• Sportolás a nyári melegben

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Annak, aki nagy melegben sem mond vagy mondhat le a sportról, két dolgot mindenképp érdemes megfogadnia: igyon sok vizet és tartson gyakran pihenőt! Hőségben azonban senkinek sem tanácsos sportolnia!

        Edzés közben mindenképp érdemes hosszabb szüneteket beiktatni. Akik 30-40 oC-os hőségben szabadidős sportot űznek, különösen nagy veszélynek vannak kitéve, a sportolás ilyen melegben szívüknek és érrendszerüknek is nagy megterhelést jelent. Különösen azoknak kell óvatosnak lenniük, akik vérnyomásproblémákkal vagy szív- és érrendszeri betegségekkrl küzdenek. A szervezet hőszabályozása a fokozott izzadással és a légzésben részt vevő izmok nagyobb igénybevételével valósul meg, mindez sokkal több energiát igényel, mint egyébként. Hőségben edzeni tehát semmilyen körülmények között és senkinek sem ajánlott. Azoknak is, akik a nagy melegben nem mondanak le sporttevékenységükről, midnenképpen ajánlott óvatosan lenni és betartani néhány alapvető szabályt.

        Hirdetés

        Az edzett, aktív sportolók ugyan pszichésen felkészültek a nagy testi megterhelésre, ez a szabadidős sportot űzőkre nem feltétlenül igaz. Emiatt az orvosok azt tanácsolják, hogy az efféle mozgásformát választók se tartózkodjanak naphosszat a tűző napon, hanem lehetőleg árnyékos, hűvös helyen folytassák az edzést.

        Amennyiben Ön kocogni szokott, a nagy melegben tanácsos inkább úszásra váltani, ha mégis ragaszkodik a megszokott edzéshez, reggelente vagy estefelé induljon el, és a tempón is lassítson!

        A folyadékpótlás elengedhetetlen!

        Az izzadással ásványi anyagokat is vesztünk, emiatt az elektrolitegyensúly felborulhat, aminek következtében fájdalmas izomgörcsök is kialakulhatnak. A fokozott izzadás megköveteli a szervezet folyadék-utánpótlását, erre a célra a legmegfelelőbbek az ásványvizek vagy a káliumot, kalciumot és magnéziumot tartalmazó izotóniás italok. Szív- és vesebetegségben szenvedők beszéljenek orvosukkal a napi ideális folyadékmennnyiségről!

        Ne feledkezzen meg az UV sugarakkal szembeni védelemről sem!

        Kaphatók kifejezetten sportolók számára készült fényvédő spray-k és gélek. A vízi sportot űzők számára ajánlott legalább a 40-es faktorszámú napvédő termék használata.

        Folyadékpótlás a hőségben: Fontos tanácsok mindenkinek

        A hőség által kiváltott egészségártalmak kivédésének leghatékonyabb módja a bőséges, napi 2-4 liternyi folyadékfogyasztás, ezért a megfelelő folyadékbevitelre a nagy melegben fokozottan figyeljünk. Magyarországon a csapvíz iható, és az ország legnagyobb részén minősége is jó. Folyadékpótlás a hőségben

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: NetDoktor.de , Lektorálta Dr. Csuth Ágnes, családorvos )

        Módosítva: 2013.07.08 09:41, Megjelenés: 2013.07.08 09:41
        Címkék: Sport, Nyár,
      • Cikkajánló

        Hüvelyfolyás terhesen?

        Hüvelyfolyás terhesen?

        Szponzorált tartalom

        Vegyük komolyan! A leendő anyukának a saját egészségére is fokozottan figyelnie kell! (x)

        Korai menopauza

        Korai menopauza

        Cs. K., fordító

        Mik a tünetei? Hogyan diagnosztizálják? Mire számíthat? Hogyan kezelhető?

        A bokatájéki sérülések

        A leggyakoribb sportsérülések a bokatájék sérülései. A nagy szám oka a felső ugróízület anatómiájában keresendő. Az ízületet a sípcsont és a szárkapocscsont végei által képzett bokavilla (ez az ízületi vápa) és az ugrócsont feje (ízületi fej) alkotja, külső és belső szalagrendszer stabilizálja.

        Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

        A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

        A 10 legjobb sport fogyáshoz

        10 olyan zsírégető sportágat gyűjtöttünk össze, amelyekkel könnyebben megy a fogyás. A fogyás mértéke egyénenként változó, és befolyásolja a nem, az életkor, a testsúly, az edzettségi állapot és az edzés intenzitása is.

        Sport és hőség - Mit igyunk?

        Amikor hőségben sportolunk, kulcsfontosságú a folyadékpótlás. Milyen folyadékot célszerű ilyenkor fogyasztani? Mikor és mennyit igyunk? Érdemes speciális sportitalokat inni?

        Hogyan jógázzunk otthon biztonságosan?

        Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a jóga, hiszen nemcsak testileg, hanem mentálisan is feltölti az embert. A rendszeres gyakorlásnak számos jótékony hatása van, azonban vannak olyan mozzanatok, amikre különösen figyelnünk kell, hogy helyesen végezzük. Melyek ezek?

        Tanácsok aktív szabadidős sportolóknak a kijárási korlátozás idejére

        Most még olyanok is elkezdtek mozogni, akik eddig teljesen inaktív életet éltek, de mi a helyzet azokkal, akiknek korábban is szerves részét képezte az életüknek a sportolás? Mit tehet egy aktív szabadidős sportoló, akinek megszűntek a korábbi sportolási lehetőségei?

        Erősítse immunrendszerét sporttal télen-nyáron!

        A sport nem csak vonalainknak tesz jót, erősíti immunrendszerünket is. A fizikai aktivitás lendületbe hozza a keringési rendszert, a szív mozgás közben több vért pumpál.

        Nyári szünet: Regeneráció vagy kikapcsolódás?

        Az élsportolóknak alig van lehetőségük a regenerációra. Bizonyos sportágak játékosainak a hosszabb-rövidebb nyári szünet alatt lehetőségük nyílik a pihenésre. De elegendő ez ahhoz, hogy a következő szezon kezdetén energiával telve ismét a legjobb formájukat hozhassák? Számukra ajánlott ilyenkor felüdülésképp más sportágakat is kipróbálni.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA