meg magában a kisgyermeki énjét, és kapcsolódjon ki, szenteljen időt hobbijának!

        8. Ne bánkódjon!

        A stressz és a gondok nem tesznek jót. Tudatosan szemlélje az élet pozitív oldalát, a jó dolgokat tartsa szem előtt. Ha egészséges és jó a kedve, az életkor nem számít!

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: active-life.com)

        Legutóbb frissült: 2016.04.24 16:04
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Diabétesz gyermekeknél

        Diabétesz gyermekeknél

        Dr. Horváth Balázs

        Gyermekkorban többnyire az 1-es típus alakul ki, de a 2-es is egyre gyakoribb.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

        A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

        Térdfájdalom: Hogyan előzheti meg a gyakori panaszt?

        A térdízületek egészséges működése elengedhetetlen feltétele a járásnak, a futásnak, a láb nyújtásának, hajlításának, ám sokszor a térdfájás forrását is itt kell keresnünk, hiszen rendkívüli igénybevételnek kitett ízületről van szó, amelyen kopásos elváltozások jöhetnek létre, és számos módon megsérülhet.

        Létezik-e ideális edzésprogram?

        A mozgás lételemünk. Elengedhetetlenül szükséges az idegrendszer egyensúlyának fenntartásához, a testkép, a személyiség kialakulásához.

        Pollenallergiásan szabad sportolni?

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban sportolni vágyó pollenallergiások dolgát. Gyakran felmerül a kérdés, vajon szabad-e a szabadban sportolni pollenallergiásként?

        Problémás testtájak edzése nőknél

        A problémás testrészeket valóban lehet edzeni? Sok nő testének csak bizonyos izomcsoportjait edzi, hogy az olyan problémás területeket, mint a has, a lábak vagy a fenék feszesítse. Ez azonban nem hozza meg a kívánt eredményt. Sokkal hatékonyabb az energiafelhasználás fokozása, ami ez egész izomtömegre és testzsírszázalékra, ezeken keresztül pedig az alakra is hatással van.

        Megtudtuk, miért futnak a nők

        A futás népszerűsége évek óta töretlenül növekszik Magyarországon. Mára sokak számára természetes, hogy a nők szeretnek sportosan és egészségesen élni, számukra a mozgás örömet és pozitív élményeket jelentő hétköznapi tevékenység. A Budapest Sportiroda és a 21 Nő az egészségügyért alapítvány országos kutatása első alkalommal mérte fel azt, hogy miért futnak a nők.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.