• 5 perces office torna

        WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász
        Szerző: WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász

        A helyes testtartásnak fontos szerepe van a gerinc egészségének megőrzésében, de tovább csökkentheti a fájdalom és a betegségek kialakulásának esélyét, ha óránként, kétóránként elvégzi a következő gyakorlatsort.

        Végezze minél többször munkahelyén, óránként-kétóránként szakítsa meg a tartós ülést, számítógépezést, TV-nézést. Ha az időjárás engedi és a légkondicionálással sem ütközik, tárja nagyra az ablakokat! Gyakorlatok kiinduló helyzete helyes ülésben történjen. Kicsit tolja el magát az asztaltól, hogy legyen hely a kar mozgásainak, és a szemeit is pihentethesse.

        Hirdetés

        Minden gyakorlatot legalább ötször végezzen el:

        1. Egyenesedjen ki, és hajtsa előre a fejét úgy, hogy közelítse az állát a kulcscsonti gödörhöz, majd emelje az állát magasra.

        2. Fordítsa jobbra a fejét, és nézzen be a jobb válla mögé, majd ismételje meg ugyanezt a baloldalon is.

        3. Lélegezzen be egy nagy levegőt, majd kilégzésnél a jobb fület a jobb vállához közelítse. Ismételje meg a gyakorlatot a baloldalra is. Ügyeljen arra, hogy álla enyhén behúzva legyen.

        4. Közelítse állát a kulcscsonti gödörhöz, majd innen belégzéskor fordítsa a fejét jobbra föl (pl.: nézzen fel a sarokba), majd engedje vissza, és ismételje ezt meg a másik irányba. Ezek félfejkörzések, ezért fontos, hogy fejével ne egy teljes kört, hanem csak egy félkörívet írjon le.

            

        5. Az álla vezetésével írjon le kis köröket jobbra és balra.

        6. Kulcsolja össze a két kezét a tarkóján. Vegyen egy nagy levegőt, majd kilégzés közben a kezeivel húzza előre erőteljesen a fejét. Érezze, ahogy nyúlik a gerinc melletti izomzat. Végezetül egyenesedjen ki, és vegyen egy nagy levegőt.

        7. Jobb kezét tegye a bal arcára, a bal kezét a tarkójára. Emelje ki a két könyökét oldalra, és közben húzza hátra őket, majd kezeivel fordítsa el fejét jobbra (mintha ki akarná tekerni a saját nyakát). Ismételje meg a gyakorlatot a másik irányba.

        8. Tolja előre az állát, majd húzza be „tokát” képezve.

                

        9. Emelje fel a jobb vállát a jobb füléhez, majd lazán engedje vissza. Ismételje meg ezt a másik oldalon is.

        10. Húzza hátra mindkét vállát, zárja a lapockákat. Fordítsa ki a karjait úgy, hogy a tenyerek fölfelé nézzenek, és enyhén emelje meg az állát. Közben vegyen nagy levegőt, majd ellazuláskor engedje ki.

        11. Bal kezét tegye a bal térdére. Jobb karját nyújtsa ki, csavarja be vállból, és közelítse a bal térde külső oldalához. A gyakorlat ezen szakaszában fújja ki a levegőt. Maga előtt átló mentén vigye a jobb karját jobbra föl rézsút magasra. Belégzés, a tenyér a plafon felé néz. Majd ugyanezen az átló mentén, engedje vissza. A keze mozgását kövesse a feje és tekintete is.

        12. Körözzön erőteljesen hátra, majd előre a vállaival.

                      

        Igyon egy pohár tiszta vizet, és folytatódhat a munka.

        Keczán Judit, gyógytornász
        Forrás: WEBBeteg
        Szerzőnk: Keczán Judit, gyógytornász

        Legutóbb frissült: 2017.07.06 09:41
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        A tenziós fejfájás

        A tenziós fejfájás

        Dr. Zsuga Judit

        Számos ok lehet felelős a kialakulásáért, azonban két formáját különíthetjük el.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Praktikus tanácsok derékfájás, hátfájás és mozgásszervi panaszok ellen

        Elsősorban nagyon fontos, hogy mindenkiben tudatosuljon az, hogy egészségének megőrzése érdekében saját maga tehet a legtöbbet. Bizony egyre több azoknak a száma, akik mozgásszegény életmódot élnek, ülő- vagy állómunkát végeznek.

        A lábdagadás kialakulásának megelőzése

        Gyakran tapasztalhatja, hogy a nap végére bedagadnak a lábai, feszül a bőre, ami kellemetlen nehézlábérzettel társul. A zokni mély bevágást okoz a bokája fölött, a cipője pedig nehezebben jön fel a nap végén, mint a reggeli órákban. Hogyan előzhető meg mindez?

        A köszvény okai és hajlamosító tényezői

        A köszvény egy több szervet érintő betegség, melyben megemelkedik a húgysav szintje a vérben, ami az ízületek gyulladását okozhatja, ilyenkor pedig az ízületek deformálódhatnak, és akár mozgáskorlátozottság is kialakulhat. Mi okozza és milyen hajlamosító tényezőket ismerünk?

        Az Achilles-ín gyulladása

        Annak ellenére, hogy az Achilles-ín a legnagyobb az emberi testben lévő inak közül, meglepően sérülékeny, a leggyakrabban elszakadó ín. A futók és az ugrók különösen félnek ennek az ínnak az elszakadásától, amely azonnali orvosi ellátást igényel. Az Achilles-ín gyulladása még gyakoribb jelenség.

        Edzésterv otthonra ülőmunkát végzőknek

        Azok, akik egész nap folyamatosan ülnek a munkájuk miatt, jelentős terhelésnek teszik ki a hátizmaikat, nyakcsigolyáikat, valamint egész gerincoszlopukat.

        Derékfájás, hátfájás - Harcoljon a krónikus gerincfájdalom ellen

        A krónikus gerincpanasz a betegszabadságok leggyakoribb oka az iparilag fejlett országokban. Nemzetközi statisztikák szerint a felnőtt lakosság kb. 90 százaléka életében legalább egyszer szenved nyak-, hát- vagy derékfájástól.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.