• Sportolás hőségben

        Szerző:
        WEBBeteg

        Annak, aki nagy melegben, hőségben sem mond vagy mondhat le a sportról, két dolgot mindenképp érdemes megfogadnia: igyon sok vizet és tartson gyakran pihenőt!

        Edzés közben mindenképp érdemes hosszabb szüneteket beiktatni. Akik 30-40 oC-os hőségben szabadidős sportot űznek, különösen nagy veszélynek vannak kitéve, a sportolás ilyen melegben szívüknek és érrendszerüknek is nagy megterhelést jelent. Különösen azoknak kell óvatosnak lenniük, akik vérnyomásproblémákkal vagy szív- és érrendszeri betegségekkel küzdenek. A szervezet hőszabályozása a fokozott izzadással és a légzésben résztvevő izmok nagyobb igénybevételével valósul meg, mindez sokkal több energiát igényel, mint egyébként.

        Hirdetések

        Az edzett, aktív sportolók ugyan pszichésen felkészültek a nagy testi megterhelésre, ez a szabadidős sportot űzőkre nem feltétlenül igaz. Emiatt az orvosok azt tanácsolják, hogy az efféle mozgásformát választók se tartózkodjanak naphosszat a tűző napon, hanem lehetőleg árnyékos, hűvös helyen folytassák az edzést.

        Amennyiben Ön kocogni szokott, a nagy hőségben tanácsos inkább úszásra váltani, ha mégis ragaszkodik a megszokott edzéshez, reggelente vagy estefelé induljon el, és a tempón is lassítson!

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A folyadékpótlás elengedhetetlen!

        Az izzadással ásványi anyagokat is vesztünk, emiatt az elektrolitegyensúly felborulhat, aminek következtében fájdalmas izomgörcsök is kialakulhatnak. A fokozott izzadás megköveteli a szervezet folyadék-utánpótlását, erre a célra a legmegfelelőbbek az ásványvizek vagy a káliumot, kalciumot és magnéziumot tartalmazó izotóniás italok. Szív- és vesebetegségben szenvedők beszéljenek orvosukkal a napi ideális folyadékmennnyiségről!

        Ne feledkezzen meg az UV-sugarakkal szembeni védelemről sem!

        Kaphatók kifejezetten sportolók számára készült fényvédő spray-k és gélek. A vízi sportot űzők számára ajánlott legalább a 40-es faktorszámú napvédő termék használata.

        Folyadékpótlás a hőségben: Fontos tanácsok mindenkinek


        A hőség által kiváltott egészségártalmak kivédésének leghatékonyabb módja a bőséges, napi 2-4 liternyi folyadékfogyasztás, ezért a megfelelő folyadékbevitelre a nagy melegben fokozottan figyeljünk. Magyarországon a csapvíz iható, és az ország legnagyobb részén minősége is jó. Folyadékpótlás a hőségben>>

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: NetDoktor.de , Lektorálta Dr. Csuth Ágnes, családorvos )

        Legutóbb frissült:
        Címkék: Sport, Hőség,
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Az intimlézer

        Dr. Kiss György

        Hogyan zajlik a nőgyógyászati lézerkezelés, és mikor alkalmazzák?

        Gyümölcsök és puffadás

        Dr. Hidvégi Edit

        Súlyos szövődményekkel járhat a fel nem ismert fruktózintolerancia.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Tanácsok pollenallergiásoknak szabadtéri tevékenységekhez

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban való időtöltést a pollenallergiások számára.

        Alvászavarok gyötrik? - Tippek a nyugodt alváshoz

        Elalvás előtt a legtöbben jó éjszakát kívánnak egymásnak, ám e jó kívánság megvalósulása sokak számára csak álom. Felmérések szerint a magyar lakosság 15-30 százaléka szenved valamilyen alvászavartól, és minden második ember találkozott már élete során ezzel a problémával. Az érintettek felénél az alvászavar kezelést igényel.

        Nem minden sport megengedett trombózis után

        A trombózis igen nagy trauma annak, aki versenysportolóként kénytelen volt szembenézni vele. Nemcsak a fájdalom és a gyógyszerek miatt, hanem azért is, mert az addigi életmódjában komoly változások állnak be.

        Az életmódváltást csoportosan könnyebb elkezdeni

        Az életmódváltás nemcsak lemondásokkal jár, de új szokásokkal is. Egyedül egy kicsit tanácstalan az ember, hiszen új alapanyagokat, új recepteket kell megtanulnia. Az étkezési szokás mellett a bevásárlási szokáson is változtatni kell, vagy éppen a mozgást kell becsempészni a napi rutinba. Ezeket a változásokat szakemberi segítséggel lényegesen könnyebb meglépni.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA