• Hőség és egészségünk

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        A nagy hőség extrém megterhelést jelent az emberi szervezet számára, amelynek ilyenkor folyamatosan arra kell törekednie, hogy testhőmérsékletünket állandó szinten tartsa. A hőség különösen az idős emberekre és a gyerekekre, de bármely egészséges emberre nézve is igen veszélyes lehet.

        A nyári hőség majdnem minden második 60 év feletti ember szervezetét nagyon megterheli, de az egészséges fiatalabb emberekre is komoly veszélyt jelenthet, ha nem figyelnek oda magukra, és nem tartják be a szükséges viselkedési szabályokat. A nagy hőség többek között szív- és érrendszeri- valamint reumás panaszokat, migrént és görcsöket okozhat.

        Hirdetés

        Aki hasonló betegségekben szenved, vagy a nagy meleg miatt alakulnak ki nála a tünetek, kerülje ilyenkor a testi aktivitást! Ha nem mond le a mozgásról, a sportolást mindenképp a kora reggeli vagy az esti órákra időzítse.

        Mit tehetünk még a hőség okozta problémák elkerülése érdekében?

        • Nagyon fontos a megfelelő ruházat is, ami legyen világos és szellős.
        • A közlekedéssel is legyünk óvatosak! Mivel a hőség növeli a reakcióidőt és korlátozza a koncentrációs képességet, fokozódik a balesetveszély.
        • Az egészségügyi problémákkal, betegségekkel küzdő páciensek mindenképp kérjenek tanácsot orvosuktól a hőség kezelésével kapcsolatban!
        • A hozzátartozóktól pedig még több odafigyelést követel a nyári hőség, hisz ilyenkor az idős emberek segítségre szorulnak.

        Az idősekre és gyerekre különösen nagy figyelmet fordítsunk!

        Tekintettel a fokozódó hőségre az orvosok a folyadékutánpótlás fontosságára hívják fel a figyelmet, különösen az idősek és gyerekek esetében. Az izzadással sok fontos ásványi anyagot veszítünk. Ennek pótlására nátriumtartalmú ásványvizet, hideg gyümölcsteát vagy gyümölcslevet a legjobb fogyasztani. Kerülendő azonban a kávé, a fekete tea, illetve az erősen cukrozott és alkoholos italok, mert ezek vizet vonnak el a szervezetből. Ilyenkor ne várjuk meg, míg szomjasak leszünk, a megszokottnál több ásványvizet igyunk, ez nem vonatkozik az anyagcsere-, a vese-, valamint a szív- és érrendszeri betegségben szenvedőkre, akiknek árthat a túl sok folyadék.

        Nagy szerepe van az étkezési szokásoknak és az elfogyasztott ételeknek is. Nehezen emészthető ételeket ne együnk a meleg napokon! Fogyasszon sok zöldséget és gyümölcsöt, viszont kerülje a zsíros, nehéz ételeket, hogy ne terhelje meg szívét és ereit. A gyümölcsöknek és a salátának ráadásul magas a víztartalma, ami a folyadékpótlás egy részét is biztosítja.

        Nyáron a vérnyomáscsökkentő gyógyszerek szedése is problémás lehet. Minden gyógyszerszedéssel kapcsolatos változtatást feltétlenül meg kell, hogy beszéljen orvosával! Extrém hőségben kerülje a megterhelő testi aktivitást!

        A nagy hőségre való tekintettel a gyerekek is kerüljék a szabadban a túlzott megerőltetést. Az ózonréteg elvékonyodása miatt átjutó UV sugarak különösen nagy veszélyt jelentenek a gyerekek érzékeny szervezetére. Magas faktorszámú naptejjel kenjék be a gyerekek bőrét, és gondoskodjanak róla, hogy elegendő folyadékot fogyaszthassanak!

        Olvasson tovább! A hőkollapszus - Mit tegyünk az ájult emberrel?

        Forrás: WEBBeteg
        B. M., szakfordító; NetDoktor.de
        Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Módosítva: 2018.08.13 16:21, Megjelenés: 2015.07.08 09:41
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Alvászavar

        Alvászavar

        B. M., szakfordító

        Melyek a leggyakoribb háttérben álló pszichés betegségek?

        Szénanátha megelőzése

        Szénanátha megelőzése

        B. M., szakfordító

        Az ősz a legideálisabb évszak a hiposzenzibilizáció megkezdésére.

        Hol alakulhatnak ki kövek a szervezetben?

        Mely szervekben alakulhatnak ki leggyakrabban kövek a szervezetben? Mi okozhatja ezeket, milyen tüneteik lehetnek, és hogyan kezelhetők?

        Az időskori alultápláltságra figyelmet kell fordítani

        A sovány embereknek általában az anyagcsere lebontó folyamata zajlik gyorsabban, felfokozottan. Ez gyakran alkati kérdés, aminek genetikai háttere nyomon követhető. A soványabb testalkatú emberek többsége nem eszik tudatosan kevesebbet, noha sokan ügyelnek az egészséges étrend megválasztására, gyakran érzik azt, hogy többet esznek, mint kellene, mégsem híznak. Az alultápláltak szervezete ezzel szemben fontos tápanyagokból szenved hiányt, aminek következtében számos hiánytünet, hiánybetegség alakulhatnak ki náluk.

        Autóvezetés hőségben - Hogy kerülheti el a bajt?

        Hőségben vezetni nemcsak kellemetlen, de veszélyes is lehet. Adunk néhány tippet a forró napokon való autóvezetéshez.

        Visszértágulat nyáron: milyen veszélyei vannak?

        A dagadt, fáradt vagy elnehezült lábak az első jelei annak, hogy a vénás rendszer nem működik megfelelően. Ha már kialakult a visszértágulat, a panaszok a meleg évszakban tovább súlyosbodnak.

        Hogyan sportoljunk a nyári melegben?

        Nagyobb örömet jelent a szabadban sportolni, ha odakint süt a Nap, ilyenkor még az edzőteremben is nagyobb a lelkesedésünk. Azonban ha túlságosan meleg van, számos probléma merülhet fel. Mire kell figyelnünk, ha a nyári melegben sportolunk?

        Kit fenyeget leginkább a kiszáradás? - Betegek, gyermekek, idősek, kismamák

        Az egészséges életmód részét képzi a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékfogyasztás. A felnőtt szervezet napi folyadékigénye 2-2,5 liter.

        Szívbetegségek és hőség: Hogy lehet könnyebben elviselni?

        A nyári magas hőmérséklet sokakat megvisel. Különösen az idősek, a várandós nők és a betegek szervezetét terheli meg a nagy hőség.

        A nyári hőség az egészséges embert is megviseli

        A hét elején 39 fok körüli maximumok várhatók nappal, de például a Duna-Tisza-köze déli részén 40 fok is lehet. A nyári hőség mindenki számára olyan időjárási környezetet teremt, mintha mediterrán vagy szubtrópusi vidékre utazna.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.