• Alvási nehézségek a vizsgaidőszakban - Az orvos válaszol

        WEBBeteg - Dr. Diószegi Judit, pszichiáter
        Szerző: WEBBeteg - Dr. Diószegi Judit, pszichiáter

        Az elmúlt három hétben krónikus alvászavarral küszködöm, olykor ólmos fáradtság mellett sem tudok elaludni egy-két napig. - Válogatás a WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.

        Alvási nehézségek a vizsgaidőszakban

        A leghosszabb éber periódusom négy nap volt, végül négyórányi ájulásszerű alvás után pihenten ébredtem hajnalban. Teljes munkaidő mellett nappali képzésben folytatom a tanulmányaimat, elég megterhelő, de mindkét területen igyekszem a maximumot nyújtani.

        Amíg tartanak a napi kihívások - és éjjel vizsgákra készülök -, egyáltalán nem érzek fáradtságot vagy tompultságot, és helyt tudok állni a munkában, egyetemen egyaránt. Egy-egy szabad estén órákon keresztül próbálok elaludni. Ha lazább nap következik, akkor ténfergek a fáradtságtól, teljesen használhatatlan vagyok, csupa negatív gondolat áraszt el - elaludnom nem sikerül.

        Próbáltam magam hosszú edzésekkel fárasztani és sétákkal megnyugtatni. Mi lehet a probléma hátterében?

        Kedves Kérdező!

        Mielőtt bármilyen betegségre gondolnánk az alvászavar hátterében, először gondolja át az elalvás körülményeit. Ugyanis számos egyszerű változtatás is segíthet.

        Hirdetés

        Elalvási nehézséget okozhat ugyanis a nem megfelelő alváshigiéné:

        • túl késői időpontban fogyasztott vacsora,
        • koffeintartalmú italok,
        • gyógyszerek,
        • megterhelő pszichés események (munka, vizsgaidőszak átmenetileg),
        • filmek, könyvek, melyek ébren tartják,
        • nem eléggé nyugodt környezet.

        Ugyanakkor többféle betegség is vezethez alvásproblémához:

        A többműszakos munka is okozhat éjszakai alvásgondokat. Ez utóbbihoz hasonló a vizsgaidőszak miatti éjszakázás, mely szintén felborítja a napi rtimust.

        Azt javaslom, keresse fel háziorvosát részletes kivizsgálás céljából, aki szükség esetén tovább tudja majd esetleg más szakrendelésre is irányítani. Addig is próbáljon meg esténként teljesen nyugodt környezetben relaxálni elalvás előtt.

        Jó tudni A relaxáció típusai

        Dr. Diószegi Judit, pszichiáter Forrás: WEBBeteg
        Orvos szakértő: Dr. Diószegi Judit, pszichiáter

        Módosítva: 2019.01.19 21:05, Megjelenés: 2018.01.07 09:41
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Pollenallergia

        Pollenallergia

        B. M., szakfordító

        Ne higgye, hogy a nátha ártalmatlan! Tünetek, okok és kezelés.

        Az öregedés jelei ellen

        Az öregedés jelei ellen

        WEBBeteg - Szponzorált tartalom

        Enyhíthetőek a bőrrugalmasság elvesztésének látható jelei. 3 lépésben a bőr szépségéért. (x)

        Az alvászavar sietteti az elbutulást

        Egy tanulmány szerint azoknál az idős nőknél, akik az alváshoz kapcsolódó légzési rendellenességben szenvednek, nagyobb a kockázata a gondolkodásbeli és memóriazavar kialakulásának - számolt be a Medheadlines portál.

        Alvásproblémák? - Tippek a nyugodt pihenéshez

        Sokan szenvednek alváshiánytól, de kevesen tudják, hogy a helyes alvási higiéné kialakítása mellett akár gyógyszer nélkül is legyőzheti az alvásproblémákat.

        A depresszió tünetei

        A depresszió nem azonos a rossz hangulattal. Figyelmeztető jelek, amiből arra következtethet, hogy Ön vagy ismerőse valóban depresszióban szenved.

        A rossz alvás súlyosbítja a rheumatoid arthritis tüneteit

        A rossz alvás sokszor súlyosbítja a rheumatoid arthritist, és negatívan befolyásolja az egészségi állapotot. Az érintettek gyakran szenvednek depressziótól, erősebb fájdalomtól, súlyos kimerültségtől, nagyfokú mozgáskorlátozottságtól.

        Az éjszakai felriadás a stressz jele is lehet

        Ha Ön is tapasztalta már, hogy felriad az éjszaka közepén, szíve hevesen ver, pulzusa szapora, és szinte kiugrik az ágyból, akkor nagy valószínűséggel túl sok stressz éri a mindennapokban, és feldolgozatlan problémái vannak. Az ilyen éjszakai felriadások nagyon megkeserítik a tőlük szenvedők életét.

        A nyugodt alvás titkai

        Életünk mintegy harmadát alvással töltjük, amely hiányával nem beszélhetünk aktív és egészséges életről. Egy aktuális felmérés szerint minden második nő és minden második férfi alvászavarral küzd, amely kiváltói között első helyen a stressz szerepel. Ugyanakkor még a feszült munkanapok mellett sem törvényszerű, hogy problémánk adódjon az alvással…

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA