• Fitten és aktívan tavasszal

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        A Nap simogató melege kicsal minket a természetbe, lassan megkezdjük a szabadidős sporttevékenységeket, kirándulunk, túrázunk. A téli hónapok alatt azonban szervezetünk elszokik a rendszeres mozgástól, sokan fáradtnak és levertnek érzik magukat. Ne keressen kifogásokat, mert ezek ellen lehet tenni!

        Miért is lustulunk el télen?

        • A fényhiány és a csekély UV sugárzás negatívan hat a pszichére és a testi teljesítőképességre is. Ha a nappalok ismét hosszabbodnak, az alvás-ébrenlét ritmus is összezavarodik, nem könnyű hirtelen átállni a téli idősámításról nyárira.
        • Az egyoldalú táplálkozás és a téli hónapokra jellemző gyakori fertőző betegségek legyengítik az immunrendszert. A vitamin-, az ásványianyag- és a nyomelemhiány is erre az időszakra a legjellemzőbb.
        • A hőmérsékletváltozás, a meleghez és a sok fényhez való alkalmazkodás fejfájástszédülést és keringési zavarokat okozhat.
        Hirdetés

        Tippek az egészséges lendület visszanyeréséhez

        • Tesztelje magát!

          Tartózkodjon sokat a friss levegőn! A mozgás elűzi a fáradtságot, energiát ad és örömmel tölt el.
        • Mielőtt rendszeres edzésbe fogna (futás, kocogás stb.), vizsgáltassa meg magát orvossal, hogy ízületei, szíve és érrendszere bírják-e a terhelést.
        • Ne erőltesse túl magát! Először csak rövid ideig eddzen, fokozatosan növelje az időtartamot és a terhelést!
        • Sporttevékenységek előtt melegítsen be! Így megelőzheti a sportsérüléseket.
        • Ha izom- vagy ízületi fájdalmai vannak, tartson pihenőt! Végezzen nyújtó gyakorlatokat vagy masszírozza a fájdalmas területet! Ha ismét fájdalmai vannak, hagyja abba az edzést és forduljon orvoshoz!
        • Egyen sok friss gyümölcsöt, zöldséget és teljes kiőrlésű gabonaterméket!
        • Igyon sok folyadékot! A szervezet egy egyszerű sétával akár egy liter folyadékot is veszíthet. Ha Ön vese-, szív- vagy anyagcsere-betegségben szenved, a napi fogyasztható folyadékmennyiséget illetően kérje kezelőorvosa tanácsát!
        • Az anyagcsere-folyamatok fenntartásához, a káros anyagok kiszűréséhez feltétlenül szükség van elegendő folyadékra.
        • A vízzel együtt szervezetünk ásványi anyagokat is veszít.  Egy liter verejtékkel hozzávetőleg 35 mg magnézium és 300 mg kálium távozik a szervezetünkből. A veszteség pótlására alkalmazhat patikákban kapható kalóriaszegény ásványianyag-tablettát.
        • Nagyon fontos megfelelő táplálkozással (esetleges hiánybetegség esetén vitaminkészítményekkel) biztosítani a vitaminszükségletet, tavasszal elsősorban az E- és C-vitaminra, valamint a béta-karotinra kell odafigyelni, mert ezek a leghatékonyabbak a szöveteket károsító szabadgyökökkel szemben.

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: gesundheit.de, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Módosítva: 2016.04.24 22:12, Megjelenés: 2016.04.24 22:12
      • Cikkajánló

        Száraz, hámló bőr

        Száraz, hámló bőr

        Dr. Lesznyák Judit

        Mik lehetnek az okok? Mit tehetünk a bőrszárazság megelőzéséért, kezeléséért?

        Szájüregi gyulladások

        Szájüregi gyulladások

        Szponzorált tartalom

        Az orvosi zsályás gél hatásos afták és szájüregi gyulladások kezelésében. (x)

        Egy az Egészség Program - One Health Commission

        Ki ne tudná, hogy az emberi faj csak egyike a Földön élő számtalan élőlénynek? Az sem vitatható, hogy létünk és fennmaradásunk környezetünk függvénye. Az emberiség története mégis az uralkodásról szól: a népek, civilizációk harcai, a küzdelem a természet erőivel, a környezet gátlástalan átalakítása és kizsákmányolása átmeneti győzelmeket hozhat ugyan, de nagy árat fizetünk érte.

        Mindig fáradt? - A 7 leggyakoribb ok

        Ha sokszor elgondolkozik azon, vajon miért olyan fáradt mindig, nincs egyedül. Felmérések szerint minden öt megkérdezettből kettő érzi magát a hét nagy részében fáradtnak, és minden harmadik ember alváshiánnyal küzd.

        Tavaszi fáradtság - A túl sok alvás kábulttá tesz

        Mindannyiunk ismeri az érzést: tavasz közeledtével szellemünk alig várja a felfrissülést és a természet éledését, testünk mégsem képes a környezettel együtt megújulni, és üdén, frissen belépni a tavasz körforgásába.

        Tavaszi fáradtság vagy kortizolhiány?

        A tavasz kezdetén sokan panaszkodnak enyhe depresszióra, fáradtságra. Azonban, ha a probléma tartósan fennáll, érdemes kortizolhiányra is gyanakodni, mely napjainkban egyre több embert érint.

        A tavaszi fáradtság okai és megelőzése

        A tavasz közeledtével éreznünk kellene, amint az ébredő természet feltölt energiával, mégis ezekben a kora tavaszi napokban sokan bágyadtak, aluszékonyak, az emberek fejfájásról, szédülésről, ingerlékenységről panaszkodnak.

        5+1 tipp a tavaszi fáradtság ellen

        A nem megfelelő táplálkozás, a túl kevés alvás és a változékony, egyre melegebb időjárás mind hozzájárulhat a tavasz érkezésével elhatalmasodó tompultság érzéséhez. Dr. Vida Zsuzsanna, neurológus, szomnológus tanácsai a tavaszi fáradtság leküzdéséhez.

        Nehezen múló tavaszi fáradtság

        A melegebb hónapok beköszöntével sokan küzdenek a tavaszi fáradtság tüneteivel. A huzamosabb időn át jelentkező kimerültségérzés hátterében számos probléma is állhat.

        Tavaszi láz vagy tavaszi fáradtság?

        A tavaszi láz kifejezést különféle fizikai és pszichikai tünetekre alkalmazzuk, melyek a tavasz beköszöntével jelennek meg. Általában arra az állapotra utal, amikor energiáink visszatérnek, egészségesebbnek érezzük magunkat és megnövekszik szexuális étvágyunk is.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA