Torna téma

15 perces office torna

WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász

Az ülőmunka során a helyes testtartásnak fontos szerepe van a gerinc egészségének megőrzésében, de tovább csökkentheti a fájdalom és a betegségek kialakulásának esélyét, ha időnként megszakítja az egy helyben ülést. Milyen apróbb trükköket vethet be annak érdekében, hogy megelőzze a tartós ülés káros hatásait?

27 százalékkal nő az infarktus veszélye, ha 60 évesnél idősebb és nem tornázik

WEBBeteg - Sz. M., fordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos

Veszélyeket is rejt az a gondolat, hogy sokan a 60 év fölötti életszakaszt és különösen a nyugdíjas éveket kizárólag a pihenés időszakának tekintik és a fizikai aktivitásukat a minimálisra csökkentik. Cikkünk éppen arra mutat rá, hogy hatvan év felett nemhogy kevesebbet, hanem éppen többet kellene mozognunk.

Vállsérültek, vállműtöttek gyógytornája - rögzítésben

WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász

Elég gyakran sérül a vállízület, akár egy banális esés során is eltörhet a felkarcsont vagy kificamodhat a váll. A helyreállítás jelenthet műtétet vagy egyszerű pihentető rögzítést.

8 gyakorlat derékfájás ellen a mindennapokra

WEBBeteg - Feövenyessy Krisztina mozgásterapeuta, okl. rehabilitációs szakember, a Feövenyessy Medical Fitness Akadémia vezetője

A XXI. századra oly jellemző mozgásszegény életmód, az ülőmunka, az állandósult görnyedt testtartás (SMS-ezés, tabletezés) és az izmokat görcsösen összehúzó folytonos stressz hatására mindössze néhány évtized alatt oda jutottunk, hogy 10 emberből 9 szenved gerincproblémáktól. Miután a túlterhelés jellemzően leginkább a nyaki, illetve az ágyéki területet érinti, általában a panaszok is itt kezdődnek.

Home office torna az egészséges gerincért

WEBBeteg - Sándor Judit, erőnléti és korrektív tréner

Irodai munkát végez és eddig az időhiányra fogta a mozgás elhanyagolását? Vagy az önkéntes karantén előtt aktív volt, de most hiányzik az irodai ergonomikus széke és észrevette, hogy pár hét alatt többször is megfájdult a dereka vagy a háta? Kíváncsi rá, hogyan őrizheti meg a gerince egészségét a kijárási korlátozás alatt is? Az alábbi gyakorlatok segítségével formában tarthatja magát.

Hasizom-erősítés másképp

WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász

Szokásos hasizom erősítő gyakorlatokon és a jól ismert konditermes has gyakorlatokon kívül nézzük meg, milyen más módon tudjuk erősíteni a hasfalunkat. A gyakorlatokat nyugodtan végezhetik gyermekágyas anyukák és hasi műtéten átesett betegek is a rehabilitációs időszakban.

Milyen gyakorlatokat végezzek csontritkulás esetén? - Az orvos válaszol

WEBBeteg - Dr. Puskás Réka, reumatológus

Milyen tornagyakorlatokat végezhetek, ha kezdődő csontritkulást állapítottak meg nálam? - Az orvos válaszol.

Gyakorlatok a szédülés mérséklésére: vestibularis torna

WEBBeteg - Dr. Bessenyei Mónika, neurológus

A szédüléses panaszok sok esetben vagy a belső fülben lévő egyensúlyozó szerv fokozott érzékenysége, működészavara, vagy pedig a nyaki gerinc melletti izomzat fokozott tónusa (görcse, merevsége) miatt alakulnak ki.

Hát és derékfájdalom? Tippek a megoldáshoz

Hátfájdalom,Derékfájdalom,Torna

Sokunk küszködik hát- és derékfájdalommal (különösen az ülőmunkát végzők). Alábbi videónkban megmutatjuk, hogyan lehet két egyszerű gyakorlattal elkerülni ezen fájdalmakat.(x)

5 perces office torna

WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász

A helyes testtartásnak fontos szerepe van a gerinc egészségének megőrzésében, de tovább csökkentheti a fájdalom és a betegségek kialakulásának esélyét, ha óránként, kétóránként elvégzi a következő gyakorlatsort.