• 5 perces office torna

        Keczán Judit
        Szerző: WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász

        A helyes testtartásnak fontos szerepe van a gerinc egészségének megőrzésében, de tovább csökkentheti a fájdalom és a betegségek kialakulásának esélyét, ha óránként, kétóránként elvégzi a következő gyakorlatsort.

        Végezze minél többször munkahelyén, óránként-kétóránként szakítsa meg a tartós ülést, számítógépezést, TV-nézést. Ha az időjárás engedi és a légkondicionálással sem ütközik, tárja nagyra az ablakokat! Gyakorlatok kiinduló helyzete helyes ülésben történjen. Kicsit tolja el magát az asztaltól, hogy legyen hely a kar mozgásainak, és a szemeit is pihentethesse.

        Hirdetés

        Minden gyakorlatot legalább ötször végezzen el:

        1. Egyenesedjen ki, és hajtsa előre a fejét úgy, hogy közelítse az állát a kulcscsonti gödörhöz, majd emelje az állát magasra.

        2. Fordítsa jobbra a fejét, és nézzen be a jobb válla mögé, majd ismételje meg ugyanezt a baloldalon is.

        3. Lélegezzen be egy nagy levegőt, majd kilégzésnél a jobb fület a jobb vállához közelítse. Ismételje meg a gyakorlatot a baloldalra is. Ügyeljen arra, hogy álla enyhén behúzva legyen.

        4. Közelítse állát a kulcscsonti gödörhöz, majd innen belégzéskor fordítsa a fejét jobbra föl (pl.: nézzen fel a sarokba), majd engedje vissza, és ismételje ezt meg a másik irányba. Ezek félfejkörzések, ezért fontos, hogy fejével ne egy teljes kört, hanem csak egy félkörívet írjon le.

            

        5. Az álla vezetésével írjon le kis köröket jobbra és balra.

        6. Kulcsolja össze a két kezét a tarkóján. Vegyen egy nagy levegőt, majd kilégzés közben a kezeivel húzza előre erőteljesen a fejét. Érezze, ahogy nyúlik a gerinc melletti izomzat. Végezetül egyenesedjen ki, és vegyen egy nagy levegőt.

        7. Jobb kezét tegye a bal arcára, a bal kezét a tarkójára. Emelje ki a két könyökét oldalra, és közben húzza hátra őket, majd kezeivel fordítsa el fejét jobbra (mintha ki akarná tekerni a saját nyakát). Ismételje meg a gyakorlatot a másik irányba.

        8. Tolja előre az állát, majd húzza be „tokát” képezve.

                

        9. Emelje fel a jobb vállát a jobb füléhez, majd lazán engedje vissza. Ismételje meg ezt a másik oldalon is.

        10. Húzza hátra mindkét vállát, zárja a lapockákat. Fordítsa ki a karjait úgy, hogy a tenyerek fölfelé nézzenek, és enyhén emelje meg az állát. Közben vegyen nagy levegőt, majd ellazuláskor engedje ki.

        11. Bal kezét tegye a bal térdére. Jobb karját nyújtsa ki, csavarja be vállból, és közelítse a bal térde külső oldalához. A gyakorlat ezen szakaszában fújja ki a levegőt. Maga előtt átló mentén vigye a jobb karját jobbra föl rézsút magasra. Belégzés, a tenyér a plafon felé néz. Majd ugyanezen az átló mentén, engedje vissza. A keze mozgását kövesse a feje és tekintete is.

        12. Körözzön erőteljesen hátra, majd előre a vállaival.

                      

        Igyon egy pohár tiszta vizet, és folytatódhat a munka.

        Keczán Judit, gyógytornász
        Forrás: WEBBeteg
        Szerzőnk: Keczán Judit, gyógytornász

        Módosítva: 2017.07.06 09:41, Megjelenés: 2017.07.06 09:41
      • Cikkajánló

        COVID-19 tanácsadás

        COVID-19 tanácsadás

        Medspot

        Elindult a Medspot alapítvány ingyenes tanácsadása orvosokkal, pszichológusokkal.

        Melanoma kezelése

        Melanoma kezelése

        Dr. Pukoli Dániel

        Milyen személyre szabott terápiás lehetőségek állnak rendelkezésre?

        8 gyakorlat derékfájás ellen a mindennapokra

        A XXI. századra oly jellemző mozgásszegény életmód, az ülőmunka, az állandósult görnyedt testtartás (SMS-ezés, tabletezés) és az izmokat görcsösen összehúzó folytonos stressz hatására mindössze néhány évtized alatt oda jutottunk, hogy 10 emberből 9 szenved gerincproblémáktól. Miután a túlterhelés jellemzően leginkább a nyaki, illetve az ágyéki területet érinti, általában a panaszok is itt kezdődnek.

        15 perces office torna

        Az ülőmunka során a helyes testtartásnak fontos szerepe van a gerinc egészségének megőrzésében, de tovább csökkentheti a fájdalom és a betegségek kialakulásának esélyét, ha időnként megszakítja az egy helyben ülést. Milyen apróbb trükköket vethet be annak érdekében, hogy megelőzze a tartós ülés káros hatásait?

        A koronavírus-járvány során sok csaló akar meggazdagodni

        A koronavírus-járványt övező bizonytalanság, elszigeteltség, szorongásos állapot miatt legtöbben a televízió- vagy a rádiócsatornák híradásaiból tájékozódnak. Az internet azonban a magyar háztartások jelentős hányadában elérhető, így annak használata a felnőttek és a gyermekek számára is kézenfekvő. Ám a közösségi oldalakról, hírportálokról tájékozódók a valós, napi információk mellett álhíreket is felfedezhetnek.

        Tanácsok horgászoknak a koronavírus-járvány idején

        A COVID-19 a szabadban is terjed cseppfertőzés útján, ezért a jelenlegi járványhelyzet a horgászoktól is nagyobb odafigyelést igényel. A szabályok betartása mellett a horgászat mindazonáltal nem tilos és nem is veszélyes.

        Csontkovácsolás - Súlyos árat fizethetünk a rossz választásért

        Egy viszonylag friss felmérés (1) szerint minden második magyar ember küzd mozgásszervi betegséggel, s bár nem létezik hivatalos statisztika, mozgásterapeutaként személyes tapasztalataim azt mutatják, hogy tízből hét-nyolc páciensem rendszeresen jár csontkovácshoz, mielőtt nálam köt ki.

        Gyógytorna a neurológiai betegségekben: Mikor javasolt? Mikor tilos?

        Semmilyen neurológiai betegségben, beleértve a gerincbetegségek heveny fájdalommal járó szakaszát, nem tilos a gyógytorna, csak helyesen kell megválasztani a nehézségi fokot, időtartamot és a gyakorlatok mennyiségét (naponta többször rövid ideig).

        Hasizom-erősítés másképp

        Szokásos hasizom erősítő gyakorlatokon és a jól ismert konditermes has gyakorlatokon kívül nézzük meg, milyen más módon tudjuk erősíteni a hasfalunkat. A gyakorlatokat nyugodtan végezhetik gyermekágyas anyukák és hasi műtéten átesett betegek is a rehabilitációs időszakban.

        Gyógytornász az irodában

        A gyógytornászt gyakran keresik fel különböző gerincfájdalmakkal a kliensei. A tünetek a legtöbb esetben manuális technikával enyhíthetőek.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA
      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Rákgyógyítás
        Így vesz részt a mesterséges intelligencia a kezelésben.
        Füstmentes jövő?
        Az ártalomcsökkentés a társadalom, és így végső soron mindannyiunk érdeke. (x)
        Új - Távkonzultáció
        Válasszon szakterületet, foglaljon percek alatt az otthonából, kényelmesen!
        COVID-19 kisokos
        Amit tudnia kell és érdemes a járványról. A legfontosabb ismeretek egy helyen.
      • Orvos válaszol
      • Infografika és videó
      • Hirdetés
      • Szavazás

        Korábbi szavazások